Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Insignia Grand Sport ve světové premiéře v Ženevě

Insignia Grand Sport spočívá na nové architektuře. Díky pozměněným proporcím má nový model prostornější kabinu pro posádku, vůz má atletičtější vzhled a výrazně sebevědomější postoj na silnici. Také při hodnocení aerodynamiky patří nová Insignia ke špičce své třídy.

Nový Opel Insignia Grand Sport dává jasně najevo, že kořeny stylingu jsou u ceněné studie Monza Concept. I při prakticky shodné délce je v porovnání s předchůdcem až o 175 kg lehčí, přičemž jen samotná karoserie je lehčí asi o 60 kg. Vůz je o 29 mm nižší, rozchod se zvětšil o 11 mm a rozvor prodloužil až o 92 mm, přičemž se výrazně zkrátily převisy karoserie. Tyto proporce dodávají modelu vzhled velkého kupé.

Prominentní maska chladiče a štíhlé světlomety zvýrazňují šířku karoserie. Maska chladiče je posazena níže a vizuálně umocňuje pocit stability vozu. Grafika bočních oken zdůrazňují protáhlé linie karoserie a opticky přitlačují vůz k silnici.

Celá palubní deska je natočena k řidiči, který sedí o 3 cm níže, než v aktuálním modelu Insignia. Přehledný sdružený přístroj je v zorném poli a všechny ovládací prvky snadno dosažitelné. Dotykový monitor infotainmentu doslova vyzařuje sofistikovanost a technický šarm. Delší rozvor přispěl ke zvětšení prostoru pro pasažéry na zadních sedadlech a působivý je i objem zavazadlového prostoru od 490 do 1450 litrů.

Nový Opel bude k dispozici s celou řadou přeplňovaných motorů s přímým vstřikováním paliva, novinkou je pak osmistupňová automatická převodovka. Celkový převodový rozsah je proti současné šestistupňové širší, což umožňuje jednak ekonomičtější jízdu vysokými rychlostmi i svižnější akceleraci už při nízkých otáčkách motoru. Nová převodovka AT8 se bude zpočátku montovat výhradně do modelů s pohonem všech kol.

Další novinkou je nový „inteligentní“ systém pohonu všech kol, u něhož diferenciál zadní nápravy nahrazují dvě elektronicky ovládané multilamelové spojky. Tato konstrukce umožňuje tzv. vektorování točivého momentu, tedy aktivní rozdělování točivého momentu na jednotlivá kola. Aktivní rozdělování točivého momentu podporuje i ovládání vozu. Například v zatáčkách se na vnější zadní kolo přenáší vyšší točivý moment, takže Insignia Grand Sport precizněji a agilněji zatáčí. Systém reaguje ve zlomku sekundy na polohu pedálu plynu a vůz zůstává dokonale stabilní a snadno ovladatelný v každé situaci.

Základem skvělých jízdních vlastností je zdokonalený podvozek FlexRide, který se přizpůsobuje momentální jízdní situaci. Charakteristika tlumičů pérování, posilovače řízení, elektronického pedálu plynu i samočinné převodovky se mění automaticky, nebo podle řidičem zvoleného režimu „Standard“, „Sport“ či „Tour“. Podle zvoleného režimu je reakce motoru na změny polohy pedálu plynu více či méně bezprostřední a elektronický stabilizační systém ESP intervenuje později či dříve. Nový řídicí modul DMC je srdcem i adaptivního podvozku – průběžně analyzuje informace z mnoha senzorů a díky tomu dokáže rozeznat individuální styl jízdy každého řidiče.

Opel Insignia Grand Sport neimponuje pouze nejmodernějšími technologiemi podvozku, ale i špičkovými asistenčními systémy a komfortními prvky.
Příkladem mohou být adaptivní světlomety Opel IntelliLux LED® Matrix nové generace, které nyní mají 32 LED segmentů, tedy dvakrát více než v modelové řadě Astra. Vyšší počet LED segmentů garantuje přesnější rozložení vyzařovaného světla v závislosti na aktuálních podmínkách v provozu a také přepínání mezi jednotlivými režimy je plynulejší. Výsledkem je kvalitnější rozdělení paprsku světla i jeho intenzity. V zájmu lepšího osvětlení zatáček dálkovými světly přidali konstruktéři do nových světlometů IntelliLux LED® Matrix novou funkci - intenzita světla vnitřních LED segmentů se zvyšuje v závislosti na natočení volantu, což se projeví lepším nasvíceném zatáček. Další bodový LED segment zase zvyšuje dosah dálkových světel až na 400 metrů.


Mezi další významné asistenční systémy patří:


•Head-up displej: Dává informace o rychlosti jízdy, „přečtených“ dopravních značkách, nastavení tempomatu nebo omezovače rychlosti a na přední sklo promítá i navigační šipky. Řidič má všechny údaje přímo v zorném poli a nemusí odpoutávat pohled od situace před vozem.


•Kamerový systém se záběrem 360° tvoří čtyři kamery umístěné vpředu, vzadu a na každé straně vozu. Zpracované záběry soustavy kamer umožňují vytvoření pohledu na vůz v okruhu 360 stupňů z ptačí perspektivy, což ulehčuje především parkovací manévry.

•Adaptivní tempomat Adaptive Cruise Control (ACC) měří s pomocí radaru odstup od vpředu jedoucích vozidel a podle toho přizpůsobuje rychlost jízdy v rámci nastavené hodnoty. Pokud se odstup nebezpečně zkrátí, aktivuje adaptivní tempomat ACC automatické nouzové brzdění.

•Lane Keep Assist a Lane Departure Warning: Asistenční systém pro udržování zvoleného jízdního pruhu zásahy do řízení koriguje směr jízdy (a systém Lane Departure Warning upozorní řidiče, když je to nutné), díky čemuž lze zabránit neúmyslnému vybočení z jízdního pruhu a nehodě.

•Rear Cross Traffic Alert. Asistenční parkovací systém využívá radarové senzory v zadním nárazníku s dosahem až 20 metrů pro monitorování pohybu jiných vozidel a objektů přibližujících se z boku v úhlu až 90 stupňů – to eliminuje riziko kolize, když řidič Insignie couvá ze svého parkovacího místa.


Opel Insignia Grand Sport bude mít světovou výstavní premiéru na autosalonu v Ženevě v březnu 2017. Na tuzemském trhu se objeví na začátku června 2017.



Opel 8.12.2016



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar