Peugeot 2008 - nová generace SUV
Nový Peugeot 2008 je k dispozici se třemi typy motorů: elektrickým, zážehovým a vznětovým a disponuje asistenčními systémy řízení využívající nejlepší know-how značky Peugeot, přičemž všechny přinášejí mimořádně stimulující pocity za volantem.
Peugeot 2008 zaujme při pohledu zepředu hrdě působící rovnou maskou chladiče (u elektrické verze v barvě karoserie), propracovanou kapotou a potkávacími světly s LED diodami umístěnými pod světlomety. Profil vozu je výrazně tvarovaný, doplněný originálními trojúhelníkovými liniemi. Výsledkem je živý pronikavý styl, který vypovídá o technické zručnosti při lisování dílů.
Robustní vzhled zdůrazňují i kola o velkém průměru (690 mm). 18'' ráfky mají nové ozdobné vložené prvky, které přinášejí dvojí účinek: individualizaci a výrazné snížení hmotnosti (4 kg na všechna kola).
Zadní propracovaná část s vysokou podokenní linií zahrnuje světla spojená černým pásem a dvojitý výfuk (v případě PureTech 130/155 a BlueHDi 130).
- .
Peugeot 2008 disponuje útulným a příjemným interiérem, ve kterém se u verzí GT Line a GT objevují světelné ozdobné prvky v 8 různých odstínech volitelných prostřednictvím dotykového displeje.
Díky prostornosti na zadních sedadlech (nový rekord pro novou platformu CMP) je Peugeot 2008 mimořádně univerzální. S délkou 430 cm a rozvorem 260 cm nabízí zavazadlový prostor o objemu 434 l (norma VDA V210), a to u všech verzí včetně elektrické. Modularitu zajišťují dvě úrovně podlahy zavazadelníku (v závislosti na provedení) a zadní lavice, po jejíž sklopení vznikne prakticky rovná plocha.
Nový Peugeot i-Cockpit® 3D
Peugeot i-Cockpit® se opírá o osvědčený základ a nabízí bezchybnou ergonomii i povzbuzení smyslů:
- kompaktní volant pro lepší ovladatelnost a příjemnější držení,
- velký dotykový HD displej na dosah ruky i očí,
- a nyní inovativní 3D vyvýšený přístrojový panel.
Asistenční systémy nového modelu 2008, převzaté z vyšších segmentů, jsou v této kategorii vzácné či dokonce unikátní. Nabízí to nejlepší z know-how značky Peugeot. Arzenál technologií je působivý:
Drive Assist otvírá cestu k poloautomatické jízdě a kombinuje:
Aktivní systém udržování vozu v jízdním pruhu, spojený s funkcí Lane Positionning umožňující zvolit si pozici v jízdním pruhu;
Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go u automatické osmistupňové převodovky EAT8.
Park Assist ovládající automaticky řízení při vjezdu a opuštění parkovacího místa s rozestupem pouhých 60 cm mezi zaparkovanými vozy;
Systém automatického nouzového brzdění nejnovější generace, které ve dne i v noci detekuje v rychlosti od 5 do 140 km/h chodce a cyklisty;
Aktivní systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (i okraje vozovky);
Systém sledování pozornosti řidiče upozorňující v případě potřeby na vhodnost přestávky;
Automatické přepínání dálkových světlometů zlepšující koncentraci na jízdu;
Rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy) s doporučenou rychlostí v případě značek omezujících rychlost;
Systém sledování mrtvého úhlu;
Elektrická parkovací brzda.
Nový Peugeot 2008 je postaven na účinné modulární platformě nejnovější generace CMP (Common Modular Platform), která poskytuje možnost využití jakéhokoliv typu pohonu. Zákazník si dle svých potřeb a způsobu využití vozů může vybrat mezi 100% elektrickým, benzínovým nebo naftovým motorem. Při jízdě si v závislosti na verzi výbavy může pomoci voliče režimu zvolit režim jízdy „Eco“, „Normal“ a „Sport“.
Pro cesty v náročnějším terénu je vůz možné vybavit systémem Grip Control s funkcí Hill Assist Descent Control (HADC) napomáhající při jízdě ze svahu.
Vůz je k dispozici se 4 úrovněmi výbavy: Active, Allure, GT Line a GT, všechny jsou k dispozici bez ohledu na zvolený typ motoru (100% elektrický, benzínový nebo naftový).
Nejvyšší verze GT Line a GT nabízejí navíc charakteristické stylové prvky:
-Světlomety Full LED se světelným podpisem tvořeným 3 drápy,
-Hliníková 18" kola s diamantovým výbrusem a ozdobnými prvky
,
-Pečlivě propracovaný interiér: černé obložení stropu, prošití v odstínu Adamite, doprovodné ambientní osvětlení, dynamická sedadla, hliníkové pedály.
Radost z řízení Full Electric
Motor o výkonu 100 kW (136 k) s točivým momentem 260 Nm, který je k dispozici okamžitě, zajišťuje snadné řízení ve všech situacích. Baterie o velké kapacitě 50 kWh nabízí dojezd v souladu s novou normou WLTP až 310 km. Záruka na tuto baterii je 8 let nebo 160 000 km pro 70 % její dobíjecí kapacity.
Zobrazení energetických toků v centrálním displeji i ve sdruženém přístroji Peugeot i-Cockpit® 3D umožňuje porozumět chodu elektrického pohonu. K dispozici jsou dva intuitivní způsoby rekuperace energie při brzdění podle nastavení řadicí páky:
- Drive („D“), rekuperace je standardní, řízení je podobné jako u vozu s benzínovým nebo dieselovým motorem;
- Brake („B“), umožňuje větší rekuperaci okamžitě po uvolnění pedálu akcelerace.
Vzhledem k tomu, že elektrický pohon nesmí omezovat praktičnost vozu, jsou baterie zabudované v podlaze, což zaručuje, že prostornost kabiny a objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u vozů se spalovacím motorem.
Zvláštní pozornost byla věnována také dynamickému chování nového elektromobilu. Vůz poskytuje jízdní stabilitu a radost z jízdy srovnatelné s benzínovými a naftovými verzemi. Nápravy byly přizpůsobeny a současně bylo dosaženo optimálního rozložení hmotnosti.
Doba nabíjení závisí na výkonnosti dobíjecích stanic:
-16 hodin pro plné nabití přes systém Green Up™ Legrand® prostřednictvím dobíjecího kabelu, který je dodáván spolu s vozem;
-5 hodin 15 minut až 8 hodin pro úplné nabití prostřednictvím WallBoxu (trojfázový 11 kW nebo jednofázový 7,4 kW);
-30 minut pro nabití 80 % baterie prostřednictvím veřejných rychlodobíjecích stanic 100 kW, jejichž použití umožňuje tepelná regulace baterie.
Nabíjení lze naprogramovat prostřednictvím displeje navigace nebo smartphonu s aplikací MyPeugeot®, která rovněž umožňuje nabíjení kdykoliv spustit nebo zastavit a dálkově kontrolovat úroveň nabití.
spalovací motory
Spalovací motory splňující nejnovější normy Euro 6 jsou vybavené posledními technologickými novinkami značky Peugeot. Všechny agregáty používají systém Stop & Start a filtr pevných částic. Pro ještě komfortnější jízdu mohou být některé z těchto motorů spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou (EAT8) poslední generace.
Zážehové jednotky jsou tříválcové, s objemem 1,2 l a splňují normu Euro 6d:
PureTech 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6 nebo automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8,
PureTech 155 S&S EAT8 (výhradně pro verzi GT).
V případě vznětových motorů jde o čtyřválcový motor o objemu 1,5 l (již při uvedení na trh norma Euro 6d-TEMP):
BlueHDi 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
BlueHDi 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.
Některé motory budou přizpůsobeny zemím určení, které mají vlastní předpisy týkající se emisí a kvality paliva.
Peugeot 20.6.2019
Robustní vzhled zdůrazňují i kola o velkém průměru (690 mm). 18'' ráfky mají nové ozdobné vložené prvky, které přinášejí dvojí účinek: individualizaci a výrazné snížení hmotnosti (4 kg na všechna kola).
Zadní propracovaná část s vysokou podokenní linií zahrnuje světla spojená černým pásem a dvojitý výfuk (v případě PureTech 130/155 a BlueHDi 130).
- .
Peugeot 2008 disponuje útulným a příjemným interiérem, ve kterém se u verzí GT Line a GT objevují světelné ozdobné prvky v 8 různých odstínech volitelných prostřednictvím dotykového displeje.
Díky prostornosti na zadních sedadlech (nový rekord pro novou platformu CMP) je Peugeot 2008 mimořádně univerzální. S délkou 430 cm a rozvorem 260 cm nabízí zavazadlový prostor o objemu 434 l (norma VDA V210), a to u všech verzí včetně elektrické. Modularitu zajišťují dvě úrovně podlahy zavazadelníku (v závislosti na provedení) a zadní lavice, po jejíž sklopení vznikne prakticky rovná plocha.
Nový Peugeot i-Cockpit® 3D
Peugeot i-Cockpit® se opírá o osvědčený základ a nabízí bezchybnou ergonomii i povzbuzení smyslů:
- kompaktní volant pro lepší ovladatelnost a příjemnější držení,
- velký dotykový HD displej na dosah ruky i očí,
- a nyní inovativní 3D vyvýšený přístrojový panel.
Asistenční systémy nového modelu 2008, převzaté z vyšších segmentů, jsou v této kategorii vzácné či dokonce unikátní. Nabízí to nejlepší z know-how značky Peugeot. Arzenál technologií je působivý:
Drive Assist otvírá cestu k poloautomatické jízdě a kombinuje:
Aktivní systém udržování vozu v jízdním pruhu, spojený s funkcí Lane Positionning umožňující zvolit si pozici v jízdním pruhu;
Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go u automatické osmistupňové převodovky EAT8.
Park Assist ovládající automaticky řízení při vjezdu a opuštění parkovacího místa s rozestupem pouhých 60 cm mezi zaparkovanými vozy;
Systém automatického nouzového brzdění nejnovější generace, které ve dne i v noci detekuje v rychlosti od 5 do 140 km/h chodce a cyklisty;
Aktivní systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (i okraje vozovky);
Systém sledování pozornosti řidiče upozorňující v případě potřeby na vhodnost přestávky;
Automatické přepínání dálkových světlometů zlepšující koncentraci na jízdu;
Rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy) s doporučenou rychlostí v případě značek omezujících rychlost;
Systém sledování mrtvého úhlu;
Elektrická parkovací brzda.
Nový Peugeot 2008 je postaven na účinné modulární platformě nejnovější generace CMP (Common Modular Platform), která poskytuje možnost využití jakéhokoliv typu pohonu. Zákazník si dle svých potřeb a způsobu využití vozů může vybrat mezi 100% elektrickým, benzínovým nebo naftovým motorem. Při jízdě si v závislosti na verzi výbavy může pomoci voliče režimu zvolit režim jízdy „Eco“, „Normal“ a „Sport“.
Pro cesty v náročnějším terénu je vůz možné vybavit systémem Grip Control s funkcí Hill Assist Descent Control (HADC) napomáhající při jízdě ze svahu.
Vůz je k dispozici se 4 úrovněmi výbavy: Active, Allure, GT Line a GT, všechny jsou k dispozici bez ohledu na zvolený typ motoru (100% elektrický, benzínový nebo naftový).
Nejvyšší verze GT Line a GT nabízejí navíc charakteristické stylové prvky:
-Světlomety Full LED se světelným podpisem tvořeným 3 drápy,
-Hliníková 18" kola s diamantovým výbrusem a ozdobnými prvky
,
-Pečlivě propracovaný interiér: černé obložení stropu, prošití v odstínu Adamite, doprovodné ambientní osvětlení, dynamická sedadla, hliníkové pedály.
Radost z řízení Full Electric
Motor o výkonu 100 kW (136 k) s točivým momentem 260 Nm, který je k dispozici okamžitě, zajišťuje snadné řízení ve všech situacích. Baterie o velké kapacitě 50 kWh nabízí dojezd v souladu s novou normou WLTP až 310 km. Záruka na tuto baterii je 8 let nebo 160 000 km pro 70 % její dobíjecí kapacity.
Zobrazení energetických toků v centrálním displeji i ve sdruženém přístroji Peugeot i-Cockpit® 3D umožňuje porozumět chodu elektrického pohonu. K dispozici jsou dva intuitivní způsoby rekuperace energie při brzdění podle nastavení řadicí páky:
- Drive („D“), rekuperace je standardní, řízení je podobné jako u vozu s benzínovým nebo dieselovým motorem;
- Brake („B“), umožňuje větší rekuperaci okamžitě po uvolnění pedálu akcelerace.
Vzhledem k tomu, že elektrický pohon nesmí omezovat praktičnost vozu, jsou baterie zabudované v podlaze, což zaručuje, že prostornost kabiny a objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u vozů se spalovacím motorem.
Zvláštní pozornost byla věnována také dynamickému chování nového elektromobilu. Vůz poskytuje jízdní stabilitu a radost z jízdy srovnatelné s benzínovými a naftovými verzemi. Nápravy byly přizpůsobeny a současně bylo dosaženo optimálního rozložení hmotnosti.
Doba nabíjení závisí na výkonnosti dobíjecích stanic:
-16 hodin pro plné nabití přes systém Green Up™ Legrand® prostřednictvím dobíjecího kabelu, který je dodáván spolu s vozem;
-5 hodin 15 minut až 8 hodin pro úplné nabití prostřednictvím WallBoxu (trojfázový 11 kW nebo jednofázový 7,4 kW);
-30 minut pro nabití 80 % baterie prostřednictvím veřejných rychlodobíjecích stanic 100 kW, jejichž použití umožňuje tepelná regulace baterie.
Nabíjení lze naprogramovat prostřednictvím displeje navigace nebo smartphonu s aplikací MyPeugeot®, která rovněž umožňuje nabíjení kdykoliv spustit nebo zastavit a dálkově kontrolovat úroveň nabití.
spalovací motory
Spalovací motory splňující nejnovější normy Euro 6 jsou vybavené posledními technologickými novinkami značky Peugeot. Všechny agregáty používají systém Stop & Start a filtr pevných částic. Pro ještě komfortnější jízdu mohou být některé z těchto motorů spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou (EAT8) poslední generace.
Zážehové jednotky jsou tříválcové, s objemem 1,2 l a splňují normu Euro 6d:
PureTech 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6 nebo automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8,
PureTech 155 S&S EAT8 (výhradně pro verzi GT).
V případě vznětových motorů jde o čtyřválcový motor o objemu 1,5 l (již při uvedení na trh norma Euro 6d-TEMP):
BlueHDi 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
BlueHDi 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.
Některé motory budou přizpůsobeny zemím určení, které mají vlastní předpisy týkající se emisí a kvality paliva.
Peugeot 20.6.2019
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout