Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 2008 zvyšuje dojezd na 406 km

Nový Peugeot 2008 se do prodeje se na evropském trhu dostane v létě 2023 a jeho nabídka bude zahrnovat tři úrovně výbavy – Active, Allure, GT – a čtyři motorizace, včetně nového 100% elektrického motoru o výkonu 115 kW/156 k s dojezdem až 406 km. V roce 2024 bude nabídka rozšířena o zcela nový hybridní motor.

Peugeot 2008 je po vozech 508 fastback a 508 SW dalším modelem, který používá nový světelný podpis Peugeot. Tvoří jej tři svislé světelné drápy, zabudované do leskle černých lišt na nárazníku. U nejvyšší úrovně výbavy GT se nápadný efekt tří drápů poprvé objevuje i u full LED světlometů využívajících tři světelné moduly. Tím se úroveň GT odlišuje od ostatních.


Nová zadní LED světla nabízejí nyní podobu symbolických tří drápů, podle nichž lze vozy Peugeot zezadu jednoznačně rozpoznat. Drápy jsou tvořeny třemi tenkými dvojitými horizontálními lamelami umístěnými nad sebou, které opticky vůz rozšiřují. Zpětná a směrová světla jsou rovněž opatřena LED technologií.


Nový model 2008 dostal přední část, která oproti předchozí podobě vozu působí širší. U verze Active zdobí přední část leskle černý horizontální motiv. U verzí Allure a GT je přední část opatřena svislým vzorem v barvě karoserie, který doplňují decentní tmavé výplně. Barva vzoru v odstínu karoserie také umožnila lepší začlenění mřížky chladiče do nárazníku.


Všechny verze nového modelu 2008 získaly nové čalounění sedadel, které model rovněž posouvají do vyšší kategorie produktů. U verze GT je nyní za příplatek v nabídce Alcantara.


Přístrojový panel, který je umístěn v ideálně poloze ve výšce očí těsně nad volantem, je u verzí Allure a GT digitální. Jeho 10“ displej má nový design a u GT nabízí i 3D zobrazení. Barvu displeje, či prioritu a uspořádání informací lze plně přizpůsobit preferencím řidiče. Peugeot 2008 ve verzi Active si zachovává analogový přístrojový štít.


Všechny verze jsou nyní standardně vybaveny 10“ centrálním dotykovým displejem (dříve 7 palců u prvních dvou výbavových stupňů). Umožňuje ovládat funkce rádia a telefonu (verze Active) nebo nejnovější generaci systémů infotainmentu Peugeot i-Connect® a Peugeot i-Connect® Advanced. U verzí Allure a GT je centrální displej vybaven technologií HD. Pod centrálním displejem jsou klávesy „toggles switches“, které umožňují rychlý přístup k nejdůležitějším funkcím.
Na volantu jsou umístěny ovládací prvky multimediálního systému (audio zdroje, telefon) a také ovládání hlasitosti a hlasové ovládání.


Nový Peugeot 2008 se šestistupňovou manuální převodovkou má novou, více ergonomickou hlavici řadicí páky. Automatická převodovka si zachovává nový elegantní, praktický a nenápadný volič představený na jaře 2022.

Nový Peugeot 2008 je pro lepší trakci vybaven systémem Grip Control, který umožňuje přístup ke třem jízdním režimům: písek, bláto a sníh. V některých zemích je tato nabídka Grip Control kombinována s celoročními pneumatikami 3PMSF.


Peugeot 2008 patří mezi nejmodernější vozy svého segmentu, což dává najevo zejména svými účinnými elektrifikovanými motory a nejnovější generací konektivity.
Peugeot e-2008, který je průkopníkem plně elektrických SUV segmentu B, je vybaven novými motory, které se již představily u modelů e-208 a E-308 . Maximální výkon se zvýšil o 15 % ze 100 kW/136 k na 115 kW/156 k, kapacita baterie se zvýšila z 50 kWh na 54 kWh. Díky vylepšení účinnosti se podařilo sladit nárůst výkonu s prodloužením dojezdu, který dosahuje až 406 km oproti dřívějším 345 km.


Nový Peugeot e-2008 nabízí dva typy palubních nabíječek, které vyhovují všem způsobům použití a všem řešením nabíjení: standardně jednofázovou nabíječku o výkonu 7,4 kW a za příplatek třífázovou nabíječku o výkonu 11 kW.

Předpokládaná doba dobití z 20 % na 80 % je 30 minut přes veřejnou dobíjecí stanici (100 kW), 4 hodiny 40 minut přes Wall Box (7,4 kW) a 11 hodin 10 minut přes zesílenou zásuvku (3,2 kW).

Na začátku roku 2024 dostane nový Peugeot 2008 nové pohonné ústrojí HYBRID 48V, které bude tvořit benzínový motor PureTech nové generace o výkonu 136 k, spojený s novou šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou, jejíž součástí bude elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a až o 15 % nižší spotřebu paliva. Při jízdě ve městě může nový Peugeot 2008 vybavený systémem HYBRID 48V více než 50 % času jezdit ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi.


Nabídka motorů

Kromě výše popsaných elektrifikovaných motorů je nový Peugeot 2008 k dispozici s výběrem benzinových a naftových motorů, díky nimž si každý zákazník může vybrat model, který bude vyhovovat jeho potřebám:


PureTech 100: tříválcový benzinový motor o objemu 1,2 litru a výkonu 100 k, vybavený systémem Stop & Start, spojený se šestistupňovou manuální převodovkou.


PureTech 130: tříválcový benzinový motor o objemu 1,2 litru a výkonu 130 k, vybavený systémem Stop & Start, může být spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8 nebo šestistupňovou manuální převodovkou.


BlueHDi 130 EAT8: dieselový čtyřválcový o objemu 1,5 litru a výkonu 130 k, vybavený systémem Stop & Start, spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8.



Nejnovější generace konektivních informačních systémů

Peugeot 2008 ve verzi Allure je standardně vybaven systémem Peugeot i-Connect®, zatímco verze GT může být za příplatek vybavena systémem Peugeot i-Connect® Advanced.

Oba systémy se ovládají prostřednictvím centrálního dotykového displeje s vysokým rozlišením, který je snadno přizpůsobitelný. Kdykoli se lze přes tlačítko „Home“, umístěné pod displejem, snadno vrátit na hlavní stránku. V horní části obrazovky se na trvalém banneru zobrazují informace o venkovní teplotě a klimatizaci, pozice na stránkách widgetů, údaje o připojení, notifikace a čas.

Přední i zadní parkovací kamera nového Peugeotu 2008 nyní nabízejí obraz ve vysokém rozlišení. V závislosti na stupni výbavy je za příplatek k dispozici nová přední kamera s vysokým rozlišením (spojená se systémem sledování mrtvého úhlu), která umožňuje zobrazit 360° obraz bezprostředního okolí vozu, což je výrazně usnadňuje parkování.


Komplexní nabídka asistenčních systémů řízení

Kromě zmíněných nových parkovacích kamer s vysokým rozlišením nabízí model 2008 svému uživateli celou řadu zařízení, která usnadňují jízdu a zvyšují bezpečnost:

₋Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go umožňující nastavit vzdálenost mezi vozidly;

₋Systém automatického nouzového brzdění se systémem varování před srážkou, který rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti od 7 do 140 km/hod;

₋Rozšířené rozpoznávání dopravních značek a jejich zobrazování na digitálním panelu: kromě obvyklých značek omezujících rychlost rozpozná také stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění a konec zákazu předjíždění;

₋Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu nebo neoznačeného okraje vozovky s úpravou dráhy vozu;

₋Sledování pozornosti řidiče – systém hlídající bdělost řidiče během dlouhé jízdy a při rychlostech nad 65 km/hod, a to pomocí analýzy mikropohybů volantu;

₋Sledování mrtvého úhlu;

₋Systém Grip Control, který umožňuje přístup ke třem jízdním režimům: písek, bláto a sníh. V některých zemích je tato nabídka Grip Control kombinována s celoročními pneumatikami „3PMSF“.


Kompaktní rozměry

Nový Peugeot 2008 si zachovává stejné vnější rozměry: délka 430 cm, šířka 198,70 cm (včetně zrcátek), výška 155 cm. Objem zavazadlového prostoru se nezměnil a činí 434 litrů (pod krytem).



Peugeot 4.5.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar