Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Insignia Grand Sport na českém trhu

V těchto dnech přichází Opel na český trh s druhou generací modelu Insignia Grand Sports. Modelu, který v roce 2009 získal titul Evropské auto roku. Předem podotýkáme, že se nejedná o žádný facelift, ale zcela nový model od prvního šroubku jiný.

Prakticky po dobu historie vyráběl Opel jak malé, tak i velké automobily jako byly Kapitan, Admiral, Diplomat, Commodore, a v této tradici pokračuje nyní Insignie. O její oblibě svědčí 930 tisíc prodaných vozů, v ČR 4600 kusů.

Nový Opel Insignia hned na pohled upoutá povedeným designem, kterému nelze upřít sportovní eleganci velkého kupé. Navíc je prostorný, poskytuje výjimečný požitek z jízdy a je vybavený bezpečnostními a komfortními prvky.

Vůbec poprvé u značky Opel je v modelové řade Insignia k dispozici inteligentní systém pohonu všech kol s funkcí vektorování točivého momentu – aktivním rozdělováním točivého momentu na jednotlivá kola a také osmistupňová automatická převodovka a kamerový systém se záběrem 360°.

Je také prvním modelem Opel s aktivní hliníkovou kapotou motoru, která se v případě kolize s chodcem zdvihne během několika milisekund, čímž se zvětší odstup od tvrdých částí motoru, což výrazně snižuje riziko zranění chodce.


Nová generace je až o 175 kg lehčí než dosavadní model; nové kombi Sports Tourer o 200 kg. Rozvor se prodloužil o 92 mm na 2829 mm, přiměřeně zkrácené převisy a o 11 mm širší rozchod. Délka 4897 mm, šířka 1863 mm, výška 1455 mm

Řidič sedí o 30 mm níž než dříve, díky čemuž má sportovnější a bezprostřednější zážitek z jízdy.Výška se snížila o 3 cm. Vzhledem k tomu, že na šířku se Insignia zvětšila o zanedbatelných 7 mm, tak prostor v ramenou se zvětšil o 25 mm, v oblasti stehen o 32 mm.

Velká pozornost byla věnovaná také ovládacím prvkům a rozhraní systému infotainmentu. Nový head up displej posiluje digitální charakter přístrojů a dotykový monitor systému infotainmentu IntelliLink technický šarm. Mnohé funkce vozidla se pro zjednodušení uživatelského rozhraní ovládají prostřednictvím dotykového monitoru. Oblast středové konzole obsahuje tři funkční zóny jednotlivých prvků (shora dolů: Infotainment / klimatizace / asistenční systémy) umožňující rychlé a intuitivní ovládání hlavních funkcí

Už objem zavazadlového prostoru limuzíny Insignia Grand Sport od 490 do 1450 ll je víc než dostatečný, kombi Sports Tourer má maximální objem až 1665 l – o 130 litrů víc než předchozí generace

Insignia Grand Sport jezdí stejně dynamicky, jak vypadá. Už při uvedení na trh je k dispozici s širokým portfoliem turbodmychadlem přeplňovaných zážehových a vznětových motorů s přímým vstřikováním paliva a s novými převodovkami.


Zážehové motory


1.5 Turbo/140
103 kW (140 k) při 5600/min
250 Nm při 2000-4200/min
(město/mimo město/komb.) 7,5/4,9/5,9 l/100 km


1.5 Turbo/165
121 kW (165 k) při 5600/min
280 Nm při 2000-4500/min
7,3/5,2/6,0 l/100 km


2.0 Turbo

191 kW (260 k) při 5500/min
400 Nm při 3000-4000/min
11,2/7,1/8,6 l/100 lm


Pro špičkový motor je vyhrazená úplně nová osmistupňová automatická převodovka, která řadí zvlášť měkce a inteligentní systém pohonu všech kol s funkcí torque vectoring – což je unikátní prvek v střední třídě. Tento high-tech systém pohonu všech kol využívá dvě elektronicky ovládané multilamelové spojky namísto klasického diferenciálu u zadní nápravy, díky čemuž aktivně přizpůsobuje rozdělení točivého momentu na kola ve zlomku sekundy podle aktuálních jízdních podmínek.


Vznětové motory


1.6 CDTI/110
81 kW (110 k) při 3500/min
300 Nm při 1750-2000/min
4,6/3,6/4,0 l/100 km (MT)


1.6 CDTI/136
100 kW (136 k) při 3500-4000/min
320 Nm při 2000-2250
6,1/4,5/5,1 (AT)


2.0 CDTI

125 kW (170 k) při 3750/min
400 Nm při 1750 – 2500/min
6,7/4,3/5,2 l/100 km (MT)

Obě nejvýkonnější verze jsou k dispozici s pohonem 4x4 a samočinnou osmistupňovou převodovkou.

Kompletní technické údaje na:

http://www.opel.cz/content/dam/Opel/Europe/czech_republic/nscwebsite/cs/13_Tools/technical-data/CZ_Insingia_GS_Technicke_udaje.pdf



Světlým
příkladem v pravém smyslu slova jsou inovativní a mnohokrát oceňované adaptivní reflektory Opel IntelliLux LED®. Mají 32 segmentů z LED diod – dvakrát více než v modelové řadě Astra – které jsou všechny integrované v užších hlavních světlometech. Zvětšený počet prvků LED umožňuje ještě přesnější adaptaci rozložení světla podle aktuální situace na silnici a přepínání mezi jednotlivými režimy je mnohem plynulejší. Výsledkem je zlepšení jak kvality rozdělení světla, tak i jeho intenzita. Na zlepšení viditelnosti při jízdě v zatáčkách s dálkovými světly konstruktéři přidali do nových světlometů IntelliLux LED® modelu Insignia novou funkci aktivního osvětlení zatáček. Vedle toho každý světlomet obsahuje také bodové dálkové světlo umístěné v modulu tlumených světel, které zvyšuje dosah dálkových světel až na 400 metrů.


K dalším významným asistenčním systémům patří:
Head up displej
Kamerový systém se záběrem 360
Adaptive Cruise Control (ACC)
Lane Keep Assist s automatickou korekcí řízení
Rear Cross Traffic Alert.


Spolu s novou modelovou řadou Insignia bude zavedená nová funkce osobního asistenta, která umožňuje posádce rezervovat si hotel nebo vyhledat volné parkovací místo prostřednictvím dispečinku OnStar. Součástí systému OnStar je také hotspot 4G LTE Wi-Fi umožňující současné připojení mobilních koncových zařízení všech členů posádky na internet.


Ceny nového Opelu Insignia se pohybují od 594 900 Kč (1.5 T/140 k Selection), resp.od 664 900 Kč (1.6 CDTi/110 k Selection) až po 884 900 Kč (2.0 T 4x4 Inovation), resp. 824 900 Kč (2.0 CDTi 4x4 Inovation).Kombi, které přijde zanedlouho bude o 25 000 Kč dražší.



JL 25.5.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar