Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 2008 nové generace na český trh

Peugeot představuje nové SUV 2008 určené všem, kdo jsou připraveni dát řízení nový impuls. Vůz, který stejně jako celá značka Peugeot vyznává svobodu a sdílí vizi vzrušující budoucnosti, je ultra moderní interpretací zážitku z jízdy.

Z hlediska rozměrů jde o opravdové SUV, současně vyniká svým výrazně elegantním vzhledem. Technologicky vyspělý vůz je vybaven novou generací interiéru Peugeot i-Cockpit® 3D a disponuje asistenčními systémy řízení využívající nejlepší know-how značky Peugeot. Díky komplexní nabídce pohonů je nový Peugeot 2008 k dispozici se třemi typy motorů: elektrickým, benzínovým a naftovým, přičemž všechny přinášejí mimořádně stimulující pocity za volantem.

Ambicí nového Peugeotu 2008 je napsat další úspěšnou kapitolu v historii SUV řady značky Peugeot. Vůz je plně v souladu se současným stylem modelové řady Peugeot a zároveň vyjadřuje svou vlastní osobnost. Vyvážené linie a celkové proporce jsou typické pro segment SUV. Díky tvaru čelního skla je kapota horizontálnější a celek působí mohutnější.
Nový Peugeot 2008 zaujme při pohledu zepředu hrdě působící rovnou maskou chladiče (u elektrické verze v barvě karoserie), propracovanou kapotou a potkávacími světly s LED diodami umístěnými pod světlomety.
Profil vozu je výrazně tvarovaný, doplněný originálními trojúhelníkovými liniemi. Výsledkem je živý pronikavý styl, který vypovídá o technické zručnosti při lisování dílů. Linie karoserie zajišťuje celkovou soudržnost a jednotnost designu.

Robustní vzhled zdůrazňují i kola o velkém průměru (690 mm). 18'' ráfky mají nové ozdobné vložené prvky, které přinášejí dvojí účinek: individualizaci a výrazné snížení hmotnosti (4 kg na všechna kola).

Posun značky k luxusnějším kategoriím produktů potvrzuje i elegantní dvoubarevné provedení střechy Black Diamond a sítotiskem potištěný C sloupek u verzí GT Line a GT.

Zadní propracovaná část s vysokou podokenní linií zahrnuje světla spojená černým pásem a dvojitý výfuk (v případě motorů PureTech 130/155 a BlueHDi 130). Charakteristický podpis se 3 LED drápy získal nový výraz. Vzadu svítí ve dne i v noci u všech úrovní výbavy a u těch nejvyšších i v předních světlometech. V některých zemích určení budou LED světly vybaveny všechny úrovně výbavy.

Nový Peugeot 2008 disponuje útulným a příjemným interiérem, ve kterém se u verzí GT Line a GT objevují světelné ozdobné prvky v 8 různých odstínech volitelných prostřednictvím dotykového displeje.


Intuitivní univerzálnost a komfort
Díky prostornosti na zadních sedadlech (nový rekord pro novou platformu CMP) je Peugeot 2008 mimořádně univerzální. S délkou 430 cm a rozvorem 260 cm nabízí rovněž zavazadlový prostor o objemu 434 l (norma VDA V210), a to u všech verzí včetně elektrické. Modularitu zajišťují dvě úrovně podlahy zavazadelníku (v závislosti na provedení) a zadní lavice, po jejíž sklopení vznikne prakticky rovná plocha.

Pestrá nabídka odkládacích prostor, z nichž některé jsou zcela nové, umožňuje uchovávat na palubě vozu různé předměty každodenní potřeby. Kromě tradičních dveřních kapes a přihrádky před sedadlem spolujezdce je zde velká schránka pod přední středovou loketní opěrkou a další před řadicí pákou. Nenápadný úložný prostor se rovněž nachází ve spodní části středové konzoly. Najdete v něm velmi praktickou podložku pro indukční nabíjení smartphonu, který lze také uložit do víka přihrádky. Příjemným doplňkem interiéru je střešní okno. Jeho otevírání směrem ven zachovává prostornost ve výši hlavy i na zadních sedadlech.

Nový Peugeot i-Cockpit® 3D

Peugeot i-Cockpit® se opírá o osvědčený základ a nabízí bezchybnou ergonomii i povzbuzení smyslů:
- kompaktní volant pro lepší ovladatelnost a příjemnější držení,
- velký dotykový HD displej na dosah ruky i očí,
- a nyní inovativní 3D vyvýšený přístrojový panel.


Informace jsou umístěny v zorném poli řidiče a promítány ve formě hologramu. Údaje jsou výrazné a dynamické. V závislosti na své důležitosti nebo aktuálnosti se zobrazují blíž k očím řidiče, čímž se zvýší jeho reaktivita přibližně o půl vteřiny. Peugeot i-Cockpit® 3D, který byl poprvé odhalen u vozu nový Peugeot 208, představuje skutečnou inovaci, první na světě v tomto segmentu. Zlepšuje jízdu v každém ohledu: účinnost, čitelnost a bezpečnost jsou na nejvyšší úrovni. Dotykový displej má u některých verzí výbavy úhlopříčku 10 palců a ovládá se pomocí ikon umístěných vedle přepínačů (toggle switches).


Peugeot 14.1.2020
Ovládání automatické převodovky EAT8 je 100% elektrické („shift and park by wire“), což umožňuje snadné a intuitivní používání. Doplňují ho ovladače na volantu, aby řidič mohl v případě potřeby řazení rychle převzít.


Moderní a technologické

Asistenční systémy nového modelu 2008, převzaté z vyšších segmentů, jsou v této kategorii vzácné či dokonce unikátní. Nabízí to nejlepší z know-how značky Peugeot. Arzenál technologií je působivý:

-Drive Assist otvírá cestu k poloautomatické jízdě a kombinuje:
•Aktivní systém udržování vozu v jízdním pruhu, spojený s funkcí Lane Positionning umožňující zvolit si pozici v jízdním pruhu;

•Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go u automatické osmistupňové převodovky EAT8.

-Park Assist ovládající automaticky řízení při vjezdu a opuštění parkovacího místa s rozestupem pouhých 60 cm mezi zaparkovanými vozy;

-Systém automatického nouzového brzdění nejnovější generace, které ve dne i v noci detekuje v rychlosti od 5 do 140 km/hod chodce a cyklisty;

-Aktivní systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (i okraje vozovky);

-Systém sledování pozornosti řidiče upozorňující v případě potřeby na vhodnost přestávky;

-Automatické přepínání dálkových světlometů zlepšující koncentraci na jízdu;

-Rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy) s doporučenou rychlostí v případě značek omezujících rychlost;

-Systém sledování mrtvého úhlu;

-Elektrická parkovací brzda.


3D on-line navigace TomTom® Traffic, která v reálném čase poskytuje informace o provozu a automaticky přepočítává trasy, je praktickým pomocníkem na cestách. Řidič je rovněž informován o oblastech s dopravním omezením či o zajímavých místech v okolí. Bude mít také k dispozici nové hlasové ovládání.

Peugeot 2008 je postaven na účinné modulární platformě nejnovější generace CMP (Common Modular Platform), která poskytuje možnost využití jakéhokoliv typu pohonu. Zákazník si dle svých potřeb a způsobu využití vozů může vybrat mezi 100% elektrickým, benzínovým nebo naftovým motorem. Při jízdě si v závislosti na verzi výbavy může pomoci voliče režimu zvolit režim jízdy „Eco“, „Normal“ a „Sport“.

Pro cesty v náročnějším terénu je vůz možné vybavit systémem Grip Control s funkcí Hill Assist Descent Control (HADC) napomáhající při jízdě ze svahu. Díky této funkci má řidič dokonalou kontrolu nad vozem a jeho dráhou na strmém svahu.

Vývoj se zaměřil především na energetickou účinnost, takže všechny motory získaly řízené vstupy vzduchu, kola se směrovaným prouděním vzduchu a dokonce také aerodynamický podvozek. Vše se tak zaměřilo na řízený průtok vzduchu, a tudíž na optimalizovaný koeficient průniku vzduchu.

Vůz je k dispozici se 4 úrovněmi výbavy: Active, Allure, GT Line a GT, všechny jsou k dispozici bez ohledu na zvolený typ motoru (100% elektrický, benzínový nebo naftový).

Nejvyšší verze GT Line a GT nabízejí navíc charakteristické stylové prvky

-Světlomety Full LED se světelným podpisem tvořeným 3 drápy,

-Hliníková 18" kola s diamantovým výbrusem a ozdobnými prvky,

-Pečlivě propracovaný interiér: černé obložení stropu, prošití v odstínu Adamite, doprovodné ambientní osvětlení, dynamická sedadla, hliníkové pedály.


spalovací motory splňují nejnovější normy Euro 6

Spalovací motory jsou vybavené posledními technologickými novinkami značky Peugeot. Všechny agregáty používají systém Stop & Start a filtr pevných částic. Pro ještě komfortnější jízdu mohou být některé z těchto motorů spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou (EAT8) poslední generace.

Benzínové pohonné jednotky jsou tříválcové, s objemem 1,2 l a splňují normu Euro 6d

-PureTech 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,

-PureTech 130 S&S s šestistupňovou převodovkou MAN6 nebo automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8,

-PureTech 155 S&S EAT8 (výhradně GT).

V případě dieselových motorů jde o čtyřválcový motor o objemu 1,5 l (již při uvedení na trh norma Euro 6d-TEMP):

-BlueHDi 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,

-BlueHDi 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.

Některé motory budou přizpůsobeny zemím určení, které mají vlastní předpisy týkající se emisí a kvality paliva.

Nové SUV Peugeot 2008 bude v prodeji na českém trhu od ledna 2020, první uvedení na mezinárodní trhy proběhne v prosinci 2019.
Cenové rozpětí se pohybuje od 385 000 Kč (1.2 PureTech 100 Active) až po 650 000 Kč (1.2 PureTech 155 GT).

Vyrábět se bude ve španělském městě Vigo pro evropské trhy a ve Wu-chanu pro Čínu.








Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar