Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Osmiválec pro RS4 – Avant i Cabrio

Automobilka Audi představuje v těchto dnech ve světové premiéře modely RS4 Avant a RS4 Cabriolet, které doplňují už dříve uvedenou limuzínu RS4. Od běžných „á-čtyřek“ se liší řadou větších i menších detailů, ale hlavně výkonným osmiválcem.

Výkonné modely řady RS 4 připravila společnost quattro GmbH a i přes extrémní dynamické parametry a ryze sportovní charakter si zachovávají přednosti luxusních vozů.
Vidlicový osmiválec V8 4.2 poskytuje výkon 420 k při otáčkách 8250/min, čímž překonává magickou hranici litrového výkonu 100 k/l. Točivý moment vrcholí při otáčkách 5500/min na hodnotě 430 Nm. V širokém rozmezí otáček 2250 až 7600/min neklesá

hodnota točivého momentu pod 90 procent. Poprvé byla u motoru V8 použita technologie přímého vstřiku benzinu FSI. Limuzína zrychluje z klidu za stovku za 4,8 s, kombík a kabriolet o desetinu pomaleji. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Na výborné dynamice se podílí nízká hmotnost - díky masivnímu využití lehkých a pevných materiálů, především hliníku, ze kterého jsou vyrobeny nejen komponenty zavěšení kol a podvozku, ale třeba i přední blatníky a kapota motorů,
K dalším výjimečným prvkům patří podvozek se systémem DRC a nejmodernější verze pohonu quattro. Srdcem je samosvorný centrální diferenciál Torsen, který dokáže distribuovat točivý moment na kola přední a zadní nápravy přesně podle okamžitých adhezních podmínek. Za normálních okolností v poměru 40:60.
Zárukou výborných jízdních vlastností je vedle asymetrického pohonu quattro ještě špičkové zavěšení kol se systémem DRC, který díky diagonálnímu propojení jednotlivých tlumičů pérování redukuje naklánění karoserie v zatáčkách. Vozy jsou tak velice stabilní a bezpečně drží zvolenou stopu i ve vysokých rychlostech. Sportovnímu naturelu odpovídá i specifické naladění pružin závěsů a tlumičů pérování, stejně jako o 30 mm snížené závěsy kol a rozšíření rozchodu kol.
Vozy jsou vybaveny bohatě dimenzovaným brzdovým systémem, vpředu i vzadu jsou vnitřně chlazené kotoučové brzdy s příčně vrtanými disky o průměru 365 mm, respektive 324 mm. Specialitou jsou unikátní vzduchové trysky NACA pod podlahou vozu. Nejmodernější stabilizační systém ESP je naladěný tak, aby co nejméně omezoval sportovně založené řidiče. Deaktivace ESP probíhá ve dvou stupních. Nejdříve se deaktivuje pouze protiprokluzový systém ASR, přičemž ESP zůstává aktivní, ve druhé fázi se ESP kompletně odpojí.

Audi RS4 Avant
Uvedením kombi se Audi symbolicky vrací k samotným kořenům řady RS4, protože její první generace se vyráběla výhradně v provedení Avant. Vyznačuje se typickou jednodílnou maskou chladiče, ale od běžných modelů se liší sacími otvory v dolní části masky a v nárazníku. Speciálně pro tento model byly vyvinuty litá kola, výrazně vyklenuté lemy podběhů a aerodynamicky tvarované dveřní prahy. Zadní část charakterizuje masivní nárazník a decentní ale účinný střešní spoiler.

Audi RS4 Cabriolet
Ještě nikdy neukrývala kapota kabrioletu Audi tolik výkonu jako nyní. Elektrohydraulický systém samočinně otevře během 21 sekund skládací střechu, s níž lze manipulovat do rychlosti 30 km/h. Výbava zahrnuje čelní a boční airbagy a výsuvné obloukové výztuhy, které se v případě nebezpečí bleskurychle vysunou z prostoru za zadními sedadly.
Na český trh budou vozy, doplňující již prodávanou limuzínu Audi RS4, uvedeny ve druhé polovině roku.
Jindřich Lasík

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar