Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Zafira Tourer se představuje

Nový Opel Zafira Tourer bude mít světovou výstavní premiéru na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem, který se koná od 15. do 25. září. Nový model přináší kvalitu prémiového segmentu a špičkové inovativní technologie modelu Insignia do segmentu vozů třídy van.

Při premiéře v roce 1999 se Opel Zafira stal nejen prvním sedmimístným automobilem kompaktní třídy, ale současně ustavil nové standardy integrované flexibility interiéru. Těžká sedadla již nebylo nutné vyjímat z vozu ven a skladovat v garáži. Od roku 1999 Opel prodal v Evropě přes 2,2 milionu vozů Opel Zafira dvou generací.
Konstruktéři vylepšili promyšlenou koncepci variabilních sedadel Flex7. Sedadla ve třetí řadě lze zcela zapustit do podlahy zavazadlového prostoru, druhá řada má ale novou konstrukci: Již ji netvoří souvislá třímístná lavice, ale tři samostatná sedadla, která lze samostatně a nezávisle sklápět a posouvat. Každé sedadlo ve druhé řadě lze podélně posouvat v rozmezí 210 mm.
Sedadla ve druhé řadě mohou být na přání vybavena unikátním systémem Lounge Seating, který poskytuje komfort a prostor luxusní limuzíny. Díky promyšlenému mechanismu sklápění lze opěradlo prostředního sedadla sklopit a otočit, čímž vznikne středová loketní opěrka. V tom případě lze krajní sedadla posouvat až o 280 mm, což je o 70 mm více oproti standardní verzi a o 80 mm více v porovnání s druhou generací. Každé krajní sedadlo druhé řady lze zároveň posunout o 50 mm směrem ke středu vozu.
Díky velkorysému prostoru kabiny a variabilnímu systému sedadel nabízí zavazadlový prostor o objemu 710 l v pětimístné konfiguraci (o 65 l více, než v současné Zafiře), maximálně 1860 l (+40 l) pokud se sklopí sedadla ve druhé i třetí řadě.
Středová loketní opěrka s odkládací schránkou a držáky nápojů se dá posouvat ve zdvojených hliníkových kolejnicích do požadované polohy, díky čemuž mezi předními sedadly vznikne velkorysý odkládací prostor.
V novém modelu debutuje také integrovaný záďový nosič jízdních kol Opel FlexFix druhé generace, který se vytahuje jako zásuvka ze zadního nárazníku.
Výhled řidiče se zlepšil díky tenčím A-sloupkům karoserie, větším bočním oknům a pozměněnému uchycení vnějších zpětných zrcátek, která jsou uchycena přímo do dveřních panelů.
Mimořádně vysokou míru komfortu a bezpečnosti zaručuje mechatronický podvozek FlexRide. Zvětšení rozchodu i rozvoru kol přispělo k vyššímu pohodlí a dynamické stabilitě: Rozvor nyní činí 2760 mm (+57 mm), rozchod vpředu 1584 mm (+96 mm) a rozchod vzadu 1588 mm (+78 mm).
Zafira Tourer dostala moderní přední nápravu (odvozenou z modelu Insignia) s izolovaným pomocným rámem a kombinovanými vzpěrami McPherson. Konstrukce zadní nápravy kombinuje vlečená ramena propojená torzní příčkou s Wattovým přímovodem. To zaručuje výbornou stabilitu a ovladatelnost, vysoký komfort a dobrou akustickou izolaci. Zároveň je náprava lehčí a kompaktnější než složitá víceprvková náprava, která by z prostorových důvodů neumožňovala využití integrovaného záďového nosiče jízdních kol FlexFix.
Raritou v celém segmentu vozů van je i adaptivní podvozek FlexRide, který automaticky přizpůsobuje charakteristiky tlumičů pérování povrchu silnice, rychlosti jízdy v zatáčkách, naklánění karoserie a individuálnímu stylu jízdy konkrétního řidiče. Garantuje maximální stabilitu vozu, přičemž dovoluje nastavení třech základních charakteristik: Vyváženého Standard, komfortního Tour a dynamického Sport.
Novým prvkem je adaptivní radarový tempomat ACC s funkcí kolizního brždění CMB, který monitoruje vzdálenost od vpředu jedoucího vozu. Pokud není dostup bezpečný, samočinně sníží rychlost vozu, popřípadě – v extrémním případě – aktivuje brzdy, aby se zabránilo střetu.

V modelové řadě Zafira Tourer má premiéru i kamerový systém Opel Eye druhé generace. Zařízení i nadále obsahuje asistenční systém varující před nechtěným vyjetím z jízdního pruhu LDW, ale funkce „čtení“ dopravních značek TSR byla dále vylepšena a výrazně rozšířena. Kamerový systém Opel Eye podporuje tyto nové funkce:

· FDI vizuálně informuje řidiče o vzdálenosti od vpředu jedoucího vozu.
· FCA upozorňuje řidiče vizuálními a akustickými signály na hrozící kolizi se vpředu jedoucím vozem.
· ILR rozšiřuje funkčnost adaptivních bi-xenonových světlometů AFL+ : Nastavuje dosah tlumených světel podle odstupu od vpředu jedoucího vozu, čímž se zlepšuje osvětlení jízdní dráhy, aniž by hrozilo oslnění ostatních řidičů.


Premiéru mají i další inovativní asistenční systémy:
· Systém varování před mrtvým úhlem SBSA upozorní řidiče na hrozící kolizi s jiným vozem při změně jízdního pruhu.
· Vyspělý parkovací asistent APA pomáhá řidiči najít vhodnou mezeru pro zaparkování a navádí jej do ní. Záďová kamera Rear View Camera přitom výrazně usnadňuje couvání ve stísněných prostorách.


Vysoce efektivní vznětové i zážehové motory
Hned od začátku prodeje koncem roku budou k dispozici tři verze turbodieselu 2.0 CDTI s přímým vstřikováním nafty do válců common-rail – půjde o agregáty o výkonech 81 kW (110 k), 96 kW (130 k) a 121 kW (165 k). Nabídka zážehových motorů bude obsahovat dva přeplňované čtyřválce 1.4 ECOTEC o výkonech 88 kW (120 k) a 103 kW (140 k). Všechny jsou standardně kombinované se 6-stupňovými manuálními převodovkami, na přání se montuje i 6-stupňová automatická převodovka.
Brzy po debutu se nabídka obohatí o mimořádně úspornou verzi ecoFLEX, objeví se i modely poháněné stlačeným zemným plynem CNG a propan-butanem LPG. O několik měsíců později přibudou verze s vyššími výkony, poháněné zážehovými motory zcela nové generace.
Oba modely Zafira i Zafira Tourer se budou vyrábět výhradně v německém závodě Opel v Bochumi.





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar