Peugeot 208 - modernizace po třech letech
V minulých dnech uvedl Peugeot ČR na trh inovovanou verzi nejprodávanějšího modelu 208. Tři roky po uvedení na trh dočkal výraznějšího, sportovnějšího a elegantnějšího designu. Novinku jsme se mohli vyzkoušet během krátké testovací jízdy v okolí Velké Chuchle.
Vzhled vozu podtrhují sériově montovaná 3D světla s diodami, nové odstíny, jako je zářivě oranžová Power, a nové možností úprav na míru. Nabídka zahrnuje i verzi GT.
Peugeot 208 zaujme rovněž novými dvoubarevnými světlomety s černou chromovanou maskou strukturující optiku pro ostřejší vzhled a světelným podpisem LED. Při pohledu ze strany jsou zachovány kratší převisy i menší výška, tvarované boky, chromované lišty kolem oken atd.
U všech verzí výbavy jsou k dispozici nová kola: od ozdobných krytů kol 15" Bore a 15“ Nobium, přes nová hliníková 16" kola Titane, po karbonová kola 17" ve verzi „Storm Mat“ u vozu Peugeot 208 GTi. K dispozici jsou nyní na výběr různé typy hliníkových kol 16" a 17" posilující exkluzivitu vozu.
Uvnitř najdeme Peugeot i-Cockpit - inovativní uspořádání přístrojů a ovládacích prvků. Skládá se z kompaktního volantu, vyvýšeného přístrojového panelu a velkého dotykového displeje. Díky malému volantu v kombinaci s kompaktností vozu (délka nepřesahuje 4 m) se velmi dobře ovládá a poskytuje skutečný požitek z jízdy. Velký dotykový displej 7", sériově od druhé výbavy ACTIVE, nabízí intuitivní ovládání a snadný přístup ke všem funkcím (rádio, navigace, telefon, palubní počítač).
U všech verzí výbavy je použita čistě bílá moderní barva podsvícení přístrojové desky, ručiček a všech ovladačů. K technologické klidné a elegantní atmosféře přispívá stropní LED osvětlení a modré světelné lišty panoramatické střechy.
Kromě bohaté nabídky prvků výbavy nabízí i originální možnosti personalizace. Od druhé výbavy jsou v nabídce příplatkové balíčky personalizace exteriéru, jako např. Menthol White, jehož bílé prvky zajišťují dynamickou a elegantní atmosféru interiéru, nebo svěží a moderní Lime Yellow, který mimo jiné skvěle ladí se strukturovaným odstínem Ice Silver.
Peugeot 208 byl jedním z prvních vozidel v segmentu, u něhož se ve velké míře rozšířilo používání dotykové technologie a připojení. Jeho velký 7palcový displej se objevil ve více než 80 % prodaných vozech. Jde také o jeden z mála hatchbacků v segmentu, který nabízí systém Park Assist, umožňující automatické podélné zaparkování a vyjetí z parkovacího místa. Dále nabízí dva nové systémy, určené do městského provozu: Active City Brake a couvací kameru. Nechybí ani funkce MirrorScreen umožňující duplikovat displej chytrého telefonu kompatibilního s Mirrorlink®/ nebo Carplay®/ na dotykový displej vozu a snadno tak používat jeho aplikace
Motor PureTech může být rovněž spojen s novou automatickou převodovkou EAT6. s technologií Quickshift umožňující rychlejší řazení rychlostních stupňů.
PEUGEOT 208 nenabízí jen pohodlí a potěšení z jízdy, ale je sériově vybaven všemi bezpečnostními systémy, díky nimž získal pět hvězdiček v testech EuroNCAP (systém kontroly stability ESP + ASR, ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil REF + podpora brždění v kritických situacích EVA + samočinná aktivace výstražných světlometů atd.)
Vůz se vyrábí jak v Poissy (Francie) i v Trnavě pro všechny destinace v Evropě.
Zážehové motory
Vznětové motory
Pozn: výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min
Příklady cen
Peugeot 208 zaujme rovněž novými dvoubarevnými světlomety s černou chromovanou maskou strukturující optiku pro ostřejší vzhled a světelným podpisem LED. Při pohledu ze strany jsou zachovány kratší převisy i menší výška, tvarované boky, chromované lišty kolem oken atd.
U všech verzí výbavy jsou k dispozici nová kola: od ozdobných krytů kol 15" Bore a 15“ Nobium, přes nová hliníková 16" kola Titane, po karbonová kola 17" ve verzi „Storm Mat“ u vozu Peugeot 208 GTi. K dispozici jsou nyní na výběr různé typy hliníkových kol 16" a 17" posilující exkluzivitu vozu.
Uvnitř najdeme Peugeot i-Cockpit - inovativní uspořádání přístrojů a ovládacích prvků. Skládá se z kompaktního volantu, vyvýšeného přístrojového panelu a velkého dotykového displeje. Díky malému volantu v kombinaci s kompaktností vozu (délka nepřesahuje 4 m) se velmi dobře ovládá a poskytuje skutečný požitek z jízdy. Velký dotykový displej 7", sériově od druhé výbavy ACTIVE, nabízí intuitivní ovládání a snadný přístup ke všem funkcím (rádio, navigace, telefon, palubní počítač).
U všech verzí výbavy je použita čistě bílá moderní barva podsvícení přístrojové desky, ručiček a všech ovladačů. K technologické klidné a elegantní atmosféře přispívá stropní LED osvětlení a modré světelné lišty panoramatické střechy.
Kromě bohaté nabídky prvků výbavy nabízí i originální možnosti personalizace. Od druhé výbavy jsou v nabídce příplatkové balíčky personalizace exteriéru, jako např. Menthol White, jehož bílé prvky zajišťují dynamickou a elegantní atmosféru interiéru, nebo svěží a moderní Lime Yellow, který mimo jiné skvěle ladí se strukturovaným odstínem Ice Silver.
Peugeot 208 byl jedním z prvních vozidel v segmentu, u něhož se ve velké míře rozšířilo používání dotykové technologie a připojení. Jeho velký 7palcový displej se objevil ve více než 80 % prodaných vozech. Jde také o jeden z mála hatchbacků v segmentu, který nabízí systém Park Assist, umožňující automatické podélné zaparkování a vyjetí z parkovacího místa. Dále nabízí dva nové systémy, určené do městského provozu: Active City Brake a couvací kameru. Nechybí ani funkce MirrorScreen umožňující duplikovat displej chytrého telefonu kompatibilního s Mirrorlink®/ nebo Carplay®/ na dotykový displej vozu a snadno tak používat jeho aplikace
Motor PureTech může být rovněž spojen s novou automatickou převodovkou EAT6. s technologií Quickshift umožňující rychlejší řazení rychlostních stupňů.
PEUGEOT 208 nenabízí jen pohodlí a potěšení z jízdy, ale je sériově vybaven všemi bezpečnostními systémy, díky nimž získal pět hvězdiček v testech EuroNCAP (systém kontroly stability ESP + ASR, ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil REF + podpora brždění v kritických situacích EVA + samočinná aktivace výstražných světlometů atd.)
Vůz se vyrábí jak v Poissy (Francie) i v Trnavě pro všechny destinace v Evropě.
Zážehové motory
Typ | 1.0PureTech | 1.2PureTech/82 | 1.2PureTech/110 | 1.6 THP |
Výkon | 50(68)/6000 | 60 (82)/5750 | 81(110)/5500 | 153(208)/6000 |
Toč.moment | 230/1750 | 254/1750 | 285/1750 | 300/3000 |
Vznětové motory
Typ | 1.6 BlueHDi/75 | 1.6BlueHDi/100 | 1.6BlueHDi/120 |
Výkon | 55(75)/3500 | 73(100)/3750 | 88(120)/3500 |
Toč.moment | 230/1750 | 254/1750 | 285/1750 |
Pozn: výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min
Příklady cen
Typ | Dveře | Výbava | Cena |
1.0/68 | 3 | Access | 245 200 Kč |
1.0/68 | 5 | Access | 260 200 Kč |
1.2/82 | 5 | Access | 266 200 Kč |
1.0/68 | 5 | Active | 277 200 Kč |
1.2/82 | 5 | Active | 283 200 Kč |
1.6BlueHDi/75 | 5 | Active | 323 200 Kč |
1.2/82 | 5 | Allure | 318 200 Kč |
1.6BlueHDi/100 | 5 | Allure | 378 200 Kč |
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout