Opel Zafira Tourer - variabilita bez hranic (I)
Opel založil segment sedmimístných kompaktních vanů v roce 1999. Nová Zafira Tourer svým výrazně rekonstruovaným systémem sedadel Flex7 nyní vytváří nové standardy flexibility a příjemné atmosféry interiéru. Třetí generace inovací sahá za nově vyvinutou flexibilní konfiguraci sedadel.
Stejně, jako u prvních dvou generací modelu Zafira, je hlavním principem uspořádání interiéru maximální flexibilita bez nutnosti vyjímání sedadel. Zatímco dvě sedadla ve třetí řadě lze nadále sklápět do podlahy zavazadlového prostoru, sedadla ve druhé řadě byla rekonstruována. Už je netvoří společná třímístná lavice, ale tři individuální sedadla, která se dají sklápět, čímž se vytváří zcela rovná podlaha. Sedadla se dají nezávisle podélně posouvat o 210 mm.
Sedadla ve druhé řadě mohou být na přání vybavena systémem Lounge Seating, který poskytuje komfort a prostorové poměry na úrovni velké limuzíny. Díky „inteligentnímu“ mechanismu sklápění se dá opěradlo prostředního sedadla ve druhé řadě sklopit a otočit, čímž se vytvoří komfortní středová loketní opěrka. V takovém případě lze vnější sedadla podélně posouvat až o 280 mm, což je o 70 mm více oproti standardní verzi a o 80 mm více oproti aktuálnímu modelu Zafira druhé generace. Navíc se každé vnější sedadlo dá posunout o 50 mm směrem do středu kabiny.
Kombinací podélného a příčného posunu sedadel se vytvoří pro dva pasažéry mimořádně komfortní sezení.
Díky velkorysému prostoru kabiny a variabilnímu systému sedadel Zafira Tourer poskytuje zavazadlový prostor s objemem 710 l při pětisedadlové konfiguraci (o 65 l více než aktuální Zafira) a maximálně 1860 l (+ 40 l), pokud jsou sedadla ve druhé i třetí řadě sklopená.
V novém modelu má premiéru i druhá generace integrovaného nosiče na kola Opel FlexFix. Vylepšený systém má nyní zjednodušenou manipulaci a na nosiči lze přepravovat až čtyři kola.
Adaptivní podvozek FlexRide
Podvozek zajišťuje vysokou míru komfortu a bohaté bezpečnostní rezervy. Oproti předchozí generaci se rozchod i rozvor zvětšily. Rozvor je nyní 2760 mm (+ 57 mm), rozchod vpředu 1584 mm (+ 96 mm) a rozchod vzadu 1588 mm (+ 78 mm).
Vůz má přední nápravu z modelu Insignia s izolovaným pomocným rámem a tlumičové vzpěry McPherson. Konstrukce zadní nápravy kombinuje vlečená ramena spojená torzně pružnou příčkou s Wattovým přímovodem. Tato konstrukce je lehčí a kompaktnější než víceprvková náprava.
Inteligentní mechatronický podvozek FlexRide automaticky přizpůsobuje charakteristiku tlumičů pérování povrchu silnice, rychlosti průjezdu zatáček, pohybu vozidla a individuálnímu stylu jízdy konkrétního řidiče. FlexRide umožňuje nastavit tři základní charakteristiky: Vyvážený režim „Standard“, komfortně orientovaný režim „Tour“ a aktivní režim „Sport“.
Motory
Od počátku budou k dispozici tři verze turbodieselu 2.0 CDTI s přímým vstřikováním paliva common-rail. Dvě slabší verze dosahují výkonu 81 kW (110 k) a 96 kW (130 k), nejvýkonnější 121 kW (165 k). Nabídka zážehových motorů obsahuje dva turbodmychadlem přeplňované čtyřválce 1,4 litru s výkonem 88 kW (120 k) a 103 kW (140 k). Motory se standardně kombinují se šestistupňovou manuální převodovkou. U 1.4 Turbo s výkonem 103 kW (140 k) a 2.0 CDTI s výkonem 121 kW (165 k) lze za příplatek objednat 6-stupňovou automatickou převodovku. Všechny motory jsou vybaveny systémem Start/Stop značky Opel, který snižuje spotřebu paliva, především v hustém městském provozu.
Krátce po zahájení prodeje rozšíří nabídku úsporná verze ecoFLEX, poháněná turbodieselem 2.0 CDTI s výkonem 96 kW (130 k), jakož i verze poháněné stlačeným zemním plynem CNG a LPG. O několik měsíců později přibudou další motory na horním konci výkonového spektra.
Pokračování zítra
JL, 10.10.2011
Sedadla ve druhé řadě mohou být na přání vybavena systémem Lounge Seating, který poskytuje komfort a prostorové poměry na úrovni velké limuzíny. Díky „inteligentnímu“ mechanismu sklápění se dá opěradlo prostředního sedadla ve druhé řadě sklopit a otočit, čímž se vytvoří komfortní středová loketní opěrka. V takovém případě lze vnější sedadla podélně posouvat až o 280 mm, což je o 70 mm více oproti standardní verzi a o 80 mm více oproti aktuálnímu modelu Zafira druhé generace. Navíc se každé vnější sedadlo dá posunout o 50 mm směrem do středu kabiny.
Kombinací podélného a příčného posunu sedadel se vytvoří pro dva pasažéry mimořádně komfortní sezení.
Díky velkorysému prostoru kabiny a variabilnímu systému sedadel Zafira Tourer poskytuje zavazadlový prostor s objemem 710 l při pětisedadlové konfiguraci (o 65 l více než aktuální Zafira) a maximálně 1860 l (+ 40 l), pokud jsou sedadla ve druhé i třetí řadě sklopená.
V novém modelu má premiéru i druhá generace integrovaného nosiče na kola Opel FlexFix. Vylepšený systém má nyní zjednodušenou manipulaci a na nosiči lze přepravovat až čtyři kola.
Adaptivní podvozek FlexRide
Podvozek zajišťuje vysokou míru komfortu a bohaté bezpečnostní rezervy. Oproti předchozí generaci se rozchod i rozvor zvětšily. Rozvor je nyní 2760 mm (+ 57 mm), rozchod vpředu 1584 mm (+ 96 mm) a rozchod vzadu 1588 mm (+ 78 mm).
Vůz má přední nápravu z modelu Insignia s izolovaným pomocným rámem a tlumičové vzpěry McPherson. Konstrukce zadní nápravy kombinuje vlečená ramena spojená torzně pružnou příčkou s Wattovým přímovodem. Tato konstrukce je lehčí a kompaktnější než víceprvková náprava.
Inteligentní mechatronický podvozek FlexRide automaticky přizpůsobuje charakteristiku tlumičů pérování povrchu silnice, rychlosti průjezdu zatáček, pohybu vozidla a individuálnímu stylu jízdy konkrétního řidiče. FlexRide umožňuje nastavit tři základní charakteristiky: Vyvážený režim „Standard“, komfortně orientovaný režim „Tour“ a aktivní režim „Sport“.
Motory
Od počátku budou k dispozici tři verze turbodieselu 2.0 CDTI s přímým vstřikováním paliva common-rail. Dvě slabší verze dosahují výkonu 81 kW (110 k) a 96 kW (130 k), nejvýkonnější 121 kW (165 k). Nabídka zážehových motorů obsahuje dva turbodmychadlem přeplňované čtyřválce 1,4 litru s výkonem 88 kW (120 k) a 103 kW (140 k). Motory se standardně kombinují se šestistupňovou manuální převodovkou. U 1.4 Turbo s výkonem 103 kW (140 k) a 2.0 CDTI s výkonem 121 kW (165 k) lze za příplatek objednat 6-stupňovou automatickou převodovku. Všechny motory jsou vybaveny systémem Start/Stop značky Opel, který snižuje spotřebu paliva, především v hustém městském provozu.
Krátce po zahájení prodeje rozšíří nabídku úsporná verze ecoFLEX, poháněná turbodieselem 2.0 CDTI s výkonem 96 kW (130 k), jakož i verze poháněné stlačeným zemním plynem CNG a LPG. O několik měsíců později přibudou další motory na horním konci výkonového spektra.
Pokračování zítra
JL, 10.10.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout