Peugeot 208 Gti a 208 XY - rafinované kouzlo
Na jaře Peugeot obohatil kategorii víceúčelových městských vozů o model 208. Nyní vstupuje i do prémiovějších tříd… modely 208 XY a 208 GTi v sobě snoubí vysoký komfort s multifunkčností a prostorností.
Obě verze poutají pozornost svým výrazným osobitým vzhledem. 208 XY navíc zahajuje novou etapu v historii v rámci značky: historii vozů s exkluzivním a rafinovaným šarmem.
Pro třídveřové modely je příznačný rozchod širší o 10 mm vpředu a o 20 mm vzadu, celkový efekt zvýrazňuje karoserie těsně obepínající kola. Přitažlivý je světelný podpis vpředu, který využívá nové halogeny se světelnými lištami poslední generace. Tyto dokonale propracované světlomety s vnitřní obdélníkovou strukturou používají pro směrovky a denní svícení technologii LED.
Jemně rozšířený chromovaný prstenec zdůrazňuje vzhled vozu, zatímco mřížka zvyšuje dynamiku a specifičnost světlometů. Tato mřížka se u jednotlivých verzí liší. U 208 XY ji tvoří 3 horizontální lamely přečnívající přes černě lakovaný nárazníkový pás. U 208 GTi upoutá leskle černá mřížka s chromovanými prvky.
I v designu interiéru byla největší péče věnována detailům. Už po otevření dveří vám padne zrak na hliníkový práh. V celé horní části vládnou tmavé barvy, vrchní část palubní desky je potažená polyuretanovou prošitou vrstvou, specifické je i čalounění sedadel.
Palubní deska nabízí sdružený přístroj se systémem promítání na čelní sklo s novým elegantním „světelným podpisem“. Ciferníky, odrážející LED funkce světlometů, jsou olemovány chromovanými lištami podsvícenými LED diodami a ručičky se pohybují po lesklém hliníkovém pozadí.
Atraktivní 208 XY okouzlí na první pohled novým odstínem Purple Night, který doplňuje pět dalších. Objevuje se od předního nárazníku po specifický plášť zadního nárazníku a doplňují ho chromované detaily a letmé doteky odstínu Purple na logu a na středech kol. Vnější zpětná zrcátka, lišty mlhovek, oken a pláště zadního nárazníku jsou leskle chromované. Celek doplňuje lesklá čerň lišty zadního postranního okénka a prostředního sloupku. Jemně propracovaná paprskovitá 17“ kola Merkure s diamantovým výbrusem Anthra mají hliníkový střed s okrajem Purple.
Ve výbavě nechybí funkce Park Assist, usnadňující řízení ve městě. Po jeho spuštění si řidič zvolí na dotykovém displeji, jaký manévr se má provést – zda zaparkovat podélně na levé či pravé straně vozovky. Pomocí ultrazvukových čidel, součást předního i zadního parkovacího asistenta, a dvou bočních čidel vpředu změří Park Assist velikost dostupných míst, a najde vhodné místo. Vůz 208 XY se poté instinktivně a automaticky zaparkuje, pomocí elektrického parkovacího asistenta. Řidič, který je zbaven nutnosti tento úkon provádět, musí jen kontrolovat jízdu vozu a jeho okolí.
Toto zařízení může vedle dynamického osvětlení zatáček, alarmu, vyhřívaných sedadel, atd. doplnit již tak bohatou nabídku příslušenství, která zahrnuje panoramatickou prosklenou střechu s doprovodným podsvětlením, automatickou dvouzónovou klimatizaci, tempomat/omezovač rychlosti, loketní opěrku mezi předními sedadly s odkládací přihrádkou uvnitř.
208 XY je k dispozici s motory:
· 1.6 e-HDi FAP 92 k, 5MT
· 1.6 e-HDi FAP 92 k, Robotizovaná 6
· 1.6 e-HDi FAP 115 k, 6MT
· 1.6 VTi 120 k, 5MT
· 1.6 THP 156 k, 6MT
Peugeot 208 GTi
Na první pohled zaujme vzhled vozu, který je potvrzením jeho identity, pro niž jsou typickými vlastnostmi sportovnost a elegance. Celýelý včetně zvláštního spoileru je vyveden v bílém perleťovém odstínu. Výfuk prochází zadním leskle černým pláštěm a ústí do dvojité chromované koncovky lichoběžníkového tvaru. Dynamické chromované lišty kolem spodního okraje oken se rozšiřují a končí podpisem vzdávajícím hold slavné 205 GTi. Lišta kolem zadního postranního okénka ostatně nese logo GTi, v lesklém chromu s červeným zvýrazněním. Tato červená barva se na voze objevuje bez ohledu na zvolený odstín: najdete ji na brzdových třmenech, spodní liště masky chladiče.
Kabina má jasně sportovní charakter. Nabízí barevnou kombinaci červené, černé a saténově chromované. Sportovní sedadla používají kůži Club Nappa společně s látkou Caro, oživenou červenou linkou. Palubní deska, přes kterou je natažená černá polyuretanová vrstva s červeným prošitím, přechází postupně z červené do černé, stejně jako madla dveří. Informace o výkonech vozu jsou promítány na čelní sklo. Technologicky koncipovaný přístroj je vybavený barevnou matricí obklopenou budíky s chromovanou lištou, červeně podsvícenou LED diodami. Podklad budíků je z leštěného hliníku s motivem lesklé šachovnice.
Kola 17“ Carbone s diamantovým výbrusem, barvou Storm a matným lakem jsou opatřena pneumatikami 205/45. Vzduchem chlazené brzdové kotouče mají vpředu průměr 302 mm, vzadu 249 mm.
Zážehový motor 1.6 THP 200 k je spojen s mechanickou šestistupňovou převodovkou s úzkým odstupňováním převodových stupňů. Točivý moment motoru je 275 Nm, maximální výkon 147 kW (200 k). Zrychlení z 0 na 100 km/h se dosáhne za méně než 7 s, z 0 na 1000 m za 27 s. Působivá je i akcelerace, kdy 208 GTi přejde při 5. zařazeném stupni z 80 na 120 km/h za méně než 7 s.
Těchto výkonů bylo dosaženo díky snížení hmotnosti vozu. Lehká 208 GTi váží 1160 kg. Jde o hravý sportovní vůz s okouzlujícím zvukem, který je výkonný a bezpečný a současně jde o vynikající hatchback.
Limitovaná edice modelu 208 GTi
Příchod nového modelu GTi do modelové řady Peugeot je vždy velká událost, především v segmentu dvojkové řady. Peugeot připravil limitovanou edici 50 automobilů. Tato limitovaná série v exkluzivním perleťově-saténovém bílém odstínu je opatřena hliníkovými 17“ koly s diamantovým výbrusem v barvě černá Onyx s lesklým povrchem. Ve středu je hliníkový kryt s červeným okrajem. Bílá spodní příčka masky chladiče je ozdobená francouzskou trikolórou.
Pro třídveřové modely je příznačný rozchod širší o 10 mm vpředu a o 20 mm vzadu, celkový efekt zvýrazňuje karoserie těsně obepínající kola. Přitažlivý je světelný podpis vpředu, který využívá nové halogeny se světelnými lištami poslední generace. Tyto dokonale propracované světlomety s vnitřní obdélníkovou strukturou používají pro směrovky a denní svícení technologii LED.
Jemně rozšířený chromovaný prstenec zdůrazňuje vzhled vozu, zatímco mřížka zvyšuje dynamiku a specifičnost světlometů. Tato mřížka se u jednotlivých verzí liší. U 208 XY ji tvoří 3 horizontální lamely přečnívající přes černě lakovaný nárazníkový pás. U 208 GTi upoutá leskle černá mřížka s chromovanými prvky.
I v designu interiéru byla největší péče věnována detailům. Už po otevření dveří vám padne zrak na hliníkový práh. V celé horní části vládnou tmavé barvy, vrchní část palubní desky je potažená polyuretanovou prošitou vrstvou, specifické je i čalounění sedadel.
Palubní deska nabízí sdružený přístroj se systémem promítání na čelní sklo s novým elegantním „světelným podpisem“. Ciferníky, odrážející LED funkce světlometů, jsou olemovány chromovanými lištami podsvícenými LED diodami a ručičky se pohybují po lesklém hliníkovém pozadí.
Atraktivní 208 XY okouzlí na první pohled novým odstínem Purple Night, který doplňuje pět dalších. Objevuje se od předního nárazníku po specifický plášť zadního nárazníku a doplňují ho chromované detaily a letmé doteky odstínu Purple na logu a na středech kol. Vnější zpětná zrcátka, lišty mlhovek, oken a pláště zadního nárazníku jsou leskle chromované. Celek doplňuje lesklá čerň lišty zadního postranního okénka a prostředního sloupku. Jemně propracovaná paprskovitá 17“ kola Merkure s diamantovým výbrusem Anthra mají hliníkový střed s okrajem Purple.
Ve výbavě nechybí funkce Park Assist, usnadňující řízení ve městě. Po jeho spuštění si řidič zvolí na dotykovém displeji, jaký manévr se má provést – zda zaparkovat podélně na levé či pravé straně vozovky. Pomocí ultrazvukových čidel, součást předního i zadního parkovacího asistenta, a dvou bočních čidel vpředu změří Park Assist velikost dostupných míst, a najde vhodné místo. Vůz 208 XY se poté instinktivně a automaticky zaparkuje, pomocí elektrického parkovacího asistenta. Řidič, který je zbaven nutnosti tento úkon provádět, musí jen kontrolovat jízdu vozu a jeho okolí.
Toto zařízení může vedle dynamického osvětlení zatáček, alarmu, vyhřívaných sedadel, atd. doplnit již tak bohatou nabídku příslušenství, která zahrnuje panoramatickou prosklenou střechu s doprovodným podsvětlením, automatickou dvouzónovou klimatizaci, tempomat/omezovač rychlosti, loketní opěrku mezi předními sedadly s odkládací přihrádkou uvnitř.
208 XY je k dispozici s motory:
· 1.6 e-HDi FAP 92 k, 5MT
· 1.6 e-HDi FAP 92 k, Robotizovaná 6
· 1.6 e-HDi FAP 115 k, 6MT
· 1.6 VTi 120 k, 5MT
· 1.6 THP 156 k, 6MT
Peugeot 208 GTi
Na první pohled zaujme vzhled vozu, který je potvrzením jeho identity, pro niž jsou typickými vlastnostmi sportovnost a elegance. Celýelý včetně zvláštního spoileru je vyveden v bílém perleťovém odstínu. Výfuk prochází zadním leskle černým pláštěm a ústí do dvojité chromované koncovky lichoběžníkového tvaru. Dynamické chromované lišty kolem spodního okraje oken se rozšiřují a končí podpisem vzdávajícím hold slavné 205 GTi. Lišta kolem zadního postranního okénka ostatně nese logo GTi, v lesklém chromu s červeným zvýrazněním. Tato červená barva se na voze objevuje bez ohledu na zvolený odstín: najdete ji na brzdových třmenech, spodní liště masky chladiče.
Kabina má jasně sportovní charakter. Nabízí barevnou kombinaci červené, černé a saténově chromované. Sportovní sedadla používají kůži Club Nappa společně s látkou Caro, oživenou červenou linkou. Palubní deska, přes kterou je natažená černá polyuretanová vrstva s červeným prošitím, přechází postupně z červené do černé, stejně jako madla dveří. Informace o výkonech vozu jsou promítány na čelní sklo. Technologicky koncipovaný přístroj je vybavený barevnou matricí obklopenou budíky s chromovanou lištou, červeně podsvícenou LED diodami. Podklad budíků je z leštěného hliníku s motivem lesklé šachovnice.
Kola 17“ Carbone s diamantovým výbrusem, barvou Storm a matným lakem jsou opatřena pneumatikami 205/45. Vzduchem chlazené brzdové kotouče mají vpředu průměr 302 mm, vzadu 249 mm.
Zážehový motor 1.6 THP 200 k je spojen s mechanickou šestistupňovou převodovkou s úzkým odstupňováním převodových stupňů. Točivý moment motoru je 275 Nm, maximální výkon 147 kW (200 k). Zrychlení z 0 na 100 km/h se dosáhne za méně než 7 s, z 0 na 1000 m za 27 s. Působivá je i akcelerace, kdy 208 GTi přejde při 5. zařazeném stupni z 80 na 120 km/h za méně než 7 s.
Těchto výkonů bylo dosaženo díky snížení hmotnosti vozu. Lehká 208 GTi váží 1160 kg. Jde o hravý sportovní vůz s okouzlujícím zvukem, který je výkonný a bezpečný a současně jde o vynikající hatchback.
Limitovaná edice modelu 208 GTi
Příchod nového modelu GTi do modelové řady Peugeot je vždy velká událost, především v segmentu dvojkové řady. Peugeot připravil limitovanou edici 50 automobilů. Tato limitovaná série v exkluzivním perleťově-saténovém bílém odstínu je opatřena hliníkovými 17“ koly s diamantovým výbrusem v barvě černá Onyx s lesklým povrchem. Ve středu je hliníkový kryt s červeným okrajem. Bílá spodní příčka masky chladiče je ozdobená francouzskou trikolórou.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout