Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 3008 - kompaktní crossover

Na autosalonu v Paříži byla k vidění studie nazvaná Prologue, která byť šlo o hybrid, tak hodně přibližovala definitivní podobu nového modelu 3008. Netrvalo dlouho a už tady máme sériovou verzi, jejíž výroba se rozbíhá a v červnu by se měla objevit také na českém trhu.

Novinka francouzské značky představuje inovativní nabídku nejen v rámci modelové řady Peugeot, ale i z hlediska automobilového trhu. Koncept a vlastnosti nového vozu, montovaného v závodě v Sochaux, vycházejí z dlouholetých zkušeností a hodnot vyznávaných značkou Peugeot.
Model 3008 je vlastně směsicí několika tří automobilových segmentů: SUV, MPV a klasických hatchbacků.
Spojuje v sobě jednoprostorovou karoserii s předsazeným čelním sklem s prvky typickými pro SUV, jako jsou např. horní víko zavazadlového prostoru, zkosená boční okna, zvýšená pozice při řízení. Z čelního pohledu se typické znaky Peugeotu přizpůsobily velikosti vozu, zatímco široké zadní blatníky opticky vůz ještě zvýrazňují.
Od vyšší úrovně výbavy má vůz díky výztuhám v úrovni podélných nosníků a nárazníků výrazný offroadový vzhled.
Pasažéři mají k dispozici prostorný a komfortní interiér, kde si každý pohodlně najde své místo. Široká prosklená střecha bohatě osvětluje vnitřní prostor a poskytuje jedinečný výhled. Variabilní systém Multiflex nabízí tři pozice podlahy zavazadlového prostoru, sklopná opěradla zadních sedadel lze přestavovat podle potřeby. Přepravní kapacitu 512 l lze zvětšit na 1604 litrů za přední sedadla.
Pro větší pohodu i bezpečnost všech pasažérů může mít řidič k dispozici v základní výbavě nebo na přání technologie, které se na trhu vyskytují spíše vzácně: systém zobrazení Head Up, funkci Distance Alert (podle rychlosti pomáhá dodržovat bezpečnou vzdálenost mezi vozy), automatickou elektrickou parkovací brzdu, pomoc při rozjezdu ve svahu, a řadu telematických systémů s navigací (WIP Nav nebo WIP Com 3D).
Vůz využívá výjimečné pevnosti karoserie. Jeho podvozkové části se skládají z přední nápravy McPherson a zadní nápravy s příčkou se zkrutným stabilizátorem.
Ve spojení se dvěma nejsilnějšími motory (1.6 THP a novým 2.0 HDI FAP Euro 5) je vybaven systémem Dynamic Rolling Control, umístěným na zadní nápravě. Je schopný lépe kontrolovat příčné výkyvy a zachovat optimální komfort odpružení.
Další nabízenou inovací je systém Grip Control, složený ze sofistikovaného protiskluzového systému a pneumatik Mud&Snow, který umožňuje optimalizovat pohon předních kol pro jízdu v terénu. Řidič má k dispozici otočný ovladač s nastavením pěti režimů: standard, sníh, terén (bláto/prašné cesty/mokrá tráva), písek a ESP off.
V souladu se snahou o dosažení co nejvyšší ekologické efektivity modelu 3008 jsou všechny čtyři zážehové a vznětové pohonné jednotky vybaveny nejmodernějšími technologiemi, s jakými se dnes můžeme setkat (1.6 VTi a THP vyvinuté ve spolupráci s BMW Group, 1.6 a 2.0 HDI výhradně s filtrem pevných částic FAP).


Vznětové motory
Typ1.6 HDi1.6HDi2.0 HDi2.0 HDi
Objem1560156019971997
110(150)/3750|120(163)/3750
Toč.moment|240-260/1750
Převodovka6M6robot6M6AUT
Rychlost180180195195
Zrychlení12,212,29,79,7
Spotřeba6,5/4,4/5,15,9/4,3/4,97,1/4,7/5,6-



Zážehové motory
Typ1.6Vti/1201.6 THP/1501.6
Objem15981598
Výkon88(120)/6000110(150)/5800
Toč.moment160/4250240/1400
Převodovka5M6M
Rychlost185201
Zrychlení11,88,9
Spotřeba9,8/5,6/7,110,6/5,6/7,4




Pozn: objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km


Od roku 2011 bude prvním vozem skupiny PSA Peugeot Citroën s technologií HYbrid4 představené na pařížském autosalonu u konceptu Prologue HYbrid4. Tato technologie představuje skutečný zlom z pohledu spotřeby paliva a emisí (nižší řádově o 35 %) a současně umožňuje pohon všech kol – přední kola jsou poháněna spalovacím motorem HDI FAP a zadní elektrickým motorem.
Aktivní bezpečnost garantují vysoké nároky na jízdní vlastnosti vozidla. Pasivní bezpečnost je založena na optimalizované struktuře (tři absorpční kanály vpředu nebo absorbér Bogé Wagon) a účinném zádržném systému (6 airbagů). Terciální bezpečnost zajišťuje služba Peugeot Urgence, díky které je možné vůz v případě nehody lokalizovat a přivolat potřebnou pomoc.
Podle země určení může mít modelová řada 3008 až čtyři úrovně výbavy (V ČR budou nabízeny tři). Vůz bude k dispozici v devíti barevných odstínech karoserie a podle úrovně výbavy ve dvou různých provedeních interiéru.



JL, 15.1.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar