Opel Meriva s novými turbodiesely
Nový, flexibilní Opel Meriva budí pozornost především díky designu a variabilitě. Nyní se modelová řada rozšiřuje o další vznětové verze, což zvyšuje přitažlivost Merivy. Zákazníci mohou volit z pěti vznětových a třech zážehových motorů o výkonech od 55 kW (75 k) do 103 kW (140 k).
Hlavní novinkou je doplnění nabídky pohonných jednotek o tři vznětové motory, které přispějí k dalšímu zvýšení prodejů modelu Meriva v Evropě.
Nabídka vznětových agregátů začíná čtyřválcem 1.3 CDTI s uzavřeným regulačním okruhem Closed Loop a turbodmychadlem s proměnnou geometrií. Turbodiesel 1.7 CDTI se bude montovat ve dvou výkonových verzích: 81 kW (110 k) a 96 kW (130 k). Čtyřválec 1.7 je jako první ze vznětových agregátů Opel vybavený vlastním, plně integrovaným systémem elektronického managementu D1, který zlepšuje dynamiku vozidla a účinnost pohonu. Díky tomu má motor nižší spotřebu paliva i emise. Zároveň se výrazně snížila i hlučnost a vibrace, což zvyšuje cestovní komfort.
Všechny motory plní emisní normu Euro 5. Všechny vznětové motory jsou standardně vybavené filtry pevných částic (sazí). Technologie Start/Stop, právě zavedená do modelů Opel Agila a Corsa, bude rozšířená i do řady Meriva, a to už v příštím roce. V roce 2011 přibude i verze modifikovaná na pohon LPG.
[s]Pozn. objem - ccm, výkon - kW(k)/min, točivý moment - Nm/min, rychlost - km/h, zrychlení 0-100 km/h (s)[s]
Flexibilita se neomezuje jen na pohonné jednotky – druhá generace malého vanu má elegantní design a nabízí širokou škálu inovativních prvků, optimalizujících využití vnitřního prostoru kabiny.
Princip variabilních zadních sedadel FlexSpace byl převzat z Merivy první generace, nyní ale změna konfigurace zadního sedadla vyžaduje méně pohybů a úsilí. Na zadních sedadlech může sedět jeden, dva nebo tři pasažéři – a zároveň je zaručena optimální využitelnost zavazadlového prostoru. Při obsazení pouze dvojicí pasažérů lze vnější zadní sedadla posunout směrem dozadu a do středu, takže vzadu sedící cestující mají nadprůměrný prostor pro nohy i ramena.
Inovativní zadní dveře FlexDoors se závěsy na zadních sloupcích karoserie se otevírají proti směru jízdy nezávisle na předních. Toto uspořádání umožňuje optimální přístup k zadním sedadlům. V zájmu optimálního přístupu do interiéru se přední zadní dveře systému FlexDoors vyklápějí v až 84 stupňů (u konvenčních konstrukcí 67 stupňů).
Přední sedadla lze nastavovat o 240 mm v podélném směru a 65 mm výškově. Na přání se montují speciální ergonomická sedadla s certifikátem AGR, vybavená nastavováním sklonu sedáku, bederní opěrkou a čtyřsměrně nastavitelnými opěrkami hlavy.
Na přání montovaný záďový nosič jízdních kol FlexFix je integrovaný v zadním nárazníku, a tak není třeba jízdní kola zdvíhat do výšky jako při usazování do konvenčních střešních nosičů.
JL, 15.10.2010
Nabídka vznětových agregátů začíná čtyřválcem 1.3 CDTI s uzavřeným regulačním okruhem Closed Loop a turbodmychadlem s proměnnou geometrií. Turbodiesel 1.7 CDTI se bude montovat ve dvou výkonových verzích: 81 kW (110 k) a 96 kW (130 k). Čtyřválec 1.7 je jako první ze vznětových agregátů Opel vybavený vlastním, plně integrovaným systémem elektronického managementu D1, který zlepšuje dynamiku vozidla a účinnost pohonu. Díky tomu má motor nižší spotřebu paliva i emise. Zároveň se výrazně snížila i hlučnost a vibrace, což zvyšuje cestovní komfort.
Všechny motory plní emisní normu Euro 5. Všechny vznětové motory jsou standardně vybavené filtry pevných částic (sazí). Technologie Start/Stop, právě zavedená do modelů Opel Agila a Corsa, bude rozšířená i do řady Meriva, a to už v příštím roce. V roce 2011 přibude i verze modifikovaná na pohon LPG.
| Typ | 1.3CDTi | 1.7CDTi/110 | 1.7 CDTi/130 |
| Objem | 1248 | 1686 | 1686 |
| Výkon | 55(75)/4000 | 81(110)/4000 | 96(130)/4000 |
| Toč.moment | 180/1750-2500 | 280/1750-2500 | 300/2000-2500 |
| Rychlost | 160 | 182 | 196 |
| Zrychlení | 5,9/4,3/4,9 | 6,4/4,5/5,2 | 6,4/4,5/5,2 |
[s]Pozn. objem - ccm, výkon - kW(k)/min, točivý moment - Nm/min, rychlost - km/h, zrychlení 0-100 km/h (s)[s]
Flexibilita se neomezuje jen na pohonné jednotky – druhá generace malého vanu má elegantní design a nabízí širokou škálu inovativních prvků, optimalizujících využití vnitřního prostoru kabiny.
Princip variabilních zadních sedadel FlexSpace byl převzat z Merivy první generace, nyní ale změna konfigurace zadního sedadla vyžaduje méně pohybů a úsilí. Na zadních sedadlech může sedět jeden, dva nebo tři pasažéři – a zároveň je zaručena optimální využitelnost zavazadlového prostoru. Při obsazení pouze dvojicí pasažérů lze vnější zadní sedadla posunout směrem dozadu a do středu, takže vzadu sedící cestující mají nadprůměrný prostor pro nohy i ramena.
Inovativní zadní dveře FlexDoors se závěsy na zadních sloupcích karoserie se otevírají proti směru jízdy nezávisle na předních. Toto uspořádání umožňuje optimální přístup k zadním sedadlům. V zájmu optimálního přístupu do interiéru se přední zadní dveře systému FlexDoors vyklápějí v až 84 stupňů (u konvenčních konstrukcí 67 stupňů).
Přední sedadla lze nastavovat o 240 mm v podélném směru a 65 mm výškově. Na přání se montují speciální ergonomická sedadla s certifikátem AGR, vybavená nastavováním sklonu sedáku, bederní opěrkou a čtyřsměrně nastavitelnými opěrkami hlavy.
Na přání montovaný záďový nosič jízdních kol FlexFix je integrovaný v zadním nárazníku, a tak není třeba jízdní kola zdvíhat do výšky jako při usazování do konvenčních střešních nosičů.
JL, 15.10.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout








