Peugeot 207 - nejmladší lvíče
Mezi nejlépe prodávané automobily posledních let patří bezpochyby Peugeoty řady 206 nebo 307. Nabídku nyní obohacuje model 207 jako nástupce 206. Přitom však nejde pouze o náhradu, ale přímo o generační skok.
Ovšem Peugeot 207, první zástupce nové řady, si nemusí dělat starosti, neboť má všechny předpoklady začít psát své vlastní dějiny. Zůstává věrný strategii tří a pětidveřových modelů.
Přední maska, odlišná podle typu vozu, a to buď v provedení Classic (přináší více elegance) nebo Sport (dynamický výraz), se širokým otvorem sání a mohutným nárazníkem je orámována velkými a protáhlými světlomety, které se táhnou skoro až k předním sloupkům. Jako „třetí oko" je na přední kapotě v chromovaném U umístěno klasické logo se lvem. Základem je platforma 1 z PSA Peugeot/Citroën, přičemž za dynamický projev svědčí také ideálním proporcím.
Malé vozy se stávají stále většími, což platí také o novince. Svojí délkou 4030 mm překonává „dvěstěšestku" o 200 mm. Rozvor 2540 mm je o 80 mm delší než standardní platforma, což se odráží v jízdních vlastnostech, aktivní bezpečnosti a pohodlí cestujících. Přední převis (829 mm) zvyšuje pasivní bezpečnost i ochranu chodců, stejně jako šířka 1720 mm, které mohou cestující vděčit za pohodlí. Výškou 1472 mm působí vozidlo dynamicky a esteticky a nabízí co možná největší ergonomii.
Rozšířený rozchod kol (1474/1469 mm) zlepšuje dynamické vlastnosti a lepší stabilitu v různých jízdních situacích.
Dostatečná torzní tuhost struktury karoserie představuje nejvyšší míru bezpečnosti, která při nehodě splňuje minimální požadavky obvyklých crash testů, Euro NCAP, a dokonce ji překračuje. Společně s optimálně naladěnými nápravami je zárukou aktivní bezpečnosti a přináší radost z jízdy.
Peugeot 207 je jedním z prvních automobilů, vyhovující požadavkům nových evropských norem pro ochranu chodců. Vylepšená přední náprava s McPherson a nově vyvinutá trojúhelníková ramena působí pozitivně na přesnost řízení a komfort. Zadní náprava s deformovatelným příčným nosníkem je nová a vybavená vyvinutými hydraulickými tlumiči s regulačními ventily. Vpředu jsou kotoučové brzdy s vnitřním chlazením o průměru 266 až 283 mm, které přispívají ke zkrácení brzdné dráhy. Vzadu jsou buď bubnové nebo kotoučové podle motorizace.
Současnou nabídku pohonných jednotek tvoří šest motorů, k nimž ještě přibudou dva benzinové čtyřválce ze společné spolupráce PSA a BMW - přeplňovaný čtyřválec 1.6 (150 k, 240 N.m), nebo nepřeplňované (115 k, 160 N.m). Všechny jsou spojeny s mechanickou pětistupňovou převodovkou.
Benzinové motory
Typ | 1.4 8V | 1.4 16V | 1.4 16V |
Výkon | 73/54/5400 | 88/65/5250 | 109/80/5750 |
Toč.moment | 118/3300 | 133/3250 | 147/4000 |
Rychlost | 167 | 180 | 194 |
Zrychlení | 15,6 | 12,7 | 10,6 |
Spotřeba | 6,3 | 6,4 | 7 |
Vznětové motory
Typ | 1.4 HDI | 1.4 HDI 16V | 1.6 16V HDi |
Výkon | 68/50/4000 | 90/66/4000 | 109/80/4000 |
Toč.moment | 160/ | 215/1750 | 160/1750 |
Rychlost | 166 | 182 | 193 |
Zrychlení | 15,5 | 11,5 | 10,1 |
Spotřeba | 4,5 | 4,5 | 4,8 |
Pozn: Výkon (k/kW/min), točivý moment (N.m/min), rychlost (km/h), zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (l/100 km)
Dynamický interiér patří k nejprostornějším ve své třídě, cestující mohou pohodlně sedět na všech sedadlech, ti vzadu najdou místo pro nohy pod předními sedadly. Přístrojová deska je moderní, hluboko pod štítem jsou usazeny tři analogové přístroje vypůjčené ze světa motocyklů. Sedadlo řidiče je výškově nastavitelné, volant v obou směrech. Objem zavazadlového prostoru lze zvětšit ze 270 na 923 litrů
V sériové výbavě nechybí ABS, EBV, brzdový asistent a ESP nejmladší generace podle výbavy vozu. Pro lepší trakci v určitých kritických situacích lze ESP vypnout, od 50 km/h se automaticky aktivuje. Standardně je vybaven dvojící čelních a bočních airbagů vpředu, na přání ještě hlavovými.
Vůz může být vybaven systémem kontroly tlaku v pneumatikách, parkovacími senzory, prosklenou panoramatickou střechou (3 m²), případně s tónovaným sklem, manuální nebo dvouzónovou klimatizací.
Peugeot 207 má všechny předpoklady, aby se zařadil po bok „206", který nasadil laťku opravdu hodně vysoko a bude se vyrábět až do roku 2010, ovšem v omezené nabídce. První reakce naznačují, že by měl a navázat na prodejní úspěchy svých předchůdců.
Jindřich Lasík
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













