Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel GT - Kabriolet roku 2007

Nový Opel GT, který bude do ČR oficiálně uveden na brněnském autosalonu začátkem června byl označen „Kabrioletem roku 2007“ (Cabrio of the Year 2007). O titulu rozhodovalo 21 evropských novinářů z nejvýznamnějších motoristických titulů.

Díky modelům Tigra TwinTop (2004) a Speedster (2000) tak Opel s novým modelem GT již potřetí získal nejvýznamnější ocenění v segmentu kabrioletů, udělované od roku 1994.
Už vloni na autosalonu v Ženevě bylo zřejmé, že připravovaný Opel GT bude vozem s emocemi a vzrušením. Nyní, když se přiblížil okamžik oficiálního uvedení nového Opelu GT na evropský trh, je jasné, že sériový model vypadá možná ještě lépe než představený koncept. Opel GT je ztělesněním moderního dvoumístného automobilu. Jako klasický roadster má výkonný motor umístěný vpředu, pohon zadních kol, kokpit vybavený sportovními přístroji a na míru šitou textilní střechu.
Historie vzniku GT připomíná historii vzniku jeho klasického předchůdce. V roce 1968 se původní Opel GT stal v Evropě precedentem – prvním automobilem, který se začal sériově vyrábět poté, co byl veřejnosti nejprve představený jako koncepční studie. Nový Opel GT se současným modelem Corvette sdílí některá technická řešení, která jsou součástí jeho architektury.
Vpředu podélně uložený přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s přímým vstřikováním benzinu o výkonu 246 k dokáže roadster rozjet z 0 na 100 km/h za 5,7 s a udělí mu maximální rychlost bezmála 230 km/h. Žádný Opel se dosud nemohl pochlubit litrovým výkonem 132 k/l zdvihového objemu. Motor nejen perfektně koresponduje se vzhledem vozu, ale svými výkony překonává současné roadstery i většinu dvoumístných sportovních automobilů.
Základem impozantních výkonů jsou kromě přímého vstřikování benzinu, také dvouproudové turbodmychadlo s mezichladičem, nastavování vačkových hřídelů a dva protiběžné vyvažovací hřídele. Nejvyšší výkon 194 kW/264 k při 5300/min a točivý moment 353 Nm v rozmezí otáček 2500 až 5000/min zabezpečují dostatek sily ve všech situacích. Opel GT spotřebuje v průměru 9,2 litru benzinu na 100 km. Celohliníkový motor ECOTEC, který vyvíjeli inženýři GM Powertrains, vychází z motoru 2.2 s přímým vstřikováním, který je od modelového roku 2004 k dispozici pro model Vectra, a z přeplňovaného motoru 2.0 Turbo, který debutoval v modelu Vectra GTS na jaře roku 2003.
Pro Opel GT konstruktéři zvolili klasickou sportovní architekturu, která staví na podvozku s širokým rozchodem kol (vpředu/vzadu: 1543/1561 mm) a dlouhém rozvoru 2415 mm. Všechna čtyři kola jsou zavěšená na dvojitých trojúhelníkových ramenech, těžiště vozu je nízko a rozložení hmotnosti 51:49 (vpředu:vzadu) je optimální.
Manuální pětistupňová převodovka se sportovně krátkými dráhami řazení a samosvorný diferenciál u zadní nápravy zajišťují perfektní přenos hnací síly. Torzní vzpěra mezi převodovkou a zadní nápravou potlačuje nepříznivé reakce při rasantním zrychlování a brždění. Na všech kolech jsou velké kotoučové brzdy, o bezpečnost se starají i systémy ABS a ESP.

JL, 15.3.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar