Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel prodal o třetinu více aut

Na stagnujícím trhu dokázal Opel prodat o třetinu více aut. Atraktivní Opely lákají technickou vyspělostí i rychlou dostupností. Opel výrazně roste v ČR i celé Evropě. K posilování pozice značky mohutně přispívají užitkové modely

Atraktivní design Opelu Mokka je velkým lákadlem, hospodárnost a maximální funkčnost kompaktního Crosslandu oslovuje racionální zákazníky, rychlá dostupnost špičkového modelu Insignia je silným argumentem u flotilových klientů, malá, ale technicky vyspělá Corsa je hitem na důležitých trzích… to vše se odráží ve výborných výsledcích německé automobilky Opel, která uzavřela mimořádně složitý rok 2021 v trendu neustálého růstu prodejů i tržního podílu – a to jak na evropské úrovni, tak i při hodnocení výkonů na českém trhu.

Na německém trhu, nejdůležitějším a nejsilnějším trhu Evropy, umístil Opel 162 tisíc automobilů a dosáhl tak tržního podílu 6,2 % - to představuje meziroční nárůst o 1,2 procentního bodu. Opel tak krok po kroku zvyšuje svůj tržní podíl už 15 měsíců v nepřetržité řadě.

Ještě výraznější Opel posiloval na českém trhu, kde umístil 5352 osobních a lehkých užitkových vozů. Oproti 3975 OA a LUV vozům Opel prodaným v ČR v roce 2020 to znamená mohutný meziroční nárůst o 34,6 % - jde o druhý nejvýraznější nárůst ve skupině patnácti nejsilnějších automobilových značek českého trhu.

„Jsme pyšní na to, že i v mimořádně nepříznivých podmínkách posilujeme prodeje i tržní podíl,“ říká Josef Šopík, šéf českého zastoupení německé automobilky Opel. „Počítáme, že zřetelně růstový trend si udržíme i v nadcházejícím roce 2022 – věříme si i proto, že letos uvedeme hned několik velmi výrazných novinek. V první řadě půjde o zcela novou Astru a její kombi verzi Astra Sports Tourer, která určitě osloví i flotilové klienty. Ještě dříve ale vyjede na český trh zásadně modernizované SUV Grandland.“

Zatímco na českém trhu táhne prodeje značky Opel praktický Crossland, kterých se vloni prodalo 1664 kusů což z něj dělá třetí nejžádanější vůz jeho B-segmentu, na německém trhu, nejdůležitějším trhu Evropy, prodal Opel vloni téměř 50 tisíc vozů Opel Corsa, která se tak pro rok 2021 ozdobila titulem nejpopulárnějšího malého vozu Německa a například v listopadu byla Corsa vůbec nejprodávanějším vozem na německém trhu.

Na rozdíl o minulosti se Opel stále výrazněji prosazuje v segmentu lehkých užitkových vozů, kde se tato německá značka už pevně etablovala v TOP10 nejsilnějších LUV značek českého trhu. Vloni Opel v ČR prodal 895 užitkových modelů Combo/Vivaro/Movano, což představuje růst o bezmála 50 procent (přesně 49,4 %). „Vzhledem k tomu, že už zanedlouho vyjedeme na trh se zcela novým Movanem, věříme, že i v segmentu užitkových vozů budeme v roce 2022 posilovat naši pozici,“ říká Jakub Kučmaš, prodejní ředitel českého zastoupení značky Opel.


Opel 6.1.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar