Peugeot 3008 - kompaktní crossover
Na autosalonu v Paříži byla k vidění studie nazvaná Prologue, která byť šlo o hybrid, tak hodně přibližovala definitivní podobu nového modelu 3008. Netrvalo dlouho a už tady máme sériovou verzi, jejíž výroba se rozbíhá a v červnu by se měla objevit také na českém trhu.
Novinka francouzské značky představuje inovativní nabídku nejen v rámci modelové řady Peugeot, ale i z hlediska automobilového trhu. Koncept a vlastnosti nového vozu, montovaného v závodě v Sochaux, vycházejí z dlouholetých zkušeností a hodnot vyznávaných značkou Peugeot.
Model 3008 je vlastně směsicí několika tří automobilových segmentů: SUV, MPV a klasických hatchbacků.
Spojuje v sobě jednoprostorovou karoserii s předsazeným čelním sklem s prvky typickými pro SUV, jako jsou např. horní víko zavazadlového prostoru, zkosená boční okna, zvýšená pozice při řízení. Z čelního pohledu se typické znaky Peugeotu přizpůsobily velikosti vozu, zatímco široké zadní blatníky opticky vůz ještě zvýrazňují.
Od vyšší úrovně výbavy má vůz díky výztuhám v úrovni podélných nosníků a nárazníků výrazný offroadový vzhled.
Pasažéři mají k dispozici prostorný a komfortní interiér, kde si každý pohodlně najde své místo. Široká prosklená střecha bohatě osvětluje vnitřní prostor a poskytuje jedinečný výhled. Variabilní systém Multiflex nabízí tři pozice podlahy zavazadlového prostoru, sklopná opěradla zadních sedadel lze přestavovat podle potřeby. Přepravní kapacitu 512 l lze zvětšit na 1604 litrů za přední sedadla.
Pro větší pohodu i bezpečnost všech pasažérů může mít řidič k dispozici v základní výbavě nebo na přání technologie, které se na trhu vyskytují spíše vzácně: systém zobrazení Head Up, funkci Distance Alert (podle rychlosti pomáhá dodržovat bezpečnou vzdálenost mezi vozy), automatickou elektrickou parkovací brzdu, pomoc při rozjezdu ve svahu, a řadu telematických systémů s navigací (WIP Nav nebo WIP Com 3D).
Vůz využívá výjimečné pevnosti karoserie. Jeho podvozkové části se skládají z přední nápravy McPherson a zadní nápravy s příčkou se zkrutným stabilizátorem.
Ve spojení se dvěma nejsilnějšími motory (1.6 THP a novým 2.0 HDI FAP Euro 5) je vybaven systémem Dynamic Rolling Control, umístěným na zadní nápravě. Je schopný lépe kontrolovat příčné výkyvy a zachovat optimální komfort odpružení.
Další nabízenou inovací je systém Grip Control, složený ze sofistikovaného protiskluzového systému a pneumatik Mud&Snow, který umožňuje optimalizovat pohon předních kol pro jízdu v terénu. Řidič má k dispozici otočný ovladač s nastavením pěti režimů: standard, sníh, terén (bláto/prašné cesty/mokrá tráva), písek a ESP off.
V souladu se snahou o dosažení co nejvyšší ekologické efektivity modelu 3008 jsou všechny čtyři zážehové a vznětové pohonné jednotky vybaveny nejmodernějšími technologiemi, s jakými se dnes můžeme setkat (1.6 VTi a THP vyvinuté ve spolupráci s BMW Group, 1.6 a 2.0 HDI výhradně s filtrem pevných částic FAP).
Vznětové motory
110(150)/3750|120(163)/3750
Toč.moment|240-260/1750
Zážehové motory
Pozn: objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Od roku 2011 bude prvním vozem skupiny PSA Peugeot Citroën s technologií HYbrid4 představené na pařížském autosalonu u konceptu Prologue HYbrid4. Tato technologie představuje skutečný zlom z pohledu spotřeby paliva a emisí (nižší řádově o 35 %) a současně umožňuje pohon všech kol – přední kola jsou poháněna spalovacím motorem HDI FAP a zadní elektrickým motorem.
Aktivní bezpečnost garantují vysoké nároky na jízdní vlastnosti vozidla. Pasivní bezpečnost je založena na optimalizované struktuře (tři absorpční kanály vpředu nebo absorbér Bogé Wagon) a účinném zádržném systému (6 airbagů). Terciální bezpečnost zajišťuje služba Peugeot Urgence, díky které je možné vůz v případě nehody lokalizovat a přivolat potřebnou pomoc.
Podle země určení může mít modelová řada 3008 až čtyři úrovně výbavy (V ČR budou nabízeny tři). Vůz bude k dispozici v devíti barevných odstínech karoserie a podle úrovně výbavy ve dvou různých provedeních interiéru.
JL, 15.1.2009
Model 3008 je vlastně směsicí několika tří automobilových segmentů: SUV, MPV a klasických hatchbacků.
Spojuje v sobě jednoprostorovou karoserii s předsazeným čelním sklem s prvky typickými pro SUV, jako jsou např. horní víko zavazadlového prostoru, zkosená boční okna, zvýšená pozice při řízení. Z čelního pohledu se typické znaky Peugeotu přizpůsobily velikosti vozu, zatímco široké zadní blatníky opticky vůz ještě zvýrazňují.
Od vyšší úrovně výbavy má vůz díky výztuhám v úrovni podélných nosníků a nárazníků výrazný offroadový vzhled.
Pasažéři mají k dispozici prostorný a komfortní interiér, kde si každý pohodlně najde své místo. Široká prosklená střecha bohatě osvětluje vnitřní prostor a poskytuje jedinečný výhled. Variabilní systém Multiflex nabízí tři pozice podlahy zavazadlového prostoru, sklopná opěradla zadních sedadel lze přestavovat podle potřeby. Přepravní kapacitu 512 l lze zvětšit na 1604 litrů za přední sedadla.
Pro větší pohodu i bezpečnost všech pasažérů může mít řidič k dispozici v základní výbavě nebo na přání technologie, které se na trhu vyskytují spíše vzácně: systém zobrazení Head Up, funkci Distance Alert (podle rychlosti pomáhá dodržovat bezpečnou vzdálenost mezi vozy), automatickou elektrickou parkovací brzdu, pomoc při rozjezdu ve svahu, a řadu telematických systémů s navigací (WIP Nav nebo WIP Com 3D).
Vůz využívá výjimečné pevnosti karoserie. Jeho podvozkové části se skládají z přední nápravy McPherson a zadní nápravy s příčkou se zkrutným stabilizátorem.
Ve spojení se dvěma nejsilnějšími motory (1.6 THP a novým 2.0 HDI FAP Euro 5) je vybaven systémem Dynamic Rolling Control, umístěným na zadní nápravě. Je schopný lépe kontrolovat příčné výkyvy a zachovat optimální komfort odpružení.
Další nabízenou inovací je systém Grip Control, složený ze sofistikovaného protiskluzového systému a pneumatik Mud&Snow, který umožňuje optimalizovat pohon předních kol pro jízdu v terénu. Řidič má k dispozici otočný ovladač s nastavením pěti režimů: standard, sníh, terén (bláto/prašné cesty/mokrá tráva), písek a ESP off.
V souladu se snahou o dosažení co nejvyšší ekologické efektivity modelu 3008 jsou všechny čtyři zážehové a vznětové pohonné jednotky vybaveny nejmodernějšími technologiemi, s jakými se dnes můžeme setkat (1.6 VTi a THP vyvinuté ve spolupráci s BMW Group, 1.6 a 2.0 HDI výhradně s filtrem pevných částic FAP).
Vznětové motory
| Typ | 1.6 HDi | 1.6HDi | 2.0 HDi | 2.0 HDi |
| Objem | 1560 | 1560 | 1997 | 1997 |
Toč.moment|240-260/1750
| Převodovka | 6M | 6robot | 6M | 6AUT |
| Rychlost | 180 | 180 | 195 | 195 |
| Zrychlení | 12,2 | 12,2 | 9,7 | 9,7 |
| Spotřeba | 6,5/4,4/5,1 | 5,9/4,3/4,9 | 7,1/4,7/5,6 | - |
Zážehové motory
| Typ | 1.6Vti/120 | 1.6 THP/150 | 1.6 |
| Objem | 1598 | 1598 | |
| Výkon | 88(120)/6000 | 110(150)/5800 | |
| Toč.moment | 160/4250 | 240/1400 | |
| Převodovka | 5M | 6M | |
| Rychlost | 185 | 201 | |
| Zrychlení | 11,8 | 8,9 | |
| Spotřeba | 9,8/5,6/7,1 | 10,6/5,6/7,4 |
Pozn: objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Od roku 2011 bude prvním vozem skupiny PSA Peugeot Citroën s technologií HYbrid4 představené na pařížském autosalonu u konceptu Prologue HYbrid4. Tato technologie představuje skutečný zlom z pohledu spotřeby paliva a emisí (nižší řádově o 35 %) a současně umožňuje pohon všech kol – přední kola jsou poháněna spalovacím motorem HDI FAP a zadní elektrickým motorem.
Aktivní bezpečnost garantují vysoké nároky na jízdní vlastnosti vozidla. Pasivní bezpečnost je založena na optimalizované struktuře (tři absorpční kanály vpředu nebo absorbér Bogé Wagon) a účinném zádržném systému (6 airbagů). Terciální bezpečnost zajišťuje služba Peugeot Urgence, díky které je možné vůz v případě nehody lokalizovat a přivolat potřebnou pomoc.
Podle země určení může mít modelová řada 3008 až čtyři úrovně výbavy (V ČR budou nabízeny tři). Vůz bude k dispozici v devíti barevných odstínech karoserie a podle úrovně výbavy ve dvou různých provedeních interiéru.
JL, 15.1.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















