Opel Insignia s novými motory
Insignia nové generace, nejdůležitější novinka značky Opel pro rok 2017, je připravena vyrazit na trh! Elegantní liftback upoutává nejenom sportovní siluetou a příkladnou aerodynamikou, ale i spoustou inovací.
Nová Insignia imponuje také lepší agilitou a větším vnitřním prostorem. Už ve standardní výbavě má např. protikolizní systém Forward Collision Alert s funkcí rozpoznávání chodců Pedestrian Recognition a monitorováním odstupu Following Distance Indication s funkcí automatického brzdění Automatic Emergency Braking, asistenčním systémem pro udržování jízdního pruhu Lane Departure Warning a Lane Keep Assist s automatickými korekcemi do řízení. Na bezpečnost chodců mysleli konstruktéři nové Insignie i tím, že vůz dostal aktivní kapotou motoru. Kromě toho jsou už základní verze vybaveny infotainmentem s dotykovým monitorem a bezklíčovým systémem otvírání a startování Keyless Open & Start.
Novinka je v porovnání s předchozím modelem lehčí až o 175 kg (pětidveřový liftback) resp. až o 200 kg lehčí (kombi Sports Tourer). Výrazná redukce hmotnosti a nové, extrémně přesné řízení zlepšují jízdní dynamiku. Kromě toho debutuje celá škála vysoce účinných motorů a nových převodovek, optimalizovaných z hlediska minimalizace třecích ztrát, což přispívá ke snížení spotřeby paliva.
Portfolio motorů otvírá nový zážehový čtyřválec 1.5 Turbo ve dvou výkonových modifikacích: Základní má výkon 104 kW (140 k) (spotřeba paliva podle NEDC - Grand Sport: Město 7,3 l/100 km, mimo město 4,7 l/100 km, kombinace 5,7 l/100 km) a imponuje točivým momentem až 250 Nm, který je k dispozici v širokém pásmu otáček 2000 4100/min.
Silnější verze o výkonu 122 kW (165 k) (spotřeba paliva podle NEDC - Grand Sport: Město 7,0 l/100 km, mimo město 4,9 l/100 km, kombinace 5,7 l/100 km) má všechny předpoklady pro to, aby se stala vůbec nejprodávanějším zážehovým motorem v modelové řadě Insignia. V porovnání s motorem 1.6 Turbo o výkonu 125 kW (170 k), používaným v současné generaci, má nový motor v průměru o 3 procenta nižší spotřebu (podle metodiky WLTP). Nový hi-tech čtyřválec o objemu 1,5 litru se vyznačuje spontánní reakcí na pohyby pedálu plynu a mohutným točivým momentem v širokém pásmu otáček – což jsou dvě typické vlastnosti těchto motorů.
Další významnou novinkou nové generace je špičkový zážehový motor: Čtyřválec 2.0 Turbo dosahuje nejvyššího výkonu 191 kW (260 k) a v rozpětí otáček od 3000 do 4000/min poskytuje maximální točivý moment 400 Nm (spotřeba paliva podle NEDC Grand Sport: Město 11,5 l/100 km, mimo města 7,0 l/100 km, kombinace 8,6 l/100 km). Tento nejvýkonnější čtyřválec se bude montovat v kombinaci s novou 8-stupňovou automatickou převodovkou, která řadí obzvlášť citlivě, a inteligentním systémem pohonu všech kol s funkcí torque vectoring – to je unikátní prvek ve střední třídě. Tento high-tech systém pohonu všech kol využívá dvě elektronicky ovládané multilamelové spojky, montované namísto klasického diferenciálu zadní nápravy.
Nabídku pohonného ústrojí doplňuje nová 6-stupňová manuální převodovka pro čtyřválcový turbodiesel 1.6 CDTI o výkonu 81 kW (110 k) (spotřeba paliva podle NEDC pro verzi Grand Sport: Město 4,6 l/100 km, mimo město 3,6 l/100 km, kombinace 4,0 l/100 km) a 100 kW (136 k) (spotřeba paliva podle NEDC pro verzi Grand Sport: Město 5,1 l/100 km, mimo město 3,9 l/100 km, kombinace 4,3 l/100 km). Kombinace nové manuální převodovky, optimalizované z hlediska tření, a vylepšeného motoru 1.6 CDTI o výkonu 81 kW (110 k) přináší průměrnou úsporu paliva až 10 procent (podle metodiky WLTP) v porovnání se současným modelem.
Nejvýkonnějším vznětovým agregátem v době zahájení prodejů bude zdokonalený čtyřválcový turbodiesel 2.0 CDTI o výkonu 125 kW (170 k) (spotřeba paliva podle metodiky NEDC - Grand Sport: Město 6,7 l/100 km, mimo město 4,3 l/100 km, kombinace 5,2 l/100 km).
Kompletní český ceník modelové řady Insignia nové generace bude k dispozici při zahájení prodeje koncem února. Krom toho Opel v zájmu vyšší transparentnosti zveřejní v průběhu prvního pololetí roku 2017 hodnoty spotřeby své nové vlajkové lodi podle budoucí závazné metodiky WLTP na zákaznických stránkách www.opel.cz.
Opel 17.2.2017
Novinka je v porovnání s předchozím modelem lehčí až o 175 kg (pětidveřový liftback) resp. až o 200 kg lehčí (kombi Sports Tourer). Výrazná redukce hmotnosti a nové, extrémně přesné řízení zlepšují jízdní dynamiku. Kromě toho debutuje celá škála vysoce účinných motorů a nových převodovek, optimalizovaných z hlediska minimalizace třecích ztrát, což přispívá ke snížení spotřeby paliva.
Portfolio motorů otvírá nový zážehový čtyřválec 1.5 Turbo ve dvou výkonových modifikacích: Základní má výkon 104 kW (140 k) (spotřeba paliva podle NEDC - Grand Sport: Město 7,3 l/100 km, mimo město 4,7 l/100 km, kombinace 5,7 l/100 km) a imponuje točivým momentem až 250 Nm, který je k dispozici v širokém pásmu otáček 2000 4100/min.
Silnější verze o výkonu 122 kW (165 k) (spotřeba paliva podle NEDC - Grand Sport: Město 7,0 l/100 km, mimo město 4,9 l/100 km, kombinace 5,7 l/100 km) má všechny předpoklady pro to, aby se stala vůbec nejprodávanějším zážehovým motorem v modelové řadě Insignia. V porovnání s motorem 1.6 Turbo o výkonu 125 kW (170 k), používaným v současné generaci, má nový motor v průměru o 3 procenta nižší spotřebu (podle metodiky WLTP). Nový hi-tech čtyřválec o objemu 1,5 litru se vyznačuje spontánní reakcí na pohyby pedálu plynu a mohutným točivým momentem v širokém pásmu otáček – což jsou dvě typické vlastnosti těchto motorů.
Další významnou novinkou nové generace je špičkový zážehový motor: Čtyřválec 2.0 Turbo dosahuje nejvyššího výkonu 191 kW (260 k) a v rozpětí otáček od 3000 do 4000/min poskytuje maximální točivý moment 400 Nm (spotřeba paliva podle NEDC Grand Sport: Město 11,5 l/100 km, mimo města 7,0 l/100 km, kombinace 8,6 l/100 km). Tento nejvýkonnější čtyřválec se bude montovat v kombinaci s novou 8-stupňovou automatickou převodovkou, která řadí obzvlášť citlivě, a inteligentním systémem pohonu všech kol s funkcí torque vectoring – to je unikátní prvek ve střední třídě. Tento high-tech systém pohonu všech kol využívá dvě elektronicky ovládané multilamelové spojky, montované namísto klasického diferenciálu zadní nápravy.
Nabídku pohonného ústrojí doplňuje nová 6-stupňová manuální převodovka pro čtyřválcový turbodiesel 1.6 CDTI o výkonu 81 kW (110 k) (spotřeba paliva podle NEDC pro verzi Grand Sport: Město 4,6 l/100 km, mimo město 3,6 l/100 km, kombinace 4,0 l/100 km) a 100 kW (136 k) (spotřeba paliva podle NEDC pro verzi Grand Sport: Město 5,1 l/100 km, mimo město 3,9 l/100 km, kombinace 4,3 l/100 km). Kombinace nové manuální převodovky, optimalizované z hlediska tření, a vylepšeného motoru 1.6 CDTI o výkonu 81 kW (110 k) přináší průměrnou úsporu paliva až 10 procent (podle metodiky WLTP) v porovnání se současným modelem.
Nejvýkonnějším vznětovým agregátem v době zahájení prodejů bude zdokonalený čtyřválcový turbodiesel 2.0 CDTI o výkonu 125 kW (170 k) (spotřeba paliva podle metodiky NEDC - Grand Sport: Město 6,7 l/100 km, mimo město 4,3 l/100 km, kombinace 5,2 l/100 km).
Kompletní český ceník modelové řady Insignia nové generace bude k dispozici při zahájení prodeje koncem února. Krom toho Opel v zájmu vyšší transparentnosti zveřejní v průběhu prvního pololetí roku 2017 hodnoty spotřeby své nové vlajkové lodi podle budoucí závazné metodiky WLTP na zákaznických stránkách www.opel.cz.
Opel 17.2.2017
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout