Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Vivaro třetí generace

Do rychle rostoucího trhu dodávkových automobilů střední třídy vnese svěží vítr třetí generace Opelu Vivaro. Opel Vivaro si díky více než milionu prodaných exemplářů od roku 2001 vybudoval skvělou reputaci jako dodávka i mobilní kancelář.

Opel Vivaro nové generace je postavený na nejmodernější platformě PSA pro užitkové vozy. První vozy se objeví koncem léta. Vivaro se bude vyrábět jako skříňová dodávka, jako Crew Cab verze s kabinou pro 6 osob s odděleným nákladovým prostorem, jako podvozek pro speciální nástavby, osobní minibus Combi. Namísto dosavadních dvou se nové Vivaro bude nabízet ve třech délkách karoserie: 4,60 m, 4,95 m a 5,30 m. S maximálním objemem nákladového prostoru 6,6 m3 má užitečné zatížení až 1400 kilogramů, což je o 200 kg více, než měl model předchozí generace.

Zvýšila se i povolená hmotnost přívěsu: Maximální hodnota brzděného přívěsu činí 2500 kg, což je o půl tuny více, než doposud. Jen výška vozu je o něco menší – u většiny verzí činí jen 1,90 m.

Stabilitu a bezpečnost na nezpevněném povrchu – blátě, písku a sněhu – zaručuje systém regulace trakce IntelliGrip. K dispozici bude i podvozek se zvětšenou světlou výškou a ochrannými prvky. Opel bude už od počátku nabízet Vivaro nové generace i s pohonem všech kol 4x4, který bude dodávat specializovaná firma Dangel.

Pohodlný přístup do nákladového prostoru zaručují široké zadní a boční posuvné dveře. Mimořádně praktické jsou posuvné boční dveře s elektrickým ovládáním: Stačí pohyb nohy před senzory a boční dveře se samočinně otevřou.
Kabina nabízí komfort plně srovnatelný s moderních osobním vozem. Jízdu zpříjemňují inovativní systémy, jako např. head-up displej, panoramatická couvací kamera se záběrem 180°, výstražný asistenční systém Forward Collision Alert s funkcí nouzového brzdění Automatic Emergency Braking a tempomat. Díky ergonomickému konceptu jsou všechny ovládací prvky v optimálním dosahu řidiče.


Tři délky, FlexCargo

Koncern PSA je lídrem v prodeji lehkých užitkových vozu v Evropě. Díky sdílené podvozkové platformě proto může mít nový Opel Vivaro tři délky karoserie. Základní kompaktní verze s délkou 4,60 m vyplní mezeru mezi městskými rozvážkovými a středními dodávkovými automobily, i proto, že díky průměru otáčení jen 11,3 m je velmi agilní. Už tato verze nabízí nákladový prostor o objemu 4,6 m3, který lze díky dvířkům v dělicí stěně zvětšit až na 5,1 m3. Díky těmto dvířkům lze při délce nákladového prostoru 2,16 m přepravovat předměty délky až 3,32 m. Verze dlouhé 4,95 m a 5,30 m mají maximální objem nákladového prostoru 5,8, resp. 6,6 m3. V těchto verzích umožňují výklopná dvířka v přepážce přepravovat předměty dlouhé až 3,67 m, resp. 4,02 m.

Vivaro je se svým velkorysým objemem nákladového prostoru a vysokou povolenou hmotností přívěsu nejenom všestranným transportérem, ale dá se dobře využít i jako mobilní kancelář. Systém FlexCargo umožňuje překlopení opěradla prostředního sedadla dopředu.


Plně vybavený

Díky všestranně nastavitelnému sedadlu řidiče (v některých směrech elektricky nastavitelnému), bederní opěrce a loketní opěrce je pracoviště řidiče stejně komfortní jako v osobním automobilu. Bezpečnost zvyšuje široká škála asistenčních systémů.

Opel Vivaro může být na přání vybaven head-up displejem, což jev tomto segmentu unikátní prvek. Na displej se přímo do zorného pole řidiče promítají důležité informace. Přední kamera a radarový senzor jsou základními kameny pro následující asistenční systémy a funkce:

•Zařízení pro udržování jízdního pruhu „Lane Keep Assist“
•Sytém čtení dopravních značek „Traffic Sign Recognition“
•Systém varování před čelní kolizí „Forward Collision Alert“
•Systém nouzového brždění „Automatic Emergency Braking“
•Adaptivní tempomat „Adaptive Cruise Control“, samočinně udržující odstup od vpředu jedoucího vozu

K dispozici je i systém monitorování únavy řidiče „Drowsiness Alert“.který řidiče upozorní, že je načase udělat si přestávku na odpočinek (po dvou hodinách nepřetržité jízdy).

Pro usnadnění parkování může Vivaro mít ultrazvukové senzory v náraznících. Tyto senzory se využívají také pro monitorování mrtvých úhlů vnějších zpětných zrcátek. Velmi praktickým prvkem je couvací kamera, která předává obraz buď na displej ve vnitřním zpětném zrcátku, nebo na displej infotainmentu.

Oba volitelné systémy infotainmentu Multimedia Radio a Multimedia Navi Pro mají barevné dotykové displeje s úhlopříčkou 17,8 cm (7 palců) a umožňují integraci smartfonu řidiče prostřednictvím Apple CarPlay i Android Auto. Systém Multimedia Navi Pro je navíc vybavený navigací s digitální mapou celé Evropy s trojrozměrným (3D) zobrazováním.

K provozní efektivitě a komfortu přispívají i nejmodernější motory a převodovky, jako je např. 8stupňová automatická převodovka. Provozní náklady snižují i dlouhé servisní intervaly až 50 000 km. Riziko vážnějšího poškození vozu při menších kolizích např. při parkování v podzemních garážích snižují vysoko umístěné světlomety a maximální výška většiny verzí jen 1,90 m.


Opel 25.1.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar