Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Insignia GSi Sports Tourer - sportovní kombi

Extra ostré, extra precizní a extra výkonné s novým špičkovým motorem: nové sportovní kombi Opel Insignia GSi Sports Tourer si získá nejen řidiče, ale i celou rodinu, protože vyzařuje obrovské množství radosti z jízdy bez omezení prostoru a praktičnosti. Je zkrátka bez kompromisů.

Opel vybavil model GSi špičkovým vznětovým motorem 2.0 BiTurbo se sekvenčním dvoustupňovým přeplňováním dvojicí turbodmychadel. Agregát dosahuje výkonu 154 kW (210 k) při otáčkách 4000/min a maxima točivého momentu 480 Nm už při otáčkách 1500/min. Insignia GSi Sports Tourer BiTurbo zrychluje z 0 na 100 km/h za pouhých 7,9 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 231 km/h.

Pro zákazníky, kteří preferují zážehové motory, má GSi živý turbodmychadlem přeplňovaný benzinový agregát s přímým vstřikováním paliva. Jedná se o čtyřválec s objemem 2,0 litru o výkonu 191 kW (260 k) a s maximem točivého momentu 400 Nm. Spotřeba paliva podle NEDC je ve městě 11,5 l/100 km, mimo město 7,1 l/100 km, kombinovaná 8,7 l/100 km a kombinované emise CO2 199 g/km. Tato pohonná jednotka uděluje sportovnímu kombi zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,5 vteřiny a nejvyšší rychlost 245 km/h.

Základem pro maximální požitek z jízdy a efektivní přenos výkonu je nový podvozek GSi: kratší pružiny zmenšují světlou výšku sportovního kombi o 10 milimetrů oproti normální verzi Sports Tourer; speciální sportovní tlumiče odpružení snižují naklánění karosérie. Standardní podvozek FlexRide adaptuje charakteristiku tlumičů a posilovače řízení ve zlomku vteřiny podle aktuálních jízdních podmínek. Řídicí jednotka FlexRide ovlivňuje rovněž kalibraci elektronického plynového pedálu a body přeřazování automatické osmistupňové převodovky. Řidič může přepínat jízdní režimy Standard, Tour a Sport jako u ostatních verzí modelové řady Insignia. Exkluzivním pro GSi je přidaný režim Competition, který se aktivuje tlačítkem stabilizačního systému ESP. Po jeho dvojím stisku mohou zkušení řidiči využít dynamický potenciál vozidla s vypnutou kontrolou trakce a s potlačenou funkcí stabilizačního systému. A chce-li mít řidič opravdu kontrolu nad vším, může ručně řadit páčkami na volantu osm stupňů standardní osmistupňové převodovky.

Systém pohonu všech kol Twinster s aktivním rozdělováním točivého momentu na zadní kola (funkce Torque vectoring), který je ojedinělý v této třídě, se hodí ke sportovnímu podvozku. U tohoto high-tech řešení je klasický zadní diferenciál suplován dvojicí lamelových spojek, z nichž každá umožňuje ve zlomku sekundy akceleraci příslušného zadního kola individuálně podle jízdní situace.

Pro dosažení optimální trakce vybavili konstruktéři vůz pneumatikami Michelin Pilot Sport 4S s extrémní přilnavostí namontovanými na dvacetipalcových kolech z lehké slitiny. A vynikající zpomalení z vysokých rychlostí zaručují výkonné brzdy Brembo se čtyřpístkovými brzdiči na kotoučích o průměru 345 mm.

Kombi GSi spojuje velkorysý prostor a komfort kombi Sports Tourer s atmosférou závodního automobilu. Díky tomu má celá posádka stejnou radost z jízdy jako řidič, který sedí na skořepinovém sportovním sedadle speciálně vyvinutém pro GSi. Přední sportovní prémiová sedadla mají vysoké opěradlo s integrovanou opěrkou hlavy a výborně příčně drží tělo v zatáčkách, přičemž jsou zároveň velmi pohodlná na dlouhých trasách. Stejně jako v limuzíně mají vyhřívání, ventilaci, masážní funkci a nastavitelné boční části čalounění. Kožený volant se zploštěným věncem ve své spodní části a hliníkové pedály dotvářejí sportovní kokpit.

Dlouhý rozvor 2829 mm je zárukou velkého vnitřního prostoru. Zvlášť dobře je to patrné v zadní části kabiny, kde mohou pohodlně sedět vedle sebe tři pasažéři, přičemž dvě vnější sedadla jsou vyhřívaná. Celá posádka má k dispozici špičkovou konektivitu prostřednictvím systému infotainmentu IntelliLink nejnovější generace kompatibilním s Apple CarPlay a Android Auto. Součástí výbavy je i revoluční telematický systém Opel OnStar, který nyní poskytuje nové služby, jako je rezervace hotelového pokoje1 a vyhledávání volného parkoviště. Díky hotsporu WLAN 4G LTE mají všichni členové posádky rychlý a jednoduchý přístup k internetu prostřednictvím svých mobilních koncových zařízení.

Stejně jako u Sports Tourer má variabilní zavazadlový prostor příkladný objem od 560 do 1665 litrů a příplatkové zadní sedadlo dělené v poměru 40/20/40 umožňuje flexibilní konfiguraci nákladního prostoru. Komfort zvyšují elektricky ovládané dveře zavazadelníku, které lze otevřít i zavřít bez fyzického dotyku pohybem nohy pod zadním nárazníkem. Řidič kromě toho profituje z dalších špičkových technologií, od převratných adaptivních reflektorů IntelliLux LED® matrix po asistenční systém Forward Collision Alert s detekcí chodců a automatickým nouzovým brzděním. To vše dělá z nového modelu Insignia GSi Sports Tourer bezpečné a pohodlné sportovní kombi pro celou rodinu.


Opel 12.9.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar