Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel prodal o třetinu více aut

Na stagnujícím trhu dokázal Opel prodat o třetinu více aut. Atraktivní Opely lákají technickou vyspělostí i rychlou dostupností. Opel výrazně roste v ČR i celé Evropě. K posilování pozice značky mohutně přispívají užitkové modely

Atraktivní design Opelu Mokka je velkým lákadlem, hospodárnost a maximální funkčnost kompaktního Crosslandu oslovuje racionální zákazníky, rychlá dostupnost špičkového modelu Insignia je silným argumentem u flotilových klientů, malá, ale technicky vyspělá Corsa je hitem na důležitých trzích… to vše se odráží ve výborných výsledcích německé automobilky Opel, která uzavřela mimořádně složitý rok 2021 v trendu neustálého růstu prodejů i tržního podílu – a to jak na evropské úrovni, tak i při hodnocení výkonů na českém trhu.

Na německém trhu, nejdůležitějším a nejsilnějším trhu Evropy, umístil Opel 162 tisíc automobilů a dosáhl tak tržního podílu 6,2 % - to představuje meziroční nárůst o 1,2 procentního bodu. Opel tak krok po kroku zvyšuje svůj tržní podíl už 15 měsíců v nepřetržité řadě.

Ještě výraznější Opel posiloval na českém trhu, kde umístil 5352 osobních a lehkých užitkových vozů. Oproti 3975 OA a LUV vozům Opel prodaným v ČR v roce 2020 to znamená mohutný meziroční nárůst o 34,6 % - jde o druhý nejvýraznější nárůst ve skupině patnácti nejsilnějších automobilových značek českého trhu.

„Jsme pyšní na to, že i v mimořádně nepříznivých podmínkách posilujeme prodeje i tržní podíl,“ říká Josef Šopík, šéf českého zastoupení německé automobilky Opel. „Počítáme, že zřetelně růstový trend si udržíme i v nadcházejícím roce 2022 – věříme si i proto, že letos uvedeme hned několik velmi výrazných novinek. V první řadě půjde o zcela novou Astru a její kombi verzi Astra Sports Tourer, která určitě osloví i flotilové klienty. Ještě dříve ale vyjede na český trh zásadně modernizované SUV Grandland.“

Zatímco na českém trhu táhne prodeje značky Opel praktický Crossland, kterých se vloni prodalo 1664 kusů což z něj dělá třetí nejžádanější vůz jeho B-segmentu, na německém trhu, nejdůležitějším trhu Evropy, prodal Opel vloni téměř 50 tisíc vozů Opel Corsa, která se tak pro rok 2021 ozdobila titulem nejpopulárnějšího malého vozu Německa a například v listopadu byla Corsa vůbec nejprodávanějším vozem na německém trhu.

Na rozdíl o minulosti se Opel stále výrazněji prosazuje v segmentu lehkých užitkových vozů, kde se tato německá značka už pevně etablovala v TOP10 nejsilnějších LUV značek českého trhu. Vloni Opel v ČR prodal 895 užitkových modelů Combo/Vivaro/Movano, což představuje růst o bezmála 50 procent (přesně 49,4 %). „Vzhledem k tomu, že už zanedlouho vyjedeme na trh se zcela novým Movanem, věříme, že i v segmentu užitkových vozů budeme v roce 2022 posilovat naši pozici,“ říká Jakub Kučmaš, prodejní ředitel českého zastoupení značky Opel.


Opel 6.1.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2022 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar