Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 208 - benzinový, naftový i elektrický

Peugeot odhaluje nový model 208. Od začátku bude nabízen s elektrickým, benzínovým nebo naftovým motorem. Nová generace208, která je součástí přechodu značky Peugeot směrem k luxusnějším kategoriím produktů, přestavuje výrazný design, z něhož vyzařuje mládí a energie.

Nový Peugeot 208 je postaven na platformě poslední generace, určené pro segmenty B a C doplňuje platformu EMP2. Jak vyplývá z názvu, platforma CMP je modulární z hlediska rozměrů a variant motorů.


Během celého vývoje projektu CMP byla hlavní péče věnována úspornosti. Přispívá k tomu:


nižší hmotnost (o 30 kg méně než s použitím platformy PF1)

lepší aerodynamika (hladká podlaha karoserie a použití řízených vstupů vzduchu)

menší valivý odpor (pneumatiky třídy A a snížení mechanického tření náprav)

optimalizace hnacího ústrojí (lepší účinnost spalování, down-sizing, snížení mechanického tření, prodloužení převodů a používání systému Stop & Start)


Platforma CMP rovněž umožňuje nabízet vyšší úroveň komfortu a bezpečnosti

zlepšení akustického a tepelného komfortu na palubě, snížení vibrací

dostupnost asistenčních systémů, jež jsou obvykle vyhrazené pouze vyšším segmentům trhu


PEUGEOT e-208 e-motion


Nový Peugeot e-208 je v nabídce hned od uvedení vozu na trh. Díky 100 % elektrickému motoru nabízí hbitost a stimulující zážitek z řízení:


motor s výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 260 Nm (dostupné od 0 km/h) pro okamžitou reaktivitu;

tichý motor a nulové vibrace;

technologické animace na centrálním displeji (zobrazení fungování pohonu v reálném čase).


Peugeot e-208 nabízí tři režimy řízení:

eko: optimalizace dojezdu,

normal: optimální komfort pro každodenní používání,

sport: prioritou je výkon a zážitek z jízdy, maximální výkon a točivý moment (zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,1 s)


K dispozici jsou rovněž dva režimy brzdění prostřednictvím převodové páky s příslušným typem regenerace baterie:

mírný, pro pocity blížící se používání vozu se spalovacím motorem;
vyšší, pro brzdění řízené pedálem akcelerace.


Prostor v kabině i objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u verze se spalovacím motorem. Baterie o objemu 220 l jsou umístěny pod podlahou vozu.
Peugeot e-208 je vybaven baterií o kapacitě 50 kWh. Ta umožňuje dosáhnout dojezdu až 340 km podle certifikačního protokolu WLTP a 450 km podle NEDC Tepelná regulace cirkulací kapaliny spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity.


Řešení dobíjení jsou flexibilní a přizpůsobené každodennímu používání. Jsou možné tři způsoby:

přes klasickou domácí zásuvku nebo pro úplné nabití během 16 hodin přes zesílenou zásuvku

Green Up™ Legrand® pomocí kabelu, který je dodáván společně s vozem;


přes Wall Box: úplné nabití za 5 hodin 15 minut v případě třífázového proudu (11 kW) nebo za 8 hodin v případě jednofázového proudu (7,4 kW);


přes veřejnou rychlodobíjecí stanici: regulace teploty baterie umožňuje použít nabíječky 100 kW a dosáhnout dobití na 80 % během 30 minut.


Nový Peugeot e-208 nabízí i dálkové programovatelné nabíjení: přes displej navigace s připojením (Connected Navigation) nebo aplikaci v telefonu MyPeugeot®. Tento systém také umožňuje kdykoli spustit nebo zastavit dobíjení a zkontrolovat stav dobití.

Peugeot připravil novou nabídku služeb, kterými podpoří přechod na nové zdroje energie. Tyto služby, vycházející ze tří principů, budou v nabídce souběžně s uvedením vozu nový Peugeot e-208 na trh:



Easy-Charge, neboli jak našim zákazníkům usnadníme přístup k jednotlivým řešením nabíjení:


nabídka řešení nabíjení pro domácnosti (nebo pro dobíjení vozu v práci) prostřednictvím široké nabídky zařízení (zesílená zásuvka, Wallbox, Smart Wallbox,…), diagnostika za účelem zhodnocení plánované elektroinstalace a nejlepšího řešení nabíjení a konečné instalace;


nabídka dobíjení ve veřejných dobíjecích stanicích prostřednictvím služby Free2Move, včetně dobíjecího čipu umožňujícího přístup k síti více než 85 000 dobíjecích stanic v Evropě: předvýběr stanic podle vzdálenosti, rychlosti a ceny dobíjení. Navigace s připojením se postará o navedení ke zvolené dobíjecí stanici.


Easy-Mobility, neboli jak za všech okolností zajistíme mobilitu našich zákazníků:

Trip planner:

nástroj plánování a organizace dlouhých cest prostřednictvím služby Free2Move; návrh nejlepších tras při zohlednění zbytkového dojezdu a umístění dobíjecích stanic po cestě. Odeslání trasy do navigace s připojením umožní použít tuto naplánovanou trasu během cesty;

Mobility Pass:

rozšířená mobilita zaručená díky paušálu zahrnutého do ceny pronájmu vozu. Mobility Pass umožňuje mít podle potřeb kdykoliv vůz k dispozici.


E-coaching: nástroj v aplikaci MyPeugeot umožňující získat doporučení, jak optimalizovat řízení a dojezd vozu e-208.

Serenity, neboli jak našim zákazníkům dodáme jistotu při seznamování se s vozem a umožníme jim, aby si ho užívali v naprosté pohodě:

nové digitální simulátory a trasy, které pomáhají seznámit se na internetových stránkách značky Peugeot s používáním elektromobilů;


smlouvy o poskytování služeb a asistence na cestách obsažené v jednom paušálu, takže si zákazník může užít svůj vůz v naprosté pohodě a klidu;
certifikát o kapacitě baterie jako garance úrovně kapacity baterie usnadňující další prodej vozu.


Kompatibilní s normami Euro 6.d


Nový Peugeot 208 má v nabídce kompletní řadu spalovacích motorů poslední generace, které splňují normu Euro 6.d pro benzínové a Euro 6.d-temp pro dieselové motory. Motory PureTech 100 a 130 jsou k dispozici s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8, což v segmentu B představuje unikátní nabídku.


Zážehové tříválce 1,2 l:

PureTech 75 S&S s manuální pětistupňovou převodovkou MAN5,


PureTech 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6 nebo s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8,

PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.


Vznětový čtyřválec 1,5 l:

BlueHDi 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6.


Elegantní design

Vůz nové generace je delší, širší a nižší než současný Peugeot 208, jeho výrazný tvar evokuje díky plynulým čistým liniím sportovního ducha. Široké blatníky a celkové křivky karoserie působí smyslně. Výsledem je subtilní rovnováha mezi energií a jemností.
Z profilu upoutá nový Peugeot 208 méně předsunutým čelním sklem umožňujícím použití delší tvarované kapoty. Ve verzi GT Line nebo GT jsou podběhy kol doplněny černě lakovanými lištami.. U těchto luxusnějších verzí jsou 17palcová kola zdobena našroubovanými přizpůsobitelnými vloženými prvky, které zlepšují aerodynamiku a snižují neodpruženou hmotnost (-3,6 kg na vůz).

Pro zadní stranu vozu nový Peugeot 208 je podobně jako pro vozy Peugeot 3008, 5008 a 508 typický černý pás sahající přes celou šířku víka zavazadlového prostoru. Zadní difuzor je k dispozici v černé lakované povrchové úpravě a v závislosti na motoru může být vylepšen chromovými koncovkami výfuku.


High-tech, high-touch

Peugeot 208 se inspiroval koncepčním vozem Peugeot Fractal a přichází se zcela novou generací uspořádání interiéru Peugeot i-Cockpit®, které je již neodmyslitelnou součástí vozů Peugeot. Používá stejné tříúrovňové rozvrstvení jako ostatní modely řady Peugeot pro dosažení bezchybné ergonomie.

Peugeot 208 je v nabídce v 5 verzích výbavy: Access, Active, Allure, GT Line a GT.



Peugeot 25.2.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar