Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Insignia GSi s pohonem všech kol

V dubnu se objeví v České republice nový Opel Insignia GSi s pohonem všech kol. Zákazník se bude moci rozhodnout mezi verzí Grand Sport a kombi Sports Tourer.

Všechna kola pohání přeplňovaný zážehový dvoulitr o výkonu 169 kW/230 k, který výkon přenáší přes devítistupňovou automatickou převodovku prostřednictvím špičkového systému Twinster. Elektronicky v rádu milisekund dokáže tzv. vektorovat přenos výkonu na jednotlivá kola. To je samozřejmě předpokladem naprosto suverénních jízdních vlastností na obtížnějších površích, jako jsou sníh, led, bláto… Silný motor v kombinaci s elektro-hydraulickým posilovačem brzd a mechatronickým zavěšením kol FlexRide dělá z nové Insignie GSi nejagilnější vůz své třídy.


I přes pozoruhodný výkon je nová Insignia GSi pozoruhodně střídmá ve spotřebě – to je zásluha nového moderního motoru. Ten se podle normy NEDC spokojí v režimu město s 8,9 l benzinu na 100 km, mimo město 5,9-5,8 l/100 km a kombinovaná 7,0-6,9 l/100 km. Podle normy WLTP je kombinovaná spotřeba 8,8-8,3 l/100 km.


Pohon všech kol

Nová Insignia GSi je vybavena špičkovým systémem pohonu všech kol Twinster, u kterého odpadá mechanické propojení zadních kol. Namísto konvenčního diferenciálu je vzadu rozdělovací modul s dvojicí elektronicky ovládaných spojek. Ve zlomcích sekundy se spíná pravá či levá spojka a točivý moment tak míří – vektoruje - ke kolu s lepší trakcí či tam, kde je to žádoucí v zájmu maximální jízdní dynamiky a stability. Např. v zatáčkách jde více točivého momentu na vnější zadní kolo, což podporuje přirozené stáčení vozu a nedegraduje dynamiku. A při rozjezdu jde více točivého momentu na zadní kola, díky čemuž vůz skvěle akceleruje i na mokrém a kluzkém povrchu.


Pět jízdních režimů

Insignia GSi vyjíždí standardně s vyspělým mechatronickým podvozkem FlexRide, který dokáže bleskurychle měnit charakteristiku tlumičů pérování i řízení podle vnějších podmínek. Řídicí jednotka podvozku FlexRide mění i odezvu motoru na polohu pedálu plynu a body přeřazení devítistupňové automatické převodovky.


Řidič může navolit režim podvozku a řízení „Standard“, komfortní „Tour“, dynamický „Sport“ a – exkluzivně v případě modelů GSi – nekompromisně rasantní „Competition“. Opravdoví znalci volantu mohou ještě dvakrát zmáčknout tlačítko „ESP off“, čímž se deaktivuje stabilizační systém a potom je možné opravdu prozkoumávat limity podvozku Insignie GSi. Pro dokonalý požitek může řidič ovládat devítistupňovou automatickou převodovku pádly pod volantem.

Elektro-hydraulický posilovač brzd

Insignia GSi si připisuje i další prvenství: Jako první je totiž vybavena novým elektro-hydraulickým posilovačem brzd, který bude vyžadován v budoucnosti u vozů s autonomním řízením. Integrovaný systém „eBoost“, připravený pro „brždění po drátě“, eliminuje složitý systém separátních ABS/ESP modulů propojených podtlakovými trubicemi s vakuovou pumpou atd. Systém „eBoost“ garantuje rychlejší náběh brzdného tlaku a řidič má za všech okolností konzistentní pocit z odezvy pedálu brzdy. Výhodou je i to, že „eBoost“ pracuje téměř nehlučně, což pasažéři ocení např. při popojíždění v dopravní zácpě při zapnutém adaptivním tempomatu.


S vyspělým pohonem všech kol Twinster, elektro-hydraulickým posilovačem brzd a adaptivním podvozkem FlexRide je nová Insignia GSi stejně suverénní na Severní smyčce legendárního okruhu Nürburgring, na zasněžených horských silnicích, při dlouhých dálničních přesunech i v hustém městském provozu.



Opel 26.2.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar