Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Meriva s novými turbodiesely

Nový, flexibilní Opel Meriva budí pozornost především díky designu a variabilitě. Nyní se modelová řada rozšiřuje o další vznětové verze, což zvyšuje přitažlivost Merivy. Zákazníci mohou volit z pěti vznětových a třech zážehových motorů o výkonech od 55 kW (75 k) do 103 kW (140 k).

Hlavní novinkou je doplnění nabídky pohonných jednotek o tři vznětové motory, které přispějí k dalšímu zvýšení prodejů modelu Meriva v Evropě.
Nabídka vznětových agregátů začíná čtyřválcem 1.3 CDTI s uzavřeným regulačním okruhem Closed Loop a turbodmychadlem s proměnnou geometrií. Turbodiesel 1.7 CDTI se bude montovat ve dvou výkonových verzích: 81 kW (110 k) a 96 kW (130 k). Čtyřválec 1.7 je jako první ze vznětových agregátů Opel vybavený vlastním, plně integrovaným systémem elektronického managementu D1, který zlepšuje dynamiku vozidla a účinnost pohonu. Díky tomu má motor nižší spotřebu paliva i emise. Zároveň se výrazně snížila i hlučnost a vibrace, což zvyšuje cestovní komfort.
Všechny motory plní emisní normu Euro 5. Všechny vznětové motory jsou standardně vybavené filtry pevných částic (sazí). Technologie Start/Stop, právě zavedená do modelů Opel Agila a Corsa, bude rozšířená i do řady Meriva, a to už v příštím roce. V roce 2011 přibude i verze modifikovaná na pohon LPG.


Typ1.3CDTi1.7CDTi/1101.7 CDTi/130
Objem124816861686
Výkon55(75)/400081(110)/400096(130)/4000
Toč.moment180/1750-2500280/1750-2500300/2000-2500
Rychlost160182196
Zrychlení5,9/4,3/4,96,4/4,5/5,26,4/4,5/5,2



[s]Pozn. objem - ccm, výkon - kW(k)/min, točivý moment - Nm/min, rychlost - km/h, zrychlení 0-100 km/h (s)[s]


Flexibilita se neomezuje jen na pohonné jednotky – druhá generace malého vanu má elegantní design a nabízí širokou škálu inovativních prvků, optimalizujících využití vnitřního prostoru kabiny.
Princip variabilních zadních sedadel FlexSpace byl převzat z Merivy první generace, nyní ale změna konfigurace zadního sedadla vyžaduje méně pohybů a úsilí. Na zadních sedadlech může sedět jeden, dva nebo tři pasažéři – a zároveň je zaručena optimální využitelnost zavazadlového prostoru. Při obsazení pouze dvojicí pasažérů lze vnější zadní sedadla posunout směrem dozadu a do středu, takže vzadu sedící cestující mají nadprůměrný prostor pro nohy i ramena.
Inovativní zadní dveře FlexDoors se závěsy na zadních sloupcích karoserie se otevírají proti směru jízdy nezávisle na předních. Toto uspořádání umožňuje optimální přístup k zadním sedadlům. V zájmu optimálního přístupu do interiéru se přední zadní dveře systému FlexDoors vyklápějí v až 84 stupňů (u konvenčních konstrukcí 67 stupňů).
Přední sedadla lze nastavovat o 240 mm v podélném směru a 65 mm výškově. Na přání se montují speciální ergonomická sedadla s certifikátem AGR, vybavená nastavováním sklonu sedáku, bederní opěrkou a čtyřsměrně nastavitelnými opěrkami hlavy.
Na přání montovaný záďový nosič jízdních kol FlexFix je integrovaný v zadním nárazníku, a tak není třeba jízdní kola zdvíhat do výšky jako při usazování do konvenčních střešních nosičů.


JL, 15.10.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar