Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Insignia GSi pro náročné řidiče

Nový Opel Insignia GSi je lákavou sportovní limuzínou pro zákazníky, kteří hledají něco mimořádného. Automobil „pro řidiče“, který poskytuje maximální požitek z jízdy na všech druzích silnic. Dynamicky naladěný podvozek v kombinaci s pohonem všech kol zaručují jedinečné řidičské zážitky a zároveň maximální bezpečnost.

Precizní odladění přineslo verzi GSi ještě lepší dynamiku v porovnání s už tak příjemně agilní limuzínou Insignia Grand Sport. Sportovní ambice potvrzují i stopky: „Nová Insignia GSi je na tzv. Severní smyčce okruhu Nürburgring zřetelně rychlejší než výkonnější Insignia OPC předchozí generace,“ rekapituluje Volker Strycek, ředitel sportovní divize automobilky Opel. Jedním z důvodů je fakt, že nová Insignia GSi je o 160 kilogramů lehčí než porovnatelná Insignia OPC 2.8 V6 Turbo předchozí generace.

„Je to kombinace nízké hmotnosti – zejména na přední nápravě – nízkého těžiště, snadné ovladatelnosti, vysokého výkonu v širokém pásmu otáček a nejlepší trakce co dělá Insignii GSi tak rychlou,“ vysvětluje Volker Strycek. „To je ryzí efektivita – optimální trakce je perfektní na závodním okruhu a z pohledu bezpečnosti je jasnou výhodou i na běžných silnicích.“

Vůz se finálně ladil na legendárním závodním okruhu Nürburgring, na jeho „Severní smyčce“, kde má Opel vlastní testovací centrum pro vývoj výkonných modelů. Podvozek se tedy nastavoval na okruhu, který trojnásobný mistr světa F1 Jackie Stewart výstižně nazval “Zeleným peklem”. Díky kratším pružinám má Insignia GSi o 10 mm nižší světlou výšku, speciální sportovní tlumiče pérování redukují naklánění karoserie v zatáčkách a adekvátně bylo nastaveno i řízení. O zpomalování se stará výkonná brzdová soustava Brembo se čtyřpístkovými brzdiči s kotouči o průměru 345 mm (vpředu).

Insignia GSi má standardně adaptivní podvozek FlexRide, který ve zlomku sekundy dokáže přizpůsobit charakteristiku tlumičů a posilovače řízení aktuálním jízdním podmínkám. Řídicí jednotka podvozku FlexRide ovlivňuje i citlivost pedálu plynu a body přeřazení osmistupňové automatické převodovky. Řidič může volit nastavení podvozku v režimech „Standard“, „Tour“ a „Sport“, exkluzivním prvkem modelů Insignia GSi je potom režim „Competition“, který se aktivuje tlačítkem stabilizačního systému ESP. Po dvojnásobném stlačení mohou zkušení řidiči naplno využívat dynamický potenciál vozu s vypnutou kontrolou trakce a potlačenou funkcí stabilizačního systému.

Sportovní podvozek doplňují 20“ pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 s vysokou adhezí. K optimální trakci přispívá i standardní systém pohonu všech kol s aktivním rozdělováním točivého momentu na zadní kola (funkce vektorování točivého momentu), což jev tomto segmentu jedinečný prvek. Tradiční diferenciál je nahrazen dvojicí lamelových spojek, které se spínají a rozpínají podle potřeby ve zlomcích sekund. Přenášený točivý moment tak lze přesně a citlivě dělit mezi pravé a levé zadní kolo a tím se eliminuje nežádoucí nedotáčivost.

Novou Insignii GSi pohání turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec s přímým vstřikováním benzinu, který kombinuje příznivou spotřebu paliva s vysokým výkonem. Z objemu 2,0 l dává motor výkon 191 kW / 260 k, točivý moment se šplhá až k hodnotě 400 Nm. Spotřeba dle normy NEDC činí 11,2/100 km (město), 7,1 l/100 km (mimo město) a 8,6 l/100 km (kombinace). Emise CO2 v kombinovaném cyklu činí 197 g/km.


Se sportovním charakterem korespondují designové prvky a doplňky, mezi kterými vynikají nová sportovní sedadla Opel poskytující perfektní boční držení těla, přičemž jsou ale zároveň komfortní i pro nejdelší cesty. Tato sportovní sedadla mají ceněný ergonomický certifikát AGR, dostala i elektrické vyhřívání, ventilaci a nastavování bočních částí. Opěrka hlavy je integrována přímo do opěradla.

Zákazníci mohou volit ze dvou kožených čalounění, obě jsou přizdobena emblémem „GSi“. Logo „GSi“ hrdě zdobí i zadní část karoserie, na kterou je namontovaný také efektivní spoiler, zvyšující aerodynamický přítlak kol zadní nápravy. Samotný zadní nárazník je tvarovaný jako difuzor a jsou do něj integrovány dvě pochromované koncovky výfuků. Podobně také přední nárazník nese v bocích dvojici výrazných otvorů s chromovaným lemováním pro vstup vzduchu. Sportovní charakter doplňuje i masivní volant s dole zploštělým věncem, hliníkové pedály nebo černé stropní čalounění.


Tradice dlouhá 33 let


Nová Insignia GSi navazuje na dlouhou a úspěšnou tradici sportovně laděných modelů Opel GSi. Jako první vyjely v roce 1984 modely Manta GSi a Kadett GSi, které byly poháněné čtyřválcem o objemu 1,8 l o výkonu 85 kW / 115 k. O čtyři roky později vyjel Kadett 2.0 GSi 16V poháněný novým 16-ventilovým čtyřválcem DOHC o objemu 2,0 l s výkonem 110 kW 150 k. Tento čtyřválec dostala i první Astra GSi. V roce 1993 přibyl alternativní motor o objemu 1,8 l o výkonu 92 kW / 125 k. Verze GSi existovala v mnoha variacích i v modelové řadě Corsa – první generace z roku 1988, která začínala na výkonu 74 kW / 100 k, je dnes velmi vyhledávaným objektem mezi sběrateli. Dosud posledním GSi modelem značky Opel byla Corsa D, která vyjela v srpnu 2012.

Nová Insignia GSi bude mít světovou premiéru na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem (14.-24. září 2017), objednávat ji bude možné od druhé poloviny října.


Opel 20.7.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar