Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 2008 - do města i do přírody

Nejnovějším přírůstkem českého trhu je Peugeot 2008, o němž výrobce prohlašuje, že se jedná o městský crossover. Podle nás ale snad jen tím, že se dobře ovládá i v městské „džungli“. Na druhé straně se s ním můžete vydat díky systému Grip Control i na nezpevněné cesty, přestože nemá pohon 4x4.

O tom jsme se přesvědčili i při testovacích jízdách v okolí Hradce Králové, kde proběhla novinářská prezentace. A musíme říct, že vzhledem k užitným vlastnostem, hospodárným motorům a zajímavé ceně (začíná na 300 000 Kč) může dobře zvýšit prodejní úspěchy francouzské značky. A to i díky tomu, že vhodně doplňuje model 208, o který je zájem v celé Evropě hodně velký.

Tento pouze 416 cm dlouhý a 174 cm široký vůz v sobě snoubí řízení hatchbacku a robustnost SUV s prostorností kabiny. Pohybuje se snadno ve městě i mimo něj, díky protiprokluzovému systému Grip Control.
Model 2008 se zvýšenou světlou výškou spočívá na pneumatikách „Mud & Snow“ namontovaných na 17“ kolech s diamantovým výbrusem a matnou úpravou.
Propracované světlomety vytváří s čelní stranou jednolitý celek a propůjčují vozu velmi expresivní charakter. Pohled navíc podtrhují denní světla s LED diodami. I ze zadní části vyzařuje robustnost a dynamika. Nad zavazadlový prostor s nízkým nákladovým prahem přesahuje dynamicky tvarovaná střecha, která se inspirovala u modelu RCZ. Široká výklopná záď je orámovaná světly, která jsou dokonale zasazena do karoserie.
Řidič má v rukou malý multifunkční podélně a výškově nastavitelný volant, který umožňuje přesné řízení. Všechny informace má řidič ve výšce očí. Dotykový 7“ je od druhé úrovně výbavy součástí sériové nabídky. Řidič pomocí něho ovládá všechny funkce zajišťující mobilní připojení včetně služeb Peugeot Connect Apps.
Středová konzola vychází z palubní desky a je do ní zabudovaná páka ruční brzdy leteckého typu. Na konsole je umístěno i ovládání protisluneční roletky prosklené panoramatické střechy a ovladač systému Grip Control.
Atmosféra uvnitř je jedinečná i díky specifickému osvětlení. Displeje vyvýšeného středového přístroje jsou u vyšších verzí výbavy obkrouženy modře podsvícenou LED linií, panoramatická prosklená plocha s LED lištami vydává rozptýlené modré světlo. Ve verzi s plnou střechou je v kabině jedinečné osvětlení. Inovace spočívá ve stropě s laserově vypálenými velmi přesnými vzory.
Grip Control, který umožňuje jízdu i v podmínkách s nižší přilnavostí povrchu, využívá elektronické prvky, kterými je již vůz vybaven.
Řidič si může zvolit režim Standard nebo ovladačem na středové konzole sníh, terén, písek nebo ESP Off.

Naopak ve městě využijete Park Assist, který automatizuje parkovací manévry. Řidič si po aktivaci funkce zvolí na dotykovém displeji typ manévru, který chce provést, tedy zaparkování doleva nebo doprava od silnice. Ultrazvuková čidla pak změří velikosti volných parkovacích míst a oznámí řidiči první vhodné místo. Park Assist pak vůz zaparkuje pomocí elektrického posilovače řízení, řidič kontroluje jen rychlost vozu a jeho okolí. Při vyjíždění z parkovacího místa stačí opět spustit Park Assist, a to i ve svahu, kde systém použije funkci Hill Assist (asistent pro rozjezd do svahu), která je k dispozici u všech motorů s výjimkou motorů 1.4 HDi 68 k a 1.2 VTi 82 k s manuální pětistupňovou převodovkou.
Všechny verze jsou sériově vybaveny elektronickým systémem kontroly stability (ESP), který lze do 50 km/h vypnout. Tento systém zajišťuje několik funkcí: protiprokluzový systém, dynamickou kontrolu stability, podporu brzdění v kritických situacích a elektronické rozdělování brzdného účinku.
V případě nárazu posádku chrání celkem šest airbagů – dva čelní, dva boční, dva hlavové. Boční airbagy, zabudované do opěradel předních sedadel zajišťují optimální ochranu bez ohledu na nastavení sedadel.
Přístup do zavazadlového prostoru je snadný, přes velký obdélníkový otvor a nízký nákladový práh s ochranným krytem z leštěného nerezu ve výšce pouhých 60 cm. Zadní lavice umožňuje měnit jediným pohybem ruky objem z 360 na 1194 l, z toho 22 l je pod podlahou. Pro sklopení sedadla stačí stisknout ovladač v horní části, opěradlo se pak překlopí automaticky.
Díky know-how a technologickým inovacím značky – tříválcovému benzínovému motoru nové generace, rozšíření systému Stop&Start u benzínových motorů, dieselovým motorům e-HDI – se model 2008 dostal do čela ve svém segmentu.
Nabídka motorů se v dalších měsících rozšíří o přeplňované verze benzínových tříválců. Oba 1.2 e-THP 110 a 1.2 e-THP 130 umožní dynamické řízení, zejména díky vyššímu točivému momentu, který u prvně jmenovaného motoru činí 205 a u druhého 230 Nm. Technologicky vyspělý motor 1.2 e-THP je o 12 kg lehčí než atmosférický čtyřválec rovnocenného výkonu, a to i když je opatřen turbodmychadlem, výkonnějším systémem chlazení a nabízí dynamické výkony, odpovídající zvýšení točivého momentu o 45 %.

Typ1.21.6 VTi1.4 HDI1.6 e-HDi/921.6e-HDi/115
Objem1199159813981560
Výkon60(86)/575088(120)/600050(68)/400084(115)/3600
Toč.moment118/2750160/4250160/1750230/1750270/1750
Rychlost169196159181188
Zrychlení13,59,514,911,510,4
Spotřeba6,0/4,3/4,97,7/4,8/5,94,6/3,6/4,04,7/3,6/4,04,7/3,6/4,0




Rozměry: 4159 x 1739 x 1570 mm
Rozvor kol: 2537 mm
Světlá výška: 1650 mm
Zav.prostor: 360/1194 l


Objem / ccm, výkon - kW(k)/min, točivý moment - Nm/min, rychlost - km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) - l/100 km


Příklady cen:

1.2Access300 00 Kč
1.4 HDIAccess345 000 Kč
1.6 e-HDI/92Access381 000 Kč
1.2 Active326 000 Kč
1.6 VTiActive356 000 Kč
1.4 HDIDynamique371 000 Kč
1.6 e-HDi/112Dynamique411 000 Kč
1.2Allure376 000 Kč
1.6 VTiAllure406 000 Kč
1.6 e-HDiAllure461 000 Kč

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar