Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 207 RC jen pro náročné

Model s vyspělými technologiemi uvítají především nároční znalci i amatérští milovníci sportovních vozů, neboť jim umožňuje zažít automobilové potěšení. Výrazný a ušlechtilý třídveřový model je výsledkem spolupráce se společností BMW, motor pak mezi PSA Peugeot Citroën a BMW Group.

Model 207 RC sdílí s klasickou verzí 207 Sport délku – 4,037 m a dynamický profil třídveřové siluety. Může se pochlubit výraznou přední částí s metalickou mřížkou otvoru sání motoru, okrouhlými mlhovkami v chromovaných tubusech a předními světlomety velkých rozměrů. Ohlédnutím za modelem 206 WRC jsou podběhy sportovně dimenzovaných kol, které zvýrazňují široký rozchod a jsou příslibem skvělých aerodynamických vlastností.
Model 207 RC se odlišuje i dalšími sportovními prvky, ovlivňující jeho výkonnost jako např.: zadní spoiler, který optimalizuje aerodynamický přítlak ve vysoké rychlosti a při 200 km/h ho zvyšuje o 25 kg, pneumatiky Bridgestone Potenza o rozměrech 205/45R17W montované na nových 17“ kolech Pitlane s devíti paprsky, dvojitá chromovaná koncovka výfuku.
Tyto decentní, nicméně jasné znaky doprovází exkluzivní estetické zpracování, podtrhující celkovou osobitost vozu: přední eliptické světlomety se statickým směrovým nastavením (na přání) dodávají tmavé masce z černého chromu pronikavý „pohled“, dále zatmavená skla zadního a bočních oken (na přání), vnější zpětná zrcátka s dekorem z matného chromu, barva karoserie Integral, včetně ochranné lišty na zadním nárazníku se snímači parkovacího asistentu (na přání).
Ve sportovně laděném interiéru mohou silné zážitky, které 207 RC nabízí, zažívat čtyři cestující. Přední ergonomicky tvarovaná skořepinová sedadla poskytují výborné boční vedení od spodní části těla až po ramena. Vodiče bezpečnostních pásů integrované do opěrek hlavy umocňují sportovní ladění vozu. Vzadu jsou rovněž dvě anatomická sedadla s výsuvnými opěrkami hlavy, které v zasunuté poloze kopírují opěradlo sedadla a nebrání ve výhledu.
Sdružený přístroj ve stylu velkých motocyklů s okrouhlými ukazateli a chromovaným orámováním s vějířovitou stupnicí a červenými ručičkami, obsahuje pět ukazatelů včetně teploty oleje. Aktivní opěrka nohy je stejně jako pedály hliníková s protiskluzovou úpravou.
Přeplňovaný čtyřválec o objemu….a přímým vstřikováním paliva dosahuje výkonu 128 kW (175 k). Již od 1000/min dosahuje točivého momentu 153 N.m, přičemž největší hodnoty 240 Nm vyvíjí při 1600/min a zůstává neměnná až do 4500/min.
Díky funkci overboost, dočasně zvyšující tlak přeplnění motoru, může být maximální točivý moment při silném sešlápnutí akceleračního pedálu zvýšen na 260 Nm. Funkci overboost lze aktivovat na poslední tři rychlostní stupně při plném zatížení z nízkých otáček až do 5200/min. Vůz dosahuje největší rychlosti 220 km/h, z nuly na sto zrychlí za 7,1 sekundy, z 80-120 km/h na pětku za 7,0 sekund. Model je vybaven manuální pětistupňovou převodovkou s upraveným specifickým stupňování řazení s kratšími převody využívající velké pružnosti motoru.
Elektrický posilovač řízení „brushless“, oceňovaný pro svou všestrannost - snadno ovladatelný při nízkých rychlostech a přesný při živější jízdě, je u modelu RC nastaven tak, aby zohledňoval výkony motoru a přenášel maximum informací pro optimální přesnost řízení.
Přední brzdy mají chlazené kotouče o průměru 302 mm a tloušťce 26 mm a poloměr brzdových třmenů je zvětšen na 57 mm, vzadu jsou plné kotouče 249 x 9 mm.
Sériově dodávaný systém ESP zahrnuje ABS, elektronický rozdělovač brzdných sil (REF), asistenci nouzového brzdění (AFU), protiskluzový systém ASR a dynamickou kontrolu stability DSC, schopná detekovat a korigovat počínající přetáčivé nebo nedotáčivé tendence. Dovoluje také integraci nového systému SSP, který při určitém způsobu brzdění umožňuje propojit ESP s elektrickým posilovačem řízení vozu. Tím se zlepší stabilita a zkrátí brzdná dráha vozu v přímém směru na povrchu s různou přilnavostí mezi pravými a levými koly.
Za normálních okolností ESP rozpozná asymetrii povrchu a omezí brzdění na části s vysokou přilnavostí. Tato strategie zachovává stabilitu vozu, ale neoptimalizuje účinnost brzdné reakce. Tím SSP umožňuje již od začátku brzdit především na přilnavém povrchu vozovky a působením na řízení vozu pomáhá řidiči udržet optimální úhel volantu a předejít ztrátě stability vozidla.
Posilovací účinek vysílá do 100 ms po začátku brzdění a doporučený úhel může dosáhnout 80 stupňů. Nejde však o princip automatického otočení volantem do opačného směru, neboť řidič se může rozhodnout, zda naznačený pohyb volantem provede. Pokud ne, potom se systém vrátí ke způsobu brzdění, který upřednostňuje stabilitu vozu. Díky tomu je zajištěna stabilita vozu při současném zkrácení brzdné dráhy vozu podle podmínek o 4 až 10 %. Funkce AFU, ASR, DSC lze manuálně deaktivovat a nároční a zkušení řidiči pak mohou plně využít potenciál vozu 207 RC.
Jako u všech modelů řady 207 je přední část opatřena dvěma absorpčními kanály, pohlcující kinetickou energii v případě čelního nárazu a snižující následky při srážce chodce s vozem. Při bočním nárazu je energie absorbována koncepcí skeletu a struktury karoserie. Na pevnosti celku se podílejí vlisované výztuhy a příčky z trubek ve dveřních dílech. Také absorpční výplně „paddings“ napomáhají rozložení energie nárazu. Všechny třídveřové verze 207 jsou chráněny proti bočním nárazům pevným spojením dveřního dílu se středovým sloupkem, zabraňující prolomení dílů do kabiny vozu a zajišťující optimální odolnost celku. K ochraně cestujících přispívají rovněž čelní, boční a hlavové airbagy.
Telematický systém RT3 (na přání) umožňuje, kromě funkcí audio, telefon a navigace, přístup k asistenční službě a ke službě Peugeot Urgence. Služba nouzového volání lokalizuje vůz a naváže spojení s operátorem mluvícím rodným jazykem zákazníka. Je nabízena zdarma, bez omezení platnosti a zatím dostupná ve Francii, Německu, Španělsku, Itálii, Belgii a Lucembursku. Může být aktivována ručně nebo automaticky (v případě aktivace pyrotechnických prvků ve voze, například airbagů).
Mezi sériové nebo příplatkové výbavy patří mj. vyklápěcí zadní skla, reflexní čelní sklo a dvouzónová automatická klimatizace, autorádio s CD a MP3,bi-tuner kompatibilní s MP3 nebo telematický systém RT3 spojující rádio RDS, navigační systém GPS, telefon GSM a 7“ obrazovku.
Komfortní a bezpečnou jízdu zajišťují např. parkovací asistent vzadu, regulátor a omezovač rychlosti, snímač tlaku v pneumatikách, eliptické světlomety spojené s přídavným osvětlením do zatáčky,samočinná aktivace světlometů při startu a podsvícení ukazatelů snížených světelných podmínkách, automatické stěrače se snímačem deště.
Exkluzivitu zdůrazňuje nový odstín šedá Shark, který dokonale ladí s hliníkovými koly, bočními zatmavenými okny, lesklými kryty sloupků dveří a technologickým vzhledem matných chromovaných dekorů vnějších zpětných zrcátek.

JL, 7.8.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar