Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Mokka s novou tváří Opel Vizor

Německá automobilka představuje první snímky druhé generace svého kompaktního bestselleru Opelu Mokka. Novinka umožňuje zcela bezemisní jízdu, což je výhodné pro pohyb v městských centrech, a zároveň garantuje bezpečnou dálniční jízdu.

I přes maličko delší rozvor (+2 mm) je nový Opel Mokka o 12,5 cm kratší než předchozí generace, nabízí však dostatek prostoru pro pětici pasažérů a má přibližně stejně velký zavazadlový prostor (objem až 350 litrů). Při délce jen 4,15 m se s novým modelem snadno manévruje a parkuje i v hustém městském provozu. Design charakterizují krátké převisy karoserie (mínus 61 mm vpředu, mínus 66 mm vzadu) a větší šířky (plus 10 mm vpředu).
Novinka je prvním modelem své značky, který představuje zcela novou „tvář“ Opelu, tzv. Opel Vizor, a čistě řešený plně digitální kokpit Opel Pure Panel. . Dominantními prvky jsou dva velké displeje 10“ a 12“, přičemž hlavní displej je přikloněný k řidiči. Výdechy ventilace jsou dokonale integrovány do povrchu palubní desky. Podobně čistě řešená je i středová konzole, což je zásluha především elektrické parkovací brzdy a nově řešeného voliče jízdních režimů. Všechny další ovladače a moduly jsou elegantně integrovány do interiéru vozu.


Opel Mokka dokládá tradici své značky v zavádění inovativních technologií z vyšších segmentů do vozů dostupných nejširšímu spektru zákazníků. Jde například o vyspělý adaptivní tempomat ACC s funkcí Stop & Go, který umožňuje pohodlnou jízdu i v hustém provozu bez nutnosti neustále brzdit a znovu se rozjíždět: Elektrická Mokka-e dokáže „plout“ v proudu dalších vozidel bez zásahů řidiče.

Mokka si dostala vyspělé neoslňující adaptivní LED matrixové světlomety IntelliLux LED® Matrix se 14 elementy, což je v této kategorii unikátní prvek. Všechny Mokky mají vpředu i vzadu standardně LED světla, elektrickou parkovací brzdu i systém čtení dopravních značek. K dispozici je rovněž panoramatická 180-stupňová záďová kamera.

Opel Mokka je postavený na nové verzi multienergetické platformy CMP, která dává konstruktérům značnou volnost a dovoluje zástavbu elektromotoru i spalovacích motorů. Velký důraz byl kladen na snížení hmotnosti – nový model je až o 120 kg lehčí než předchozí generace a přitom karoserie v elektrické verzi má o 30 % vyšší torzní tuhost.

Poprvé v historii značky Opel bude Mokka hned od počátku k dispozici v elektrické verzi. Elektromotor dává výkon 100 kW (136 k) a jeho maximální točivý moment vrcholí na hodnotě 260 Nm (který je k dispozici prakticky okamžitě po rozjezdu). Řidič může navolit jeden ze třech jízdních režimů: Normální, hospodárný režim Eco a dynamický režim Sport.
Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 150 km/h, což šetří energii uloženou v 50 kWh baterii. Rychlonabíjecí stejnosměrný systém 100 kW umožní nabití baterií 80 % kapacity během pouhých 30 minut. Dojezd nové Mokky-e činí až 322 km (WLTP , režim Normal). Novou Mokku-e lze dobíjet i z domácí sítě (jednofázově i třífázově) nebo z wallboxů. Na baterie se poskytuje osmiletá záruka.

Nová Mokka se u prodejců automobilů Opel objeví na samém začátku roku 2021. V nabídce budou samozřejmě i verze se zážehovými a vznětovými motory.



Opel 25.6.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar