Opel Insignia - sedan i hatchback v Londýně
Automobilka Opel představí na autosalonu British International Motor Show (23. července až 3. srpna) poprvé nejširší veřejnosti svůj nový model Insignia, a to, jak ve verzi sedan, tak pětidveřový hatchback.
Obě karosářské verze, se shodnou délkou 4830 mm i rozvorem 2737 mm, mají splývavou siluetu a výrazně vyklenutou křivku střechy, která připomíná velké kupé. Designeři záměrně vytvořili dvě podobné verze, aby zachovali krásu nejnovějšího modelu střední třídy značky Opel.
Spotřeba, emise CO2 i jízdní dynamika profitují z výborné aerodynamiky, kterou specialisté ladili přes 650 hodin v aerodynamickém tunelu. Výsledkem je koeficient aerodynamického odporu vzduchu Cd = 0,27.
Skutečnost, že na trh přicházejí hned od počátku současně sedan i hatchback, je důležitá pro trhy, jako jsou Velká Británie nebo Francie, kde pětidveřovým hatchbackům tradičně patří vysoký podíl na trhu automobilů střední třídy. Zákazníci v Německu a ve Španělsku zase preferují sedan. První Insignie se objeví u německých dealerů ještě před koncem tohoto roku.
Hned od zahájení prodejů bude pro model Opel Insignia k dispozici všech sedm motorů, splňující emisní normu Euro 5 a propojené výhradně se šestistupňovými převodovkami. Čtyři zážehové motory pokrývají výkonové spektrum od 115 k po 260 k vidlicového šestiválce V6. Tři nové turbodiesely s přímým vstřikováním nafty do válců, vyvinuté speciálně pro Opel Insignia, mají shodný zdvihový objem 2,0 l, přičemž jejich výkony sahají od 110 k do 160 k.
Nový podvozek může být vybavený inovativním systémem „FlexRide“ a sofistikovaným pohonem všech kol „Adaptive 4x4“. Jeho schopnost bleskurychle rozdělovat točivý moment mezi čtyři kola garantuje špičkovou stabilitu i trakci, zlepšující ovladatelnost při dynamické jízdě.
JL, 8.7.2008
Spotřeba, emise CO2 i jízdní dynamika profitují z výborné aerodynamiky, kterou specialisté ladili přes 650 hodin v aerodynamickém tunelu. Výsledkem je koeficient aerodynamického odporu vzduchu Cd = 0,27.
Skutečnost, že na trh přicházejí hned od počátku současně sedan i hatchback, je důležitá pro trhy, jako jsou Velká Británie nebo Francie, kde pětidveřovým hatchbackům tradičně patří vysoký podíl na trhu automobilů střední třídy. Zákazníci v Německu a ve Španělsku zase preferují sedan. První Insignie se objeví u německých dealerů ještě před koncem tohoto roku.
Hned od zahájení prodejů bude pro model Opel Insignia k dispozici všech sedm motorů, splňující emisní normu Euro 5 a propojené výhradně se šestistupňovými převodovkami. Čtyři zážehové motory pokrývají výkonové spektrum od 115 k po 260 k vidlicového šestiválce V6. Tři nové turbodiesely s přímým vstřikováním nafty do válců, vyvinuté speciálně pro Opel Insignia, mají shodný zdvihový objem 2,0 l, přičemž jejich výkony sahají od 110 k do 160 k.
Nový podvozek může být vybavený inovativním systémem „FlexRide“ a sofistikovaným pohonem všech kol „Adaptive 4x4“. Jeho schopnost bleskurychle rozdělovat točivý moment mezi čtyři kola garantuje špičkovou stabilitu i trakci, zlepšující ovladatelnost při dynamické jízdě.
JL, 8.7.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout