Opel Meriva - druhá generace od 329 900 Kč
Druhá generace modelu Opel Meriva má elegantní design a spoustu inovativních prvků, které zaručují co nejflexibilnější a nejpohodlnější využití vnitřního prostoru. Tím se Meriva stává lídrem v oblasti ergonomického designu.
Když v roce 2003 Opel představil Merivu první generace, založil tím i nový segment cenově přístupných malých vanů. Se systémem variabilních zadních sedadel FlexSpace, vysokou polohou sedadel a prostornou kabinou se výrazně prosadil ve své třídě.
Výrazné změny se projevily v interiéru, který má nový design a spoustu inovativních prvků. Kabina je vybavená vylepšeným systémem zadních sedadel FlexSpace, velké úložné prostory doplňuje středová konzole FlexRail inovativní konstrukce. Přední sedadla mají nejširší rozsah nastavování v celém segmentu a na přání se dodávají i speciální ergonomická sedadla.
Dveře FlexDoors mají na rozdíl od obdobných konstrukcí jiných výrobců standardní velikost a otevírají se nezávisle na předních dveřích, protože se mohou opírat o pevné a robustní středové sloupky karoserie. Tím je garantována i potřebná pevnost karoserie a vysoká úroveň pasivní bezpečnosti při jakýchkoli nárazech. Dveře umožňují pohodlný přístup do zadní části kabiny, a to i v omezených prostorách. Pro optimální přístup do interiéru se dají otevřít ve velkém úhlu až 84 stupňů. Robustní madlo na středovém sloupku je intuitivní pomůckou, ulehčující nastupování i vystupování.
Inovativní systém dveří FlexDoors vyvíjel Opel už od roku 2005. Konstruktéři museli např. vyvinout vysoce sofistikovaný patentovaný mechatronický systém automatického zamykání, který chrání posádku vždy, když se vůz pohybuje.
Inovativní systém posuvných zadních sedadel FlexSpace byl dále zdokonalený. Ovládání posuvu zadních sedadel je jednodušší. Zadní sedadla lze posouvat v podélném směru a mj. dvě krajní sedadla posunout směrem ke středu vozu. Posunutím vnějších sedadel dopředu se zvětší objem zavazadlového prostoru, sklopením zadních sedadel až na 1500 litrů. Propracovaný mechanismus sklápění sedadel umožňuje ovládání jednou rukou, což je jednodušší, než dříve. Na zadních sedadlech sedí cestující o něco výše než řidič a jeho spolujezdec vpředu.
Využitelnost kabiny zlepšuje konstrukce středové konzole FlexRail, která se skládá z posuvných a odnímatelných schránek na hliníkových kolejničkách mezi předními sedadly. Tento systém bylo možné připravit i díky vyvýšenému uložení řadicí páky a použití elektrické parkovací brzdy.
Velkoryse dimenzovaná přední sedadla se vyznačují mimořádně velkým rozsahem nastavování – 240 mm v podélném směru a 65 mm na výšku.
Při délce 4288 mm má Meriva o 15 mm delší rozvor, rozchod kol se prodloužil o 39 mm vpředu a o 45 mm vzadu, čímž se zlepšily jízdní vlastnosti. Přední a zadní náprava jsou odvozeny od větší Zafiry, čímž se nový malý van technicky přibližuje ke standardu nižší střední třídy. Nový elektrohydraulický posilovač řízení nahradil elektrickou verzi. Standardní prvky aktivní bezpečnosti zahrnují brzdovou soustavu s kotoučovými brzdami u všech kol, elektronický stabilizační systém nebo systém kontroly trakce.
Nabídka zážehových motorů obsahuje tři různé verze nové generace motoru 1.4.
·Základní verze o výkonu 74 kW (100 k) nemá přeplňování a je vybavena systémem variabilního časování ventilů.
·Nový motor 1.4 Turbo o výkonu 88 kW (120 k) s točivým momentem 175 Nm nahrazuje nepřeplňovaný 1. s výkonu 77 kW (105 k), přičemž došlo ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2 o 10 procent při zvýšení výkonu o 14 procent.
·Vrcholem nabídky je verze 1.4 Turbo o výkonu 103 kW (140 k), která dosahuje točivého momentu 200 Nm a je propojena se šestistupňovou manuální převodovkou..
Od zahájení prodeje budou k dispozici dva vznětové motory:
·Základný turbodiesel 1.3 CDTI o výkonu 55 kW (75 k) s technologií monitorování tlaků Closed Loop. Opel použil regulační systém snižující spotřebu paliva u motoru s malým objemem jako vůbec jako první. Motor 1.3 CDTI/55 kW má průměrnou spotřebu 4,9 l/100 km.
·Větší turbodiesel 1.7 CDTI dosahuje výkonu 74 kW (100 k) a jeho točivý moment činí 260 Nm. Tento agregát se dodává v kombinaci s novou šestistupňovou automatickou převodovkou.
Později v průběhu roku 2010 přibudou tři další vznětové pohonné jednotky: Obzvlášť úsporný model ecoFLEX, poháněný motorem 1.3 CDTI o výkonu 70 kW (95 k). Dvě nové verze motoru 1.7 CDTI, obě propojené se 6-stupňovou manuální převodovkou, budou poskytovat výkon 81 kW (110 k), resp. 96 kW (130 k).
Opel Meriva je k dispozici ve třech stupních výbavy (Selection, Enjoys, Cosmo) v ceně od 329 900 Kč za verzi 1.4 16V a 384 900 Kč za 1.3 DTC/75 k.
JL, 6.8.2010
Výrazné změny se projevily v interiéru, který má nový design a spoustu inovativních prvků. Kabina je vybavená vylepšeným systémem zadních sedadel FlexSpace, velké úložné prostory doplňuje středová konzole FlexRail inovativní konstrukce. Přední sedadla mají nejširší rozsah nastavování v celém segmentu a na přání se dodávají i speciální ergonomická sedadla.
Dveře FlexDoors mají na rozdíl od obdobných konstrukcí jiných výrobců standardní velikost a otevírají se nezávisle na předních dveřích, protože se mohou opírat o pevné a robustní středové sloupky karoserie. Tím je garantována i potřebná pevnost karoserie a vysoká úroveň pasivní bezpečnosti při jakýchkoli nárazech. Dveře umožňují pohodlný přístup do zadní části kabiny, a to i v omezených prostorách. Pro optimální přístup do interiéru se dají otevřít ve velkém úhlu až 84 stupňů. Robustní madlo na středovém sloupku je intuitivní pomůckou, ulehčující nastupování i vystupování.
Inovativní systém dveří FlexDoors vyvíjel Opel už od roku 2005. Konstruktéři museli např. vyvinout vysoce sofistikovaný patentovaný mechatronický systém automatického zamykání, který chrání posádku vždy, když se vůz pohybuje.
Inovativní systém posuvných zadních sedadel FlexSpace byl dále zdokonalený. Ovládání posuvu zadních sedadel je jednodušší. Zadní sedadla lze posouvat v podélném směru a mj. dvě krajní sedadla posunout směrem ke středu vozu. Posunutím vnějších sedadel dopředu se zvětší objem zavazadlového prostoru, sklopením zadních sedadel až na 1500 litrů. Propracovaný mechanismus sklápění sedadel umožňuje ovládání jednou rukou, což je jednodušší, než dříve. Na zadních sedadlech sedí cestující o něco výše než řidič a jeho spolujezdec vpředu.
Využitelnost kabiny zlepšuje konstrukce středové konzole FlexRail, která se skládá z posuvných a odnímatelných schránek na hliníkových kolejničkách mezi předními sedadly. Tento systém bylo možné připravit i díky vyvýšenému uložení řadicí páky a použití elektrické parkovací brzdy.
Velkoryse dimenzovaná přední sedadla se vyznačují mimořádně velkým rozsahem nastavování – 240 mm v podélném směru a 65 mm na výšku.
Při délce 4288 mm má Meriva o 15 mm delší rozvor, rozchod kol se prodloužil o 39 mm vpředu a o 45 mm vzadu, čímž se zlepšily jízdní vlastnosti. Přední a zadní náprava jsou odvozeny od větší Zafiry, čímž se nový malý van technicky přibližuje ke standardu nižší střední třídy. Nový elektrohydraulický posilovač řízení nahradil elektrickou verzi. Standardní prvky aktivní bezpečnosti zahrnují brzdovou soustavu s kotoučovými brzdami u všech kol, elektronický stabilizační systém nebo systém kontroly trakce.
Nabídka zážehových motorů obsahuje tři různé verze nové generace motoru 1.4.
·Základní verze o výkonu 74 kW (100 k) nemá přeplňování a je vybavena systémem variabilního časování ventilů.
·Nový motor 1.4 Turbo o výkonu 88 kW (120 k) s točivým momentem 175 Nm nahrazuje nepřeplňovaný 1. s výkonu 77 kW (105 k), přičemž došlo ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2 o 10 procent při zvýšení výkonu o 14 procent.
·Vrcholem nabídky je verze 1.4 Turbo o výkonu 103 kW (140 k), která dosahuje točivého momentu 200 Nm a je propojena se šestistupňovou manuální převodovkou..
Od zahájení prodeje budou k dispozici dva vznětové motory:
·Základný turbodiesel 1.3 CDTI o výkonu 55 kW (75 k) s technologií monitorování tlaků Closed Loop. Opel použil regulační systém snižující spotřebu paliva u motoru s malým objemem jako vůbec jako první. Motor 1.3 CDTI/55 kW má průměrnou spotřebu 4,9 l/100 km.
·Větší turbodiesel 1.7 CDTI dosahuje výkonu 74 kW (100 k) a jeho točivý moment činí 260 Nm. Tento agregát se dodává v kombinaci s novou šestistupňovou automatickou převodovkou.
Později v průběhu roku 2010 přibudou tři další vznětové pohonné jednotky: Obzvlášť úsporný model ecoFLEX, poháněný motorem 1.3 CDTI o výkonu 70 kW (95 k). Dvě nové verze motoru 1.7 CDTI, obě propojené se 6-stupňovou manuální převodovkou, budou poskytovat výkon 81 kW (110 k), resp. 96 kW (130 k).
Opel Meriva je k dispozici ve třech stupních výbavy (Selection, Enjoys, Cosmo) v ceně od 329 900 Kč za verzi 1.4 16V a 384 900 Kč za 1.3 DTC/75 k.
JL, 6.8.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















