Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Movano posouvá laťku

Ve své druhé generaci Opel Movano povyrostl, zesílil a po všech stránkách posunul laťku svého segmentu opět o něco výš. Kromě nových karosářských a tonážních verzí si Movano přiváží řadu vyspělých technologií, vyniká praktickým interiérem a hospodárnými motory.

Nový všestranný van nabízí nyní bohatší škálu karosářských verzí – tradiční skříňové dodávky (ve čtyřech délkách a třech výškách střechy), valníky, podvozky pro nástavby, kombi verze, modely se dvojenou kabinou atd. Modulární platforma, vyvinutá ve spolupráci s automobilkou Renault, dává možnost výběru mezi verzemi s pohonem předních nebo zadních kol. Celková hmotnost vzrostla až na 4,5 tuny, užitečná hmotnost na 2,5 tuny.
Kabina je mimořádně komfortní a nabízí spoustu praktických prvků, jako je např. přizpůsobivé sedadlo, které lze nastavit do řady konfigurací nebo nastavitelný sloupek volantu. Jednou z předností je bohaté prosklení.
Bohatá standardní výbava je doplněna řadou vyspělých prvků na přání, jako jsou např. světla pro odbočování nebo prostřední sedadlo, které po překlopení slouží jako stolek.
Z bohaté škály kombinací rozvorů a výšek střechy si vybere opravdu každý zákazník – Movano se chlubí nejvyšší vnitřní výškou skříně, délkou ložné plochy až 4,4 m a objemem skříně až 17 m³ (verze L4H3). Modely s pohonem předních kol mají sníženou podlahu nákladového prostoru, pro všechny verze jsou k dispozici rozměrné posuvné dveře v bocích skříně.
Pod kapotou se objevují tří agregáty nové generace čtyřválcových turbodieselů common-rail 2.3. Jejich výkonové spektrum sahá od 74 kW/100 k (točivý moment 285 Nm) přes 92 kW/125 k (310 Nm) až po 110 kW/150 k (350 Nm). Všechny tři motory jsou standardně propojeny se šestistupňovými manuálními převodovkami, dvojice silnějších agregátů může být propojena i s automatizovanou manuální převodovkou Easytronic.
Nový Opel Movano vyniká hospodárným provozem, což je dáno především nejnižší spotřebou v segmentu – od 7,8 l/100 km. Na nízkých provozních výdajích mají zásluhu i nízké servisní a údržbové náklady a dlouhé inspekční intervaly.
Vyspělý podvozek je navržený tak, aby garantoval agilní, komfortní a bezpečnou jízdu s prázdným i naloženým vozem. Bezpečnostní výbava zahrnuje standardně mj. protiblokovací systém brzd ABS s elektronickým děličem brzdných sil EBD. Elektronický stabilizační systém ESP je standardem všech modelů s pohonem zadních kol, do modelů s poháněnými koly přední nápravy se ESP dodává za příplatek.
Opel Movano se jako klasická dodávka objeví na trhu už na jaře roku 2010, další karosářské verze se budou objevovat postupně v průběhu roku.



JL, 26.1.2010


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar