Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 208 GTi 30th s výkonem 208 k

V listopadu bude uveden na evropský trh Peugeot 208 GTi 30th, který přichází na oslavu 30 let po uvedení modelu 205 GTi. S novým motorem 1.6 THP Euro 6 o výkonu 208 k a točivým momentem 300 Nm poskytuje intenzivnější zážitky z řízení.

Peugeot zanechal v historii automobilového sportu výraznou stopu – ať už díky vozu 208 GTi či RCZ a jeho výkonnější verzi R vytvořené divizí Peugeot Sport. V roce, kdy Peugeot slaví 30 let vozu 205 GTi, přišla řada i na Peugeot 208 GTi, které se ujali odborníci týmu Peugeot Sport.

Exkluzivní a radikálnější charakter vozu 208 GTi 30th je zřetelný na první pohled. Díky tomu, že je vůz o 10 mm nižší, rozchod se zvětšil vpředu o 22 mm a vzadu o 16 mm a celkově upoutá vystupujícími velkými koly, sedí lépe na silnici.
Elegantní leskle chromované prvky vozu 208 GTi vystřídaly u 208 GTi 30th matně černé prvky dodávající vozu agresivnější vzhled. Vpředu jde o lištu kolem masky chladiče, o lištu kolem mlhovek a o vnější zpětná zrcátka.
Při pohledu zboku je nižší poloha vozu zdůrazněna matně černou prahovou lištou a lištami kolem blatníků přečnívajícími přes 18“ kola, jejichž matně černé ráfky skrývají vpředu široké červené třmeny s nápisem Peugeot Sport
U karoserie byly zvoleny odstíny vlastní sportovním vozům. Spojení červené a černé v dvoubarevné karoserii a použití dvou materiálů je inovativní a jedinečně. Přední část je ve strukturovaně černém odstínu, který kontrastuje s novým červeným odstínem laku zadní části karoserie. Oba odstíny jsou odděleny šikmou linií, která se poprvé objevila u konceptu Onyx. Model GTi 30th bude k dispozici také v luxusním perleťově bílém odstínu Perle Nacré a červeném odstínu Ruby, které historicky patří k modelu GTi.

Také z interiéru čiší radikálnější sportovní duch. Prvky, které u vozu 208 GTi postupně přecházejí z červené v černou, jsou černé, stejně jako madla dveří s červeným okrajem, připomínající vzhledem bezpečnostní pásy. Čalounění sedadel nabízí exkluzivní směs materiálů, základem je Alcantara, kterou doplňuje černý materiál TEP s červeným prošitím a černá látka s červenými body.

Specifické sedadlo vyvinula divize Peugeot Sport, ve spojení s malým volantem, vyvýšeným přístrojovým panelem a přepracovanými prvky náprav a odpružení řidiči umožňuje, aby s vozem vytvářel jeden celek.
Nový motor 1.6 THP, splňující emisní normu Euro 6, je opatřen systémem Stop & Start. Jeho maximální točivý moment se zvýšil na 300 Nm a výkon činí 208 k.
Sportovní charakter prozrazuje i zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 s a z 0 na 1 000 m za 26,5 s. Vynikající pružnost vykazuje motor i při akceleraci ze středních otáček, zrychlení z 80 km/h na 12 km/h na 5. rychlostní stupeň dosahuje vozidlo za 6 sekund.

Výkon a točivý moment přenáší na kola šestistupňová manuální převodovka se specifickým odstupňováním, vůz je rovněž opatřen diferenciálem s omezeným prokluzem Torsen – oba prvky výbavy byly převzaty z vozu RCZ R. Byla přepracována kalibrace stabilizačního systému ESP včetně protiprokluzového systému ASR, které teď méně zasahují do řízení. Uvolnila se trakce a diferenciál Torsen může lépe fungovat. Přínos diferenciálu Torsen a kratšího zkrutného stabilizátoru vpředu je patrný zejména během akcelerace v zatáčkách a během brzdění.

Nižší těžiště a přepracovaná geometrie náprav a pneumatiky Michelin Pilot Super Sport 205/40 ZR 18 optimalizují přilnavost a zajišťují vynikající jízdní stabilitu.

Vůz 208 GTi 30th může spoléhat na brzdný systém odpovídající úrovni dosažených výkonů. Přední kotouče u průměru 323 mm a tloušťce 28 mm jsou sevřeny fixními čtyřpístkovými třmeny Brembo.



Peugeot 23.10.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar