Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Insignia OPC - nejrychlejší Opel

Program OPC automobilky Opel slaví letos deset let své existence. Insignia OPC je prvním modelem řady OPC, který má ve standardní výbavě stálý pohon všech kol a zadní diferenciál eLSD s elektronicky řízenou svorností. Jde o nejvýkonnější sériově vyráběný Opel všech dob.

Insignie OPC vypadá zásluha rozměrných nasávacích otvorů vpředu, tvarovaných prahů, integrovaného zadního spoileru a speciálně navržených 19“ kol velice atraktivně. Chromované doplňky a zdvojené výfukové potrubí integrované do zadního nárazníku celkový dojem ještě zvýrazňují.
Uvnitř vozu vytvořili designeři sportovní prostředí s tmavým stropem, unikátními předními sedadly Recaro, speciální řadicí pákou a malým sortovním volantem. Pokud řidič zvolí nejsportovnější nastavení podvozku FlexRide – tzv. OPC mód – změní se podsvětlení palubních přístrojů na dravě rudé. Přední sedadla s bederní opěrkou nastavitelnou ve čtyřech směrech a sedákem s možností prodloužení jsou prvními sedadly svého druhu, která od německého sdružení lékařů a ergonomů získala ocenění AGR.
Insignie OPC je prvním modelem řady OPC, který má standardně stálý pohon všech kol Adaptive 4x4, kombinovaný navíc se zadním diferenciálem eLSD s elektronicky řízenou svorností. Řídicí jednotka pohonu všech kol byla překalibrovaná tak, aby podvozek dokázal přizpůsobit přenos točivého momentu sportovní filozofii modelů OPC.
Insignia OPC je vybavená elektronicky řízeným adaptivním podvozkem FlexRide, který přizpůsobuje charakteristiky tlumičů a další funkce, ovlivňující jízdu, aktuální jízdní situaci a požadavkům řidiče. Řidič si může vedle základního režimu Standard, navolit režim Sport, který přitvrdí podvozek a v zájmu vyšší agility sníží boční náklony karoserie. Pokud řidič zvolí nejsportovnější mód OPC, dostane se do nové dimenze řízení: Plynový pedál reaguje rychleji, řízení je strmější, podvozek se nastaví do nejvýkonnější konfigurace.
Architekturu závěsů předních kol HiPerStrut navrhli konstruktéři speciálně pro Insignii OPC. Nové závěsy vycházejí ze standardních závěsů McPherson modelů Insignia, verze OPC má ale redukovaný příklon rejdového čepu a kratší čepy. Díky tomu dokáží vzpěry HiPerStrut snížit reakční točivý moment řízení, zlepšit kontakt kol s vozovkou a tím zvýšit stabilitu jízdy zatáčkami.
Vpředu jsou 18“ brzdy Brembo s velkými, příčně vrtanými kotouči 355 x 32 mm, čtyřpístkovými třmeny z pevného hliníku a kvalitními brzdovými destičkami. Speciálně pro přední nápravu byly vyrobeny tzv. plovoucí brzdové kotouče, skládající se z ocelového třecího prstence a hliníkového náboje.
Po dlouhém a intenzivním testování na běžných silnicích i na Severní smyčce okruhu Nürburgring se konstruktéři rozhodli pro pneumatiky Pirelli P Zero rozměru 245/40, které jsou obuty na specifické 19“ ráfky. Na přání se dodávají i 20“ kované ráfky, na které se obouvají pneumatiky rozměru 255/35.
Insignia OPC dosahuje nejvyšší rychlosti 250 km/h (elektronicky omezená rychlost) a zrychluje z 0 na 100 km/h za 6 s. Pozoruhodná je i elasticita: Na pátý převodový stupeň zrychlí z 80 na 120 km/h za pouhých 7,1 sekundy.
Vůz pohání přeplňovaný zážehový šestiválec 2.8 V6 Turbo o výkonu 239 kW/325 k a točivém momentu 435 Nm. Využívá speciálně kalibrovanou řídicí jednotku, pracuje s vyšším přeplňovacím tlakem 0,9 baru a má přepracovaný výfukový systém s významně sníženým protitlakem. Výfuková soustava Remus z nerezavějící oceli je o 20 procent lehčí než standardní systém. Motor 2,8 je standardně propojený se šestistupňovou manuální převodovkou, jejíž stálý převod byl v zájmu maximální dynamiky mírně zkrácený (v porovnání se standardními verzemi V6 Turbo Sport a Cosmo), a to z poměru 1 : 3,76 na 1 : 3,90.


JL, 8.10.2009



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar