Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Panamera Turbo S - maximum emocí a výkonu

Modelovou řadu Panamera rozšíří v červnu vrcholný model řady Gran Turismo, který posunuje měřítka sportovních čtyřdveřových vozů na novou úroveň. Ve srovnání s Panamera Turbo se u provedení Panamera Turbo S zvýšil výkon o deset procent, což znamená o 50 k.

Oproti typu Panamera Turbo má Panamera Turbo S navýšený točivý moment ze 700 na 750 Nm. V režimu Sport a Sport Plus v rámci standardně dodávaného paketu Sport Chrono, stejně jako při aktivaci funkce kickdown, se točivý moment přeplňovaného osmiválce krátkodobě zvýší až na 800 Nm.
S funkcí Launch Control dosáhne rychlosti 100 km/h během pouhých 3,8 s, a nejvyšší rychlost činí 306 km/h. I přes zvýšení výkonu se spotřeba paliva udržuje na stejně příznivé úrovni jako u Panamera Turbo. V kombinovaném cyklu spotřebuje Gran Turismo jen 11,5 l/100 km. Na celoročních pneumatikách Michelin se sníženým valivým odporem o průměru 19“, vyvinuté speciálně pro model Panamera, dojde ke snížení spotřeby paliva na 11,3 l/100 km.
Zvýšení výkonových parametrů výchozího motoru umožnily zejména změny ve dvou následujících oblastech: jsou použita nová turbodmychdla, jejichž turbíny jsou vyrobené z kombinace titanu a hliníku, kterým odpovídá také nové naladění elektronické řídicí jednotky motoru. Pokrokové legování turbín i dmychadel pomocí titanu a hliníku zajistilo snížení jejich hmotnosti a tedy i zmenšení jejich setrvačnosti.
Novinka přijíždí s bohatou standardní výbavou, jak se na špičkový vůz luxusního segmentu sluší a patří. Sportovní charakter podporují všechny dostupné aktivní systémy podvozku. Jedná se např.o systém aktivních stabilizátorů PDCC, který omezuje naklánění karoserie při jízdě v zatáčkách a současně zvyšuje dynamiku jízdy. Průjezdy zatáček posunuje na novou úroveň vektorové řízení dynamiky PTV Plus fungující prostřednictvím variabilního rozdělení točivého momentu mezi zadními koly a elektronicky řízeným závěrem diferenciálu. Řízení Servotronic mění posilový účinek v závislosti na rychlosti jízdy.
Nedílnou součástí výbavy je sportovní paket Sport Chrono s tlačítkem Sport Plus, které nastavuje ještě sportovnější projev podvozku a motoru. Ve výbavě nechybí ani sportovní výfukový systém.
Sportovní charakter se neprojevuje pouze dynamikou, ale rovněž upraveným designem. Pro špičkovou výkonnost a jedinečný vzhled je automobil postaven na 20“ kolech Turbo II se zvětšeným rozchodem zadních kol. Nechybějí specifické nástavce prahů z programu Porsche Exclusive, stejně jako ve čtyřech směrech nastavitelný zadní spoiler. Další spojení exkluzivity a sportovního charakteru se projevuje v interiéru, standardně čalouněný kůží ve dvoubarevném provedení.
Cena modelu Panamera Turbo S pro český trh byla stanovena na 4 258 000 Kč včetně DPH.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar