Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Insignia Sports Tourer druhé generace

Styling velkého kupé, prostornost a bezpečnost, tak se profiluje nový Opel Insignia Sports Tourer! Insignia druhé generace přesvědčuje skvělým designem, zavazadlovým prostorem maximálního objemu 1640 litrů a mnoha hi-tech prvky.

Nový Opel Insignia Sports Tourer je (v závislosti na motorizací a výbavě) až o 200 kg lehčí než předchozí verze. K úspoře hmotnosti nejvíce přispělo využití lehkých materiálů a efektivní prostorové uspořádání komponent (tzv. packaging).


Hi-tech asistenční systémy


Novinka vyjíždí s nejmodernějšími technologiemi, mezi kterými vynikají zejména adaptivní světlomety Opel IntelliLux LED®. Bezpečnost jízdy zvyšuje asistenční systém pro udržování jízdního pruhu Lane Keep Assist s automatickými korekcemi do řízení. Nová Insignia je prvním modelem značky Opel s tzv. aktivní kapotou: V případě kolize s chodcem se kapota během několika milisekund nadzvedne, čímž se zvýší prostor mezi kapotou a pevnými částmi motoru, což snižuje riziko poranění chodce.

Dokonalý kontakt s okolím vylepšuje i na přání montované rozměrné panoramatické střešní okno. Opel dbá i na pohodlné nakládání zavazadel, a proto lze dveře zavazadelníku kombi modelu Insignia Sports Tourer ovládat i bezdotykově – senzory, které zachytí kývnutí nohy pod zadním nárazníkem.


Emotivní design


Jak základní liftback tak i kombi netají mnohé rysy ceněné studie Monza Concept. I když délka kombi 4986 mm je nepatrně větší oproti předchůdci. K tomu přispívá o 11 mm širší rozchod kol, prominentní maska chladiče a světlomety inspirované studií. Celkové proporce vozu ale určuje především rozvor, který se prodloužil o výrazných 92 mm na 2829 mm, a o 30 mm zkrácený přední převis karoserie. Nadokenní lišta přechází do koncových skupinových světel z LED diod a dodává jen 1483 mm vysokému kombi ještě atletičtější vzhled.


Snadné nakládání


Nakládání usnadňuje nízko položený práh zavazadlového prostoru, zvětšila šířka ložné plochy mezi podběhy zadních kol a o 97 mm vzrostla i délka ložné plochy na celkových 2005 mm při sklopených opěradlech zadních sedadel. Zavazadlový prostor má maximální objem 1640 litrů, což je o 100 litrů více než v případě předchůdce.

Manipulaci se zavazadly hodně usnadňují i elektricky ovládané dveře zavazadlového prostoru řízené pohybovým senzorem. V kombinaci se systémem bezklíčového odemykání a startování „Keyless Open“ tak stačí jen malý pohyb nohy pod zadním nárazníkem a dveře zavazadlového prostoru se bez dotyku ruky otvírají či zavírají.

Variabilitu zavazadlového prostoru zvyšuje na přání dodávané zadní sedadlo dělené na tři části v poměru 40/20/40.


Komfort a konektivita pro řidiče i pasažéry


Dotykový bezrámový displej systému IntelliLink dodává přístrojovému panelu prémiový charakter. Kromě něj lze funkce vozu intuitivně ovládat tlačítky, uspořádanými do třech linií. Horní řada je vyhrazena systému infotainmentu, střední linie ovládá vytápěním ventilaci a klimatizaci a spodní řada před řadicí pákou je určena pro ovládání asistenčních systémů.


Špičkové technologie


Jedním z opravdu výjimečných prvků jsou adaptivní světlomety IntelliLux LED® druhé generace. Nové světlomety mají nyní po 16 segmentech z LED diod. Vyšší počet LED segmentů umožňuje přesnější a rychlejší rozložení světelných paprsků podle podmínek v provozu. V zájmu lepšího osvětlení zatáček při jízdě na dálková světla přidali konstruktéři novým IntelliLux LED® světlometům další funkci: Intenzita vnitřních LED segmentů se mění s natočením volantu. Každý IntelliLux LED světlomet obsahuje i bodové dálkové světlo, které zvyšuje dosah dálkových světel až na 400 metrů, takže řidič má mnohem lepší výhled.


Dokonalý požitek z jízdy a bezpečnost za všech podmínek zaručuje nový inteligentní pohon všech kol s funkcí vektorování točivého momentu. Dvě elektricky ovládané multilamelové spojky nahrazují tradiční diferenciál zadní nápravy a zabezpečují přesné individuální rozdělování točivého momentu na jednotlivá kola zadní nápravy bez ohledu na povrch silnice – štěrk, vodu, sníh či led. Tato koncepce umožňuje tzv. „torque vectoring“ – aktivní přerozdělování točivého momentu na jednotlivá kola. Například při jízdě v zatáčce se vyšší točivý moment pošle k vnějšímu zadnímu kolu, což redukuje nedotáčivost a umožní přesnější ovládání vozu. Systém reaguje ve zlomcích sekund na změny polohy pedálu plynu, takže vůz zůstává stabilní a snadno ovladatelný v každé situaci.

Zdokonalený podvozek FlexRide je základem vynikajících jízdních vlastností za každé situace. Podvozek přizpůsobuje charakteristiky tlumičů pérování, posilovače řízení, elektronického pedálu plynu a případně i automatické převodovky buď samočinně, nebo podle řidičem zvoleného režimu (‘Standard’, ‘Sport’, ‘Tour’).

Opel Insignia Sports Tourer bude k dispozici s širokou škálou turbodmychadlem přeplňovaných zážehových i vznětových motorů s přímým vstřikováním paliva spolu s nejmodernějšími převodovkami. Absolutní novinkou u značky Opel je efektivní 8-stupňová automatická převodovka. Ta imponuje vysokým komfortem řazení a zpočátku bude k dispozici jen pro verze s pohonem všech kol.



Opel 8.2.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar