Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Mokka - světová premiéra v Ženevě

Už začátkem tohoto roku a dva měsíce před světovou premiérou na ženevském autosalonu zveřejnil Opel první snímky svého nového dynamického subkompaktního SUV Opel Mokka. A vstupuje tak do rychle rostoucího segmentu subkompaktních SUV modelů (tzv. segment B).

I přes relativně malou délku 4,28 m poskytuje Opel Mokka velkorysý prostor pěti osobám, sedícím v pohodlně vyvýšené pozici. Může být vybaven pohonem všech kol s automatickým adaptivním rozdělováním točivého momentu na jednotlivé nápravy. K pohonu slouží tři efektivní motory. Všechny manuální převodovky jsou standardně vybavené technologií Opel Start/Stop, která snižuje spotřebu zejména v městském provozu.
Nabídka zážehových motorů obsahuje čtyřválec 1.6 s atmosferickým plněním o výkonu 85 kW (115 k) a přeplňovaný čtyřválec 1.4 Turbo o výkonu 103 kW (140 k) s nejvyšším točivým momentem 200 Nm. Nejúspornější alternativu představuje turbodiesel 1.7 CDTI o výkonu 96 kW (130 k) s nejvyšším točivým momentem 300 Nm. Motory 1.4 Turbo a 1.7 CDTI mohou být propojeny buď se 6-stupňovou manuální, nebo 6-stupňovou automatickou převodovkou.

Opel Mokka přináší nové inovativní technologie do segmentu subkompaktních SUV vozů, jako jsou např. rozličné asistenční systémy pro řidiče, založené na kamerovém systému Opel Eye nebo couvací kameru. Ergonomická přední sedadla mají certifikát německé asociace zdravotnických expertů AGR. Kromě velkorysého variabilního zavazadlového prostoru nabízí integrovaný záďový nosič jízdních kol Flex-Fix nejnovější generace. Robustní vzhled dále zvýrazňují 18“ kola z lehké slitiny, standardní prvek verzí Enjoy a Cosmo.
V kabině je až 19 odkládacích prostorů, sklopením děleného opěradla zadního sedadla se objem zavazadlového prostoru zvětší až na 1372 l.
Nový Opel Mokka může být vybaven pohonem pouze předních, nebo všech čtyř kol. V zájmu snížení spotřeby paliva systém pohonu všech kol je točivý moment přenášen jen na přední kola, zadní kola se připojují jen pro zlepšení trakce a jízdních vlastností.
Mezi standardní prvky patří mj. elektronický stabilizační systém ESC, systém regulace trakce TC i systémy pro usnadnění rozjezdů do kopce HAS a pro bezpečné sjíždění strmých svahů HDC.
Opel Mokka přináší do segmentu subkompaktních SUV nové inovativní technologie. Patří k nim adaptivní světlomety AFL+, které vycházejí ze třetí generace bi-xenonových světlometů a obsahují i asistenční systém dálkových světel HBA. K dispozici je i kamerový systém Opel Eye nové generace. Ten tvoří základ pro nejrůznější asistenční systémy, jako je např. systém výstrahy při nechtěném vyjetí z jízdního pruhu LDW nebo systém „čtení“ dopravních značek.
Opel Mokka se začne prodávat koncem roku 2012.


JL, 16.1.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar