Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 208 - RE-GENERACE

Je zřejmé, že vůz, který má oslovit různé cílové skupiny zákazníků a uspokojit jejich rychle se vyvíjející a stále náročnější požadavky, nestačí pouze mírně obměnit. Podle zadávacích podmínek měl nový vůz přinést skutečný generační skok.

S kratším předním (- 6 cm v porovnání s 207) a zadním (- 1 cm) převisem získává vůz vyváženější a stylovější proporce, a zároveň je výrazně lehčí. Hledisko hmotnosti se promítlo do každého prvku nebo součástky: přední absorpční rám z hliníku, optimalizované rozměry předního nosníku, laserové sváření střechy, maximální použití plechu THLE a UHLE, odhlučnění motoru, atd. Se stejným motorem 1.4 HDi váží teď o 110 kg méně než identická verze 207 a první verze řady s benzinovým motorem a srovnatelným výkonem je lehčí o 173 kg.
Stejný rozvor jako u modelu 207, použití kompaktnějších předních sedadel a celková optimalizace koncepce přinášejí cestujícím vzadu více prostoru a zvětšuje se i zavazadlový prostor: 311 l pod kryt až 1152 l se sklopenými zadními sedadly.
Upravené rozměry vozu 208 – šířka (-2 cm) a výška (-1 cm), propracované tvary a objemy a pozornost věnovaná každé části karoserie (kryty pod karoserií, spoiler u některých verzí) umožnily maximálně optimalizovat aerodynamické parametry vozu. U nejlepších verzí představuje koeficient Cx 0,29 jednu z nejlepších hodnot v segmentu.
Přední maska odkrývá novou, mimořádně charismatickou tvář. Otvor sání motoru působí dojmem, že je oddělen od ostatních částí karoserie. Otvor uvnitř lišty vyplňuje kroužkovaná mřížka nebo chromované lamely. Vypracované boky karoserie umožňují dát 3 a 5dveřové verzi odlišnou identitu patrnou na první pohled.
V souladu s dobou a novou ergonomií místa řidiče nabídne od druhé úrovně výbavy velkou barevnou dotykovou obrazovku 7’’ s propracovanou grafikou a intuitivními funkcemi. Doplňkem je navigace se soubory map evropských zemí.
Seskupení všech audio ovladačů na dotykové obrazovce přináší zjednodušení komunikace a omezení počtu tlačítek.
Sdružený přístroj má technologický vzhled s číselnými ukazateli, které odkazují na přesnou mechaniku, s digitální obrazovkou, na které je neustále velmi zřetelně zobrazena rychlost vozu, a efekty podsvícení, které přístrojové desce dodávají elegantní a stylový vzhled.
Nízká hmotnost, vynikající aerodynamické parametry, pneumatiky s malým valivým odporem a samozřejmě know-how značky v oblasti pohonných jednotek a použité technologické inovace, to jsou předpoklady, díky kterým může modelová řada 208 posunout hranice účinnosti vozů značky z pohledu snižování emisí CO2.


Vznětové motory
1.4 HDi FAP50 kW (68 k)160 Nm5MT
1.4 e-HDi FAP50 kW (68 k)160 Nm5MT,Stop&Start
1.6 e-HDi FAP68 kW (92 k)230 Nm5MT,Stop&Start
1.6 e-HDi FAP68 kW (92 k)230 Nm6AT 2-Tronic,Stop&Start
1.6 e-HDi FAP84 kW (115 k)270/285 Nm6MT,Stop&Start



Zážehové motory

1.0 Vti50 kW (68 k)95 Nm5MT)
1.2 Vti 60 kW (82 k)118 Nm5MT
1.4 Vti 70 kW (95 k)136 Nm5MT
1.6 VTi 88 kW (120 k)160 Nm5MT
1.6 THP115 kW (156 k)240/260 Nm6MT


Nové tříválcové motory 1.0 a 1.2l, verze 1.4 e-HDi a 1.6 THP budou k dispozici v létě 2012

Čtyři z pěti vznětových motorů jsou vybaveny technologií e-HDi. Systém Stop & Start nové generace umožňuje snížit spotřebu paliva i emise CO2 .Vypnutí motoru při zastavení a jeho opětovné nastartování je okamžité a bez hluku i vibrací. Systém Stop & Start je s modelem 208 dostupný pro široký okruh zákazníků, pro něž znamená úsporu paliva a příjemné řízení při každodenním používání vozu.

Nová generace tříválcových motorů
Zážehové motory byly vyvinuty skupinou PSA Peugeot Citroën. Ve verzi 1.0 a 1.2 VTi disponují výkonem 50 a 60 kW (68 a 82 k) při 6 000/min a jejich největší točivý moment je 95 a 118 Nm při 3000 a 2750/min. Blok motoru je velmi kompaktní a lehký, s krytem a hlavou válců z hliníkové slitiny a kolektorem výfukového potrubí integrovaným v hlavě. Je vybaven mj.průběžným proměnným časováním sacích a výfukových ventilů vačkového hřídele (VVT) nebo olejovým čerpadlem s variabilním objemem.
Verze s nízkou spotřebou má díky optimalizaci proudění vzduchu vynikající aerodynamické parametry (Cx 0,29): přední maska, zadní spoiler, speciální kryty, pneumatiky s nízkým valivým odporem, kryty pod karoserií. S motorem 1.4 e-HDi FAP 50 kW (68 k) a ve spojení s 5stupňovou převodovkou 2-Tronic spotřebuje je v kombinovaném provozu 3,4 l/100km. Podle zvolené úrovně výbavy (Access nebo Active) může být tato verze vybavena řadou dalších doplňků: dotyková obrazovka, prosklená panoramatická střecha, hliníková kola 15’’, zadní parkovací asistent, metalická barva karoserie a další.
Na dynamice a komfortu se spolu s přední nápravou pseudo-Mc Pherson, zadní nápravou s deformovatelnou příčkou, kvalitními tlumiči a nastavením.
Všechny verze určené pro evropský trh jsou vybaveny systémem ESP nové generace, který zahrnuje protiprokluzový systém ASR, kontrolu stability, podporu brzdění v kritických situacích EVA a elektronický rozdělovač brzdné síly REF.
Na konci roku 2012 bude model 208 vybaven mj. funkcí Park Assist. Jakmile řidič najde v řadě volné místo k zaparkování, systém vede řízení a provádí parkovací manévr automaticky, řidič se stará pouze o brzdový a akcelerační pedál. Podle zvolené verze může být 208 vybaven také statickým osvětlením do zatáčky, které při pomalé jízdě ve městě (do 40 km/h), parkování nebo v zatáčkách optimalizuje boční výhled a osvětlení vozovky
Vůz byl navržen a sestrojen tak, aby poskytoval ještě vyšší pasivní bezpečnost než 207. Deformovatelná struktura v přední části zahrnuje systém pohlcovače nárazu z hliníku, díky němuž bylo možné zkrátit přední převis. K vyšší bezpečnosti přispívá i celkové snížení hmotnosti vozu. Dále je vybaven účinnými zádržnými prostředky: 2 čelní airbagy, 2 boční airbagy, 2 hlavové airbagy. Riziko vážných zranění snižují mj. aktivní opěrka nohy, bezpečnostní sloupek řízení, spojení dveřního dílu se středovým sloupkem.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar