Opel Zafira - nový design i motory
Do modelového roku 2008 vjíždí Opel Zafira s osvěženým designem a třemi novými motory. U prodejců automobilů Opel se první modernizované Zafiry objeví v únoru 2008. Začátkem příštího roku také Opel očekává výrobu vozu s pořadovým číslem 2 000 000.
Od uvedení druhé generace v polovině roku 2005 si Zafira drží v Evropě vedoucí postavení ve své třídě, za což vděčí více než 450 000 prodaným exemplářům, což představuje tržní podíl asi deset procent.
Novou Zafiru charakterizuje výrazná příď i záď, která vozu dodává sportovní nádech. Rozměrnou masku chladiče rozděluje chromované žebro s velkým logem a chromovaná tělesa světlometů. Zafira Sport působí ještě sportovněji díky výraznému spodnímu lemu předního nárazníku. Dynamické linie se táhnou odpředu podél výrazných lemů podběhů kol a prahů až do zadních partií. Novými stylistickými prvky jsou dvě průhledné třírozměrné buňky v červených koncových světlech a stříbro-bílé pásky, které napříč dělí tělesa koncových světel.
V interiéru zaujmou matně chromované obroučky kolem ovladačů klimatizace a autorádia, nový dekor palubní desky a dveřních výplní. Modely ve stupni výbavy Cosmo dostaly elegantní klavírní lak, ve kterém je vyvedena středová konzole a dekor ramen volantu. Audiosystémy s navigací, CD, DVD a MP3 přehrávači mají stereofonní konektory pro propojení s externími přístroji, jako je např. iPod.
S novým zážehovým motorem 1.6 l a dvojicí moderních turbodieselů 1.7 CDTI common-rail se škála pohonných jednotek rozšířila o další účinné agregáty. Nyní je tak připraveno jedenáct různých motorů. Výkonová škála začíná na hodnotě 94 k zážehového motoru Zafiry CNG až po 240 k, kterými se chlubí přeplňovaný zážehový dvoulitr sportovní Zafiry OPC.
Přehled motorů
Nový, hmotnostně optimalizovaný zážehový motor 1.6 TWINPORT ECOTEC, který má systém variabilního časování sacích i výfukových ventilů založený na plynulém natáčení vačkových hřídelů, disponuje výkonem 85 kW/115 k. Nahrazuje starší 1.6/77 kW/105 k, když jeho spotřeba činí 7,0 l/100 km. Maximální rychlost vzrostla o 9 km/h a ke zrychlení z 0 na 100 km/h potřebuje jen 13,4 s.
Oba nové přeplňované vznětové motory 1.7 CDTI, standardně propojené s manuálními šestistupňovými převodovkami, používají systém vstřikování common-rail, čtyřventilovou techniku rozvodu a bezúdržbové částicové filtry. K největším přednostem patří mohutný točivý moment, nízká spotřeba a malé množství škodlivin ve výfukových plynech. Oba turbodiesely si řeknou v průměru o 5,7 l/100 km.
Nová Zafira si přiváží i řadu sofistikovaných technologií, z nichž mnohé se v této třídě objevují vůbec poprvé. Jde např. o unikátní interaktivní podvozek IDSPlus (na přání) se systémem adaptivních tlumičů CDC, který garantuje maximální míru komfortu, dynamiky a bezpečnosti. Podvozek IDSPlus propojuje systémy ESPPlus, ABS a CDC a dokáže bleskově měnit charakteristiku podvozku podle okamžitých jízdních podmínek.
Nově řešený systém stabilizace přívěsu je mnohem vyspělejší, než podobné systém konkurenčních značek. Sofistikované zařízení neustále monitoruje vzájemné pohyby tažného vozidla a přívěsu a v případě nebezpečného rozkývání se cíleným přibržděním jízda soupravy účinně stabilizuje.
Technologickou lahůdkou jsou bi-xenonové adaptivní světlomety AFL, které se natáčejí spolu s řízením do zatáček. Pohodu cestování zvyšuje také např. panoramatická prosklená střecha, přičemž interiér před slunečními paprsky chrání interiér elektricky ovládané záclonky.
Modernizovaná Zafira se ve světové premiéře představí na autosalonu v italské Boloni (7. – 16. prosince 2007).
JL, 21.11.2007
Novou Zafiru charakterizuje výrazná příď i záď, která vozu dodává sportovní nádech. Rozměrnou masku chladiče rozděluje chromované žebro s velkým logem a chromovaná tělesa světlometů. Zafira Sport působí ještě sportovněji díky výraznému spodnímu lemu předního nárazníku. Dynamické linie se táhnou odpředu podél výrazných lemů podběhů kol a prahů až do zadních partií. Novými stylistickými prvky jsou dvě průhledné třírozměrné buňky v červených koncových světlech a stříbro-bílé pásky, které napříč dělí tělesa koncových světel.
V interiéru zaujmou matně chromované obroučky kolem ovladačů klimatizace a autorádia, nový dekor palubní desky a dveřních výplní. Modely ve stupni výbavy Cosmo dostaly elegantní klavírní lak, ve kterém je vyvedena středová konzole a dekor ramen volantu. Audiosystémy s navigací, CD, DVD a MP3 přehrávači mají stereofonní konektory pro propojení s externími přístroji, jako je např. iPod.
S novým zážehovým motorem 1.6 l a dvojicí moderních turbodieselů 1.7 CDTI common-rail se škála pohonných jednotek rozšířila o další účinné agregáty. Nyní je tak připraveno jedenáct různých motorů. Výkonová škála začíná na hodnotě 94 k zážehového motoru Zafiry CNG až po 240 k, kterými se chlubí přeplňovaný zážehový dvoulitr sportovní Zafiry OPC.
Přehled motorů
1.6 CNG | 94 k |
1.6 | 115 k |
1.8 | 140 k |
2.2 | 150 k |
2.0T | 200 k |
2.0 T OPC | 240 |
1.9 CDTI | 100 k |
1.7 CDTI | 110 k |
1.9 CDTI | 120 k |
1.7 CDTI | 120 k |
1.7 CDTI | 125 k |
1.9 CDTI | 150 k |
Nový, hmotnostně optimalizovaný zážehový motor 1.6 TWINPORT ECOTEC, který má systém variabilního časování sacích i výfukových ventilů založený na plynulém natáčení vačkových hřídelů, disponuje výkonem 85 kW/115 k. Nahrazuje starší 1.6/77 kW/105 k, když jeho spotřeba činí 7,0 l/100 km. Maximální rychlost vzrostla o 9 km/h a ke zrychlení z 0 na 100 km/h potřebuje jen 13,4 s.
Oba nové přeplňované vznětové motory 1.7 CDTI, standardně propojené s manuálními šestistupňovými převodovkami, používají systém vstřikování common-rail, čtyřventilovou techniku rozvodu a bezúdržbové částicové filtry. K největším přednostem patří mohutný točivý moment, nízká spotřeba a malé množství škodlivin ve výfukových plynech. Oba turbodiesely si řeknou v průměru o 5,7 l/100 km.
Nová Zafira si přiváží i řadu sofistikovaných technologií, z nichž mnohé se v této třídě objevují vůbec poprvé. Jde např. o unikátní interaktivní podvozek IDSPlus (na přání) se systémem adaptivních tlumičů CDC, který garantuje maximální míru komfortu, dynamiky a bezpečnosti. Podvozek IDSPlus propojuje systémy ESPPlus, ABS a CDC a dokáže bleskově měnit charakteristiku podvozku podle okamžitých jízdních podmínek.
Nově řešený systém stabilizace přívěsu je mnohem vyspělejší, než podobné systém konkurenčních značek. Sofistikované zařízení neustále monitoruje vzájemné pohyby tažného vozidla a přívěsu a v případě nebezpečného rozkývání se cíleným přibržděním jízda soupravy účinně stabilizuje.
Technologickou lahůdkou jsou bi-xenonové adaptivní světlomety AFL, které se natáčejí spolu s řízením do zatáček. Pohodu cestování zvyšuje také např. panoramatická prosklená střecha, přičemž interiér před slunečními paprsky chrání interiér elektricky ovládané záclonky.
Modernizovaná Zafira se ve světové premiéře představí na autosalonu v italské Boloni (7. – 16. prosince 2007).
JL, 21.11.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout