Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Mokka - první představení, prodej v roce 2021

Před několika dny jsme se mohli seznámit s novinkou firmy Opel, novým malým crossoverem s názvem Mokka.Vůz s novou maskou a nabitý technologií bude bezpochyby stejně dobrý jako výtečná káva, která se při té příležitosti podávala.

Opel Mokka se inspiroval dnes už legendární klasikou – Opelem manta. Jde o druhý Opel s novou čelní maskou, tzv. Opel Vizor. Prvním byl nedávno faceliftovaný Crossland. Detailní změnou je i nově přestylizované logo automobilky a název vozu vyvedený výraznými literami po celé šířce zádi. Nastupující Mokka je zároveň prvním Opelem s nově řešenou digitální palubní deskou Pure Panel.

Nový Opel Mokka zaujme dokonalými proporcemi a zpracováním i těch nejmenších detailů. Charakteristickým rysem 4,15 m dlouhého pětimístného kompaktního vozu jsou krátké převisy karoserie a široce rozkročená silueta. Nepřehlédnutelným a nezaměnitelným prvkem je zmiňovaná čelní maska Opel Vizor, která integruje masku chladiče. LED světlomety i nově stylizované logo automobilky Opel.

Dominantou přístrojového štítu Pure Panel jsou dva rozměrné displeje o velikosti 10 a 12 palců. Pure Panel se snaží řidiče nezahlcovat spoustou zbytečných informací, designéři Opelu hovoří o tzv. „digitálním detoxu“. Vše je promyšleno, připraveno pro zcela intuitivní a snadné ovládání. Potěšilo nás a asi nejen nás, že řada funkcí se stále ovládá knoflíky místo složitého listování v mnoha menu a podmenu dnes běžných dotykových obrazovek.


Nafta, benzin nebo elektřina

Vůbec poprvé v historii automobilky Opel bude nový model – tedy Mokka – hned od uvedení na trh k dispozici nejen se spalovacími motory, ale také jako elektromobil. Trakční elektromotor Mokky-e má výkon 100 kW/136 k a jeho nejvyšší točivý moment 260 Nm je k dispozici ihned po rozjezdu. Řidič může zvolit jeden ze třech jízdních režimů: Normal, Eco a Sport.

V zájmu optimálního využití energie, uložené v trakční baterii o výkonu 50 kWh, je rychlost Mokky-e elektronicky omezena na 150 km/h. Při nabíjení na výkonné veřejné nabíječce 100 kW DC se baterie nabije na 80 procent své kapacity už za 30 minut. Podle metodiky WLTP1 činí jízdní rádius elektromobilu Mokka-e až 324 km.

K nabíjení Mokky–e lze využít domovní zásuvku, wall-box nebo veřejné rychlonabíječky. Vestavěná nabíječka Mokky-e může být jednofázová, nebo třífázová. Na trakční baterii dává Opel záruku 8 let/ 160 000 km.


K dispozici budou dva zážehoví tříválce 1.2 PureTech s výkonem 74 kW nebo 96 kW, na přání mohou být kombinovány se samočinnou osmistupňovou převodovkou. Předběžná kombinovaná spotřeba je 4,8-3,8 l/100 km, 111-100 g/km CO2).

Vnitřní třecí ztráty motorů byly minimalizovány. Turbodmychadlo reaguje naprosto bezprostředně a motory tak mají skvělý zátah od nízkých otáček. Všechny motory jsou standardně propojeny se šestistupňovou manuální převodovkou, k výkonnějším agregátům si zákazníci mohou zvolit i plynule řadící osmistupňovou automatickou převodovku.

V nabídce pohonných jednotek je turbodiesel 1.5 CDTI o výkonu 81 kW/110 k a točivým momentem 250 Nm, propojený s manuální šestistupňovou převodovkou. Předběžná spotřeba vznětové verze Mokky dle 3,8 l/100 km, emise 100 g/km CO2.


Inovace pro všechny

Nová Mokka je vybavena špičkovými technologiemi, příkladem může být adaptivní tempomat ACC nebo systém aktivního udržování v jízdním pruhu ALP. Vynikající adaptivní a neoslňující světlomety IntelliLux LED® Matrix se 14 elementy v každém světle jsou v tomto segmentu unikátní nabídkou. Stále můžete jet na dálková světla a v případě, že by hrozilo oslnění protijedoucích řidičů, tak paprsek změní úhel natočení. Všechny verze jsou standardně vybaveny elektrickou parkovací brzdou a čtením dopravních značek. K dispozici je i couvací kamera se záběrem 180 stupňů a systém samočinného parkování.

Nabídka infotainmentu zahrnuje přístroje Multimedia Radio a Multimedia Navi se sedmipalcovým dotykovým barevným displejem. Špičkou je přístroj Multimedia Navi Pro s desetipalcovým barevným dotykovým displejem. Displeje jsou dokonale integrovány do elegantního přístrojového štítu Pure Panel a jsou mírně natočeny směrem k řidiči.

Ergonomická sedadla jsou již delší dobu charakteristickými prvkem vozů Opel. Pro Mokku jsou připravena sedadla čalouněná Alcantarou nebo kvalitní kůží. Třešničkou na dortu jsou kožená sedadla s masážní funkcí pro řidiče. Ve středovém panelu před řidičem je odkládací schránka, ve které je možné induktivně nabíjet smartfony.


Na českém trhu se objeví v únoru příštího roku


Opel + JL 2.11.2020


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar