Peugeot 2008 - facelift a GT Line
Peugeot 2008 v segmentu kompaktních SUV hraje významnou roli. Okouzluje svou schopností exkluzivním způsobem kombinovat robustnost a sofistikovanost. Objem prodeje průběžně roste a výroba ve světě postupně stoupla na 515 000 kusů.
Posun směrem k luxusnějším verzím automobilů provází i nový stupeň výbavy. Vedle verzí Access, Active a Allure se objevuje nová verze GT Line, která se vyznačuje sportovně elegantním stylem. GT Line používá exkluzivní 17'' kola Eridan s leskle černým diamantovým výbrusem. Chromované prvky standardní výbavy jsou nahrazeny leskle černými u lišty masky chladiče, lišt mlhovek, krytů vnějších zpětných zrcátek a střešního nosiče. Plošky mřížky maska chladiče jsou v černě chromované úpravě s červeným nápisem Peugeot, v zadní části je koncovka výfuku opatřena nerezovou lištou.
Po otevření dveří se objeví nerezové prahy s nápisem Peugeot, hliníkové pedály a červeně obšité koberečky. Head-up displej je okroužen řadou červených LED diod, připomínajících „RedLine“ vzhled dotykového displeje.
Na displej přenáší obraz také couvací kamera a zobrazuje se na něm i funkce systému Park Assist. Pravá ruka řidiče snadno ovládá systém Grip Control, na kterém lze nastavit jeden z pěti režimů. Díky kabině Peugeot i-Cockpit® je řízení jedinečným zážitkem.
Systém Grip Control, jehož kruhový ovladač se nachází na středové konzole, rozšiřuje rozsah využití i na podmínky, kdy se vůz dostane na náročnější povrch. Tento patentovaný systém funguje ruku v ruce s velkorysou světlou výškou (16 cm) a v kombinaci s pneumatikami Goodyear Vector 4Seasons Mud & Snow, které jsou certifikované jako zimní pneumatiky.
Multifunkční a flexibilní Grip Control působí na přední kola a optimalizuje pohyblivost vozu v závislosti na terénu. Systém nechává řidiči volbu režimu:
Standard
je určen pro řízení v běžných podmínkách s nízkou mírou prokluzu;
Sníh
přizpůsobí okamžitě prokluz každého předního kola konkrétním podmínkám přilnavosti. Jakmile vozidlo dosáhne 50 km / h, systém se přepne do režimu Standard;
Terén
umožňuje klidnou jízdu na kluzkém povrchu (bláto, mokrá tráva …). Usnadňuje rozjezd vozidla ve zvláštních podmínkách přenesením maxima točivého momentu na kolo s větší přilnavostí. Působí jako diferenciál s omezeným prokluzem (DGL) a je zvláště vhodný pro nezpevněné cesty. Je aktivní do rychlosti 80 km / h
Písek
zachovává prokluzování obou hnacích kol současně, aby se vůz mohl pohybovat po sypkém povrchu a nedošlo k uvíznutí. Tento režim je funkční až do rychlosti 120 km/hod, potom se přepne do režimu Standard;
ESP Off Off
nechává řidiči volnost odpojit až do rychlosti 50 km/h elektronický systém kontroly stability a Grip Control a převzít úplnou kontrolu nad pohybem vozu.
Grip Control je k dispozici u motorů s výkonem alespoň 100 k, bez ohledu na to, zda jsou spojeny s manuální nebo automatickou převodovkou, s 16’’ nebo 17’’ pneumatikami. Pružiny, tlumiče, zkrutný stabilizátor, přední náprava a zadní příčný nosník byly specificky definovány tak, aby všechny motory dosáhly těch nejlepších dynamických výsledků.
K posílení bezpečnosti v městském prostředí je Peugeot 2008 vybaven technologií Active City Brake, systémem automatického nouzového brzdění. V případě, že řidič nezasáhne, spustí systém Active City Brake až do rychlosti 30 km/h automatické brzdění na plný výkon, aby snížil rozdíl rychlosti mezi vozem 2008 a překážkou. Automatické zpomalení může dosáhnout 10 m/s².
Nová generace tříválcových benzínových motorů PureTech již své přednosti prokázala. Ve srovnání s čtyřválcovým motorem podobného výkonu je atmosférická verze je o 21 kg lehčí a přeplňovaná verze o 12 kg lehčí.
Přeplňovaná verze je vybavena vysokotlakým přímým vstřikováním (200 bar) a turbodmychadlem nové generace s vysokou účinností (240 000/min). Motor vyvíjí s ohledem na zdvihový objem vysoký točivý moment, 205 Nm při 1750/min u verze 110 k a 230 Nm u verze 130 k. Motor PureTech navíc poskytuje výjimečnou akceleraci, konstantní výkon až do 6500/min a vynikající akustický komfort.
Všestranný tříválcový motor může být spojen se třemi převodovkami: 5stupňovou manuální, 6stupňovou manuální nebo 6stupňovou automatickou. V tomto případě jde o novou automatickou převodovku EAT6. Jeho technologie Quickshift zaručuje díky plynulému a rychlému řazení vynikající požitek z jízdy. V důsledku snížení vnitřního tření a použití uzamykatelných měničů točivého momentu bránících prokluzu převodovky jsou navíc u tohoto motoru významně sníženy emise CO2.
Nabídka benzínových motoru
1.2 PureTech 82 k, manuální pětistupňová převodovka, 4,9 l/100 km,
1.2 PureTech 82k , manuální pětistupňová převodovka, 4,4 l/100 km
1.2 PureTech 110 k S&S, manuální pětistupňová převodovka
1.2 PureTech 110 k S&S, automatická šestistupňová převodovka (EAT6), 4,8 l/100 km
1.2 PureTech 130 k S&S, manuální šestistupňová převodovka, 4,8l/100 km,
Nabídka dieselových motorů
1.6 BlueHDi 75 k, manuální pětistupňová převodovka, 3,7 l/100 km
1.6 BlueHDi 100 k, manuální pětistupňová převodovka, 3,7 l/100 km
1.6 BlueHDi 100 k S&S, manuální pětistupňová převodovka, 3,5 l/100 km,
1.6 BlueHDi 100 k S&S, manuální pětistupňová převodovka, 3,6 l/100 km
1.6 BlueHDi 100 k S&S, pilotovaná šestistupňová převodovka, 3,6 l/100 km
1.6 BlueHDi 120 k S&S, manuální šestistupňová převodovka, 3,7 l/100 km
Dieselový motor 1.6 BlueHDi v sobě unikátním způsobem spojuje technologii SCR (selektivní katalytická redukce) a filtr pevných části s aditivem. Tento motor přináší radost z řízení a současně rekordně nízkou spotřebu, bez ohledu na verzi: 75, 100 a 120 k.
Peugeot 19.2.2016
Po otevření dveří se objeví nerezové prahy s nápisem Peugeot, hliníkové pedály a červeně obšité koberečky. Head-up displej je okroužen řadou červených LED diod, připomínajících „RedLine“ vzhled dotykového displeje.
Na displej přenáší obraz také couvací kamera a zobrazuje se na něm i funkce systému Park Assist. Pravá ruka řidiče snadno ovládá systém Grip Control, na kterém lze nastavit jeden z pěti režimů. Díky kabině Peugeot i-Cockpit® je řízení jedinečným zážitkem.
Systém Grip Control, jehož kruhový ovladač se nachází na středové konzole, rozšiřuje rozsah využití i na podmínky, kdy se vůz dostane na náročnější povrch. Tento patentovaný systém funguje ruku v ruce s velkorysou světlou výškou (16 cm) a v kombinaci s pneumatikami Goodyear Vector 4Seasons Mud & Snow, které jsou certifikované jako zimní pneumatiky.
Multifunkční a flexibilní Grip Control působí na přední kola a optimalizuje pohyblivost vozu v závislosti na terénu. Systém nechává řidiči volbu režimu:
Standard
je určen pro řízení v běžných podmínkách s nízkou mírou prokluzu;
Sníh
přizpůsobí okamžitě prokluz každého předního kola konkrétním podmínkám přilnavosti. Jakmile vozidlo dosáhne 50 km / h, systém se přepne do režimu Standard;
Terén
umožňuje klidnou jízdu na kluzkém povrchu (bláto, mokrá tráva …). Usnadňuje rozjezd vozidla ve zvláštních podmínkách přenesením maxima točivého momentu na kolo s větší přilnavostí. Působí jako diferenciál s omezeným prokluzem (DGL) a je zvláště vhodný pro nezpevněné cesty. Je aktivní do rychlosti 80 km / h
Písek
zachovává prokluzování obou hnacích kol současně, aby se vůz mohl pohybovat po sypkém povrchu a nedošlo k uvíznutí. Tento režim je funkční až do rychlosti 120 km/hod, potom se přepne do režimu Standard;
ESP Off Off
nechává řidiči volnost odpojit až do rychlosti 50 km/h elektronický systém kontroly stability a Grip Control a převzít úplnou kontrolu nad pohybem vozu.
Grip Control je k dispozici u motorů s výkonem alespoň 100 k, bez ohledu na to, zda jsou spojeny s manuální nebo automatickou převodovkou, s 16’’ nebo 17’’ pneumatikami. Pružiny, tlumiče, zkrutný stabilizátor, přední náprava a zadní příčný nosník byly specificky definovány tak, aby všechny motory dosáhly těch nejlepších dynamických výsledků.
K posílení bezpečnosti v městském prostředí je Peugeot 2008 vybaven technologií Active City Brake, systémem automatického nouzového brzdění. V případě, že řidič nezasáhne, spustí systém Active City Brake až do rychlosti 30 km/h automatické brzdění na plný výkon, aby snížil rozdíl rychlosti mezi vozem 2008 a překážkou. Automatické zpomalení může dosáhnout 10 m/s².
Nová generace tříválcových benzínových motorů PureTech již své přednosti prokázala. Ve srovnání s čtyřválcovým motorem podobného výkonu je atmosférická verze je o 21 kg lehčí a přeplňovaná verze o 12 kg lehčí.
Přeplňovaná verze je vybavena vysokotlakým přímým vstřikováním (200 bar) a turbodmychadlem nové generace s vysokou účinností (240 000/min). Motor vyvíjí s ohledem na zdvihový objem vysoký točivý moment, 205 Nm při 1750/min u verze 110 k a 230 Nm u verze 130 k. Motor PureTech navíc poskytuje výjimečnou akceleraci, konstantní výkon až do 6500/min a vynikající akustický komfort.
Všestranný tříválcový motor může být spojen se třemi převodovkami: 5stupňovou manuální, 6stupňovou manuální nebo 6stupňovou automatickou. V tomto případě jde o novou automatickou převodovku EAT6. Jeho technologie Quickshift zaručuje díky plynulému a rychlému řazení vynikající požitek z jízdy. V důsledku snížení vnitřního tření a použití uzamykatelných měničů točivého momentu bránících prokluzu převodovky jsou navíc u tohoto motoru významně sníženy emise CO2.
Nabídka benzínových motoru
1.2 PureTech 82 k, manuální pětistupňová převodovka, 4,9 l/100 km,
1.2 PureTech 82k , manuální pětistupňová převodovka, 4,4 l/100 km
1.2 PureTech 110 k S&S, manuální pětistupňová převodovka
1.2 PureTech 110 k S&S, automatická šestistupňová převodovka (EAT6), 4,8 l/100 km
1.2 PureTech 130 k S&S, manuální šestistupňová převodovka, 4,8l/100 km,
Nabídka dieselových motorů
1.6 BlueHDi 75 k, manuální pětistupňová převodovka, 3,7 l/100 km
1.6 BlueHDi 100 k, manuální pětistupňová převodovka, 3,7 l/100 km
1.6 BlueHDi 100 k S&S, manuální pětistupňová převodovka, 3,5 l/100 km,
1.6 BlueHDi 100 k S&S, manuální pětistupňová převodovka, 3,6 l/100 km
1.6 BlueHDi 100 k S&S, pilotovaná šestistupňová převodovka, 3,6 l/100 km
1.6 BlueHDi 120 k S&S, manuální šestistupňová převodovka, 3,7 l/100 km
Dieselový motor 1.6 BlueHDi v sobě unikátním způsobem spojuje technologii SCR (selektivní katalytická redukce) a filtr pevných části s aditivem. Tento motor přináší radost z řízení a současně rekordně nízkou spotřebu, bez ohledu na verzi: 75, 100 a 120 k.
Peugeot 19.2.2016
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout