Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Vivaro-e a Vivaro-e HYDROGEN v testovacím provozu

Elektrické dodávky Opel Vivaro-e a Opel Vivaro-e HYDROGEN obohatily nedávno vozový park německé společnosti NOWEDA, významného distributora farmaceutických produktů. V současné době tedy bateriový elektromobil Vivaro-e a dodávka Vivaro-e HYDROGEN s vodíkovými palivovými články prokazují svoji využitelnost v každodenním provozu, především při rozvozu léků.

Pro distribuci léků platí přísná pravidla Evropské unie GDP (Good Distribution Practice), dodávkové vozy musí mít např. klimatizované skříně, v nichž se teplota stále pohybuje v rozmezí 15 až 25 stupňů Celsia.


Dva nové dodávkové Opely, které nyní prověřuje společnost NOWEDA, jsou pro svůj náročný úkol dobře vybaveny: Elektrické Vivaro-e dokáže na jedno nabití ujet až 330 kilometrů (dle WLTP, verze s trakční baterií 75 kWh) a inovativní Vivaro-e HYDROGEN ujede až 400 kilometrů (dle WLTP) – a to vše lokálně bez emisní a bez zastávek pro tankování či dobíjení. Vodíkové Vivaro-e HYDROGEN lze natankovat u speciální plnicí stanice během třech minut, elektrické Vivaro-e s baterií 75 kWh se u DC nabíječky 100 kW plně dobije za přibližně 45 minut.


Vivaro-e HYDROGEN

Pro úpravu vodíkového Vivara-e HYDROGEN byla vybrána zkušená přestavbářská firma CSA ClimaVan Solutions Automotive GmbH. Ta pod strop vodíkové dodávky nejprve nainstalovala vlastní chladicí a vytápěcí jednotku, přičemž všechny hadice a kabely jsou ukryty pod panely karoserie. Podle normy GDP nesmí být kompresor klimatizační jednotky poháněn trakčním elektromotorem vozu, ale musí být napájen separátními bateriemi, které lze dobíjet zvenčí. Řídicí a ovládací systémy a separátní baterie jsou umístěny ve zvětšených podbězích kol, teplotu v nákladovém prostoru lze regulovat ovladačem na palubní desce. Kompresor, kondenzátor a odvlhčovač vzduchu jsou umístěny v prohlubni pro rezervní kolo. Bezpečné uložení zboží v nákladové skříni garantuje protiskluzová úprava podlahy.


Vivaro-e


Přestavbu elektrického Opelu Vivaro-e si vzala na starost specializovaná firma Fahrzeugbau Dülmer GmbH. I ta položila na podlahu skříně protiskluzové materiály a stěny skříně obložila speciální tepelnou izolací vlastní konstrukce. V Opelu Vivaro-e je vytápěcí/chladicí jednotka firmy Webasto namontována pod strop nákladového prostoru, kompresor, kondenzátor a odvlhčovač vzduchu jsou umístěny rovněž v prostoru pro náhradní kolo. Klimatizační jednotka firmy Dülmer má samostatné baterie umístěny ve schránce za sedadlem řidiče v nákladovém prostoru. Teplotu ve skříni lze regulovat pomocí ovladače na středové konzoli.

Obě inovativní dodávky značky Opel, které nově používá společnost NOWEDA, svým polepem na první pohled jasně deklarují svůj lokálně bezemisní provoz. Specializované firmy uvádějí, že pro podobné přestavby je zapotřebí asi čtyř týdnů od dodání vozu v základním provedení.



Opel 22.3.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar