Opel Meriva - světová premiéra v Ženevě
Poté, co Opel v roce 1999 prošlapal svým sedmimístným modelem Zafira cestu kompaktním MPV, vyjela v roce 2003 malá Meriva. I přes skromné vnější rozměry byla díky revolučnímu konceptu sedadel FlexSpace, vyššímu posezu a prostorné kabině nepřekonatelná při hodnocení flexibility.
Všechny tyto přednosti vynesly Merivu na vedoucí pozici třídy malých monocabů – na evropských trzích se dosud prodalo přes milion modelů Opel Meriva.
Nyní vyjíždí druhá generace a posouvá laťku flexibility o stupeň výš. Koncept uchycení sedadel FlexSpace byl dále rozpracován a je nyní ještě lépe a intuitivněji ovladatelný. Zásadní novinkou je originální systém protisměrně otvíracích dveří FlexDoors, který zlepšuje přístup do interiéru. Tento systém se objevuje v masově vyráběném modelu poprvé.
Jednoprostorová karoserie má elegantní splývavé křivky, podokenní linie v zadních dveřích vytváří originální vlnu, která zvýrazňuje konstrukci originálního uchycení dveří FlexDoors a zlepšuje výhled vzadu sedících pasažérů.
Flexibilitu umocňuje řada promyšlených prvků a řešení. Originální systém uchycení zadních sedadel byl vylepšen – posouvat zadní lavici nebo překlápět opěradlo je nyní snazší. Interiér nabízí spoustu odkládacích schránek a prostorů – revoluční středová konzole FlexRail sestává z několika zaměnitelných odkládacích schránek, které se mohou posouvat po ližinách mezi předními sedadly.
Sedadla mají obdobnou konstrukci a proporce, jako u nové Astry nebo Insignie. Rozsah podélného i výškového nastavování předních sedadel (240 mm, resp. 65 mm) patří k největším ve třídě.
Novinkou je unikátní integrovaný záďový nosič jízdních kol FlexFix, který je většinou ukrytý v zadním nárazníku a vysouvá se jako šuplík pouze když je to potřeba.
Unikátní vzadu zavěšené zadní dveře systému FlexDoors jsou prvním příkladem využití protisměrně otvíracích dveří ve velkosériově vyráběném modelu. Na rozdíl od podobných systémů se dveřní křídla systému FlexDoors otvírají nezávisle a není nutný obvyklý překryv předních dveří přes zadní. Konvenční B-sloupek karoserie Merivy umožňuje nezávislé otvírání křídel dveří a zaručuje vysokou tuhost struktury karoserie a účinnou ochranu při bočních nárazech.
Umístění závěsů zadních dveří do C-sloupků karoserie přináší více volného prostoru pro nohy zadních pasažérů při vystupování a nastupování, křídla předních i zadních dveří FlexDoors se vyklápějí v úhlu až 84 stupňů, což je mnohem více, než u konvenčních dveří, které se vyklápějí v úhlu 68 až 70 stupňů.
Prostornost interiéru opticky umocňuje do boků protažená palubní deska a pocit volného prostoru podporuje i dopředu skloněná středová konzole. Nová Meriva těží z dlouhého rozvoru a širokého rozchodu kol vpředu i vzadu, což zlepšuje jízdní vlastnosti i cestovní komfort.
O pohon se starají hospodárné a výkonné přeplňované motory o výkonech od 75 k do 140 k. Na zákazníky čeká také úsporná verze ecoFLEX. Motory Merivy jsou propojeny s pěti- a šestistupňovými převodovkami, k dispozici je také šestistupňový automat.
Nový Opel Meriva byl připraven ve vývojovém centru automobilky Opel v německém Rüsselsheimu, vyrábět se bude ve španělské Zaragoze. U prodejců automobilů Opel se objeví již v létě.
JL, 7.1.2010
Nyní vyjíždí druhá generace a posouvá laťku flexibility o stupeň výš. Koncept uchycení sedadel FlexSpace byl dále rozpracován a je nyní ještě lépe a intuitivněji ovladatelný. Zásadní novinkou je originální systém protisměrně otvíracích dveří FlexDoors, který zlepšuje přístup do interiéru. Tento systém se objevuje v masově vyráběném modelu poprvé.
Jednoprostorová karoserie má elegantní splývavé křivky, podokenní linie v zadních dveřích vytváří originální vlnu, která zvýrazňuje konstrukci originálního uchycení dveří FlexDoors a zlepšuje výhled vzadu sedících pasažérů.
Flexibilitu umocňuje řada promyšlených prvků a řešení. Originální systém uchycení zadních sedadel byl vylepšen – posouvat zadní lavici nebo překlápět opěradlo je nyní snazší. Interiér nabízí spoustu odkládacích schránek a prostorů – revoluční středová konzole FlexRail sestává z několika zaměnitelných odkládacích schránek, které se mohou posouvat po ližinách mezi předními sedadly.
Sedadla mají obdobnou konstrukci a proporce, jako u nové Astry nebo Insignie. Rozsah podélného i výškového nastavování předních sedadel (240 mm, resp. 65 mm) patří k největším ve třídě.
Novinkou je unikátní integrovaný záďový nosič jízdních kol FlexFix, který je většinou ukrytý v zadním nárazníku a vysouvá se jako šuplík pouze když je to potřeba.
Unikátní vzadu zavěšené zadní dveře systému FlexDoors jsou prvním příkladem využití protisměrně otvíracích dveří ve velkosériově vyráběném modelu. Na rozdíl od podobných systémů se dveřní křídla systému FlexDoors otvírají nezávisle a není nutný obvyklý překryv předních dveří přes zadní. Konvenční B-sloupek karoserie Merivy umožňuje nezávislé otvírání křídel dveří a zaručuje vysokou tuhost struktury karoserie a účinnou ochranu při bočních nárazech.
Umístění závěsů zadních dveří do C-sloupků karoserie přináší více volného prostoru pro nohy zadních pasažérů při vystupování a nastupování, křídla předních i zadních dveří FlexDoors se vyklápějí v úhlu až 84 stupňů, což je mnohem více, než u konvenčních dveří, které se vyklápějí v úhlu 68 až 70 stupňů.
Prostornost interiéru opticky umocňuje do boků protažená palubní deska a pocit volného prostoru podporuje i dopředu skloněná středová konzole. Nová Meriva těží z dlouhého rozvoru a širokého rozchodu kol vpředu i vzadu, což zlepšuje jízdní vlastnosti i cestovní komfort.
O pohon se starají hospodárné a výkonné přeplňované motory o výkonech od 75 k do 140 k. Na zákazníky čeká také úsporná verze ecoFLEX. Motory Merivy jsou propojeny s pěti- a šestistupňovými převodovkami, k dispozici je také šestistupňový automat.
Nový Opel Meriva byl připraven ve vývojovém centru automobilky Opel v německém Rüsselsheimu, vyrábět se bude ve španělské Zaragoze. U prodejců automobilů Opel se objeví již v létě.
JL, 7.1.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












