Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Crossland s novou tváří

Nejprodávanějším modelem německé automobilky Opel na tuzemském trhu je Opel Crossland, který se představuje ve své nové podobě. Po zveřejnění nového modelu Mokka se také omlazený Crossland představuje s novou tváří „Opel Vizor“.

Sportovněji založení řidiči mohou nově volit atraktivní verzi Crossland GS Line+. Tento stupeň výbavy obsahuje mj. černá kola 17“ z lehké slitiny, černou střechu, přední certifikovaná ergonomická sedadla AGR, střešní ližiny nebo LED koncová světla.


Atraktivní Opel Crossland je především vysoce praktickým vozem! Jeho flexibilitu umocňují individuálně posuvná a sklopná zadní sedadla, dělená v poměru 60/40. Posunem sedadel dopředu až o 150 mm se prostor pro zavazadla zvětší ze základních 410 litrů na ve třídě špičkových 520 litrů. Po sklopení zadních sedadel se prostor pro náklad zvětší až na 1255 litrů.
Nový Crossland dostal nové pružiny pérování i tlumiče pro přední závěsy kol McPherson, nově řešená je i zadní náprava s torzní příčkou. Nově naladěné je i řízení, takže vůz lépe drží stopu a řidič má lepší odezvu do volantu.


IntelliGrip

Zájemci o nový Crossland mohou zvýšit bezpečnost a jízdní dynamiku svého vozu i díky systému kontroly trakce IntelliGrip (k dispozici od začátku roku 2021). Systém IntelliGrip, který garantuje optimální trakci na nejrůznějších površích, pracuje v pěti režimech:


Standard/Silnice: Výchozí režim – práce ESP a systém kontroly trakce odpovídají jízdě za běžných podmínek po silnících a dálnicích.


Sníh: Speciální režim pro zimní měsíce zaručuje optimální trakci na sněhu, ledu při rychlostech do 50 km/h. Systém kontroly trakce brání prokluzu hnacích kol tím, že prokluzující se kolo je řízeně přibržděno a větší točivý moment je poslán na druhé hnací kolo s lepší trakcí.


Bláto: Tento režim dovoluje výraznější prokluz hnacích kol. Díky rychlejšímu otáčení hnacích kol se ze vzorku pneumatik vyhází bláto a kola tak získají lepší trakci. Tento režim je aktivní až do rychlostí 80 km/h.

Písek: Tento režim dovoluje omezený, ale účinný „souběžný“ prokluz obou hnacích kol najednou – díky tomu se snižuje riziko zahrabání přední nápravy do písku.


ESP Off: V tomto režimu, který je aktivní až do rychlosti 50 km/h, se deaktivuje stabilizační systém ESP a kontrola trakce. Z bezpečnostních důvodů systém IntelliGrip automaticky vrátí pohon do výchozího režimu „Standard/Silnice“ po překročení rychlosti 50 km/h.


Zájemci o nový Opel Crossland mohou volit z několika zážehových a vznětových motorů o objemu 1,2 l a 1,5 l, jejichž výkony se pohybují od 61 kW/83 k až po 96 kW/130 k. Všechny agregáty plní emisní limity nepřísnější normy Euro 6d.


Vznětové motory
Motor1.5 CDTi1.5 CDTi
Výkon kW(k)/min81(110)/500088(120)/3750
Točivý moment Nm/min250/1750300/1750
PřevodovkaMT6AT6
Komb.spotřeba l/1004,14,7



Zážehové motory
Motor1.21.2 T1.2 T
Výkon kW(k)/min61(83)/575081(110)/550096(130)/5599
Toč.moment Nm/min118/1750205/1750230/1750
PřevodovkaMT5MT6MT6
Komb.spotřeba l/100 km4,74,84,8




Sofistikované světlomety a inovativní asistenční systémy
Adaptivní full-LED světlomety s odbočovacími světly, samočinným přepínám dálkových světel a automatickým nastavováním úhlu paprsku zaručují skvělý výhled řidiče v noci a za hustého deště.


Nejdůležitější asistenční systémy:


•Head-Up displej promítá nejdůležitější jízdní parametry (rychlost, navigace…) přímo do zorného pole řidiče.

•Varování před čelní kolizí se samočinným bržděním a detekcí chodců. Tento systém je aktivní v rychlostech nad 50 km/h. Pokud systém zaregistruje příliš rychle se blížící vpřed jedoucí vůz nebo chodce, spustí se varovný signál a objeví se výstraha i na palubním displeji. Hrozí-li bezprostřední srážka, připraví se brzdový systém, a pokud je to nezbytné, aktivují se brzdy, čímž se sníží následky potenciální kolize. V rychlostech do 30 km/h dokáže systém vůz úplně zastavit, v rychlostech nad 30 km/h dojde k výraznému zpomalení a řidič musí aktivně brzdit.

•Varování před vyjetím z jízdního pruhu. Pokud hrozí nechtěné vyjetí z jízdního pruhu, spustí se optické i akustické varování.

•Sledování únavy řidiče. Tento systém sleduje a vyhodnocuje kondici řidiče při dlouhých jízdách a varuje jej, pokud zaregistruje známky únavy.

•Varování před slepým úhlem. Za pomoci ultrazvukových čidel systém sleduje prostor podél boků vozu a varovným signálem ve zpětném zrcátku upozorní řidiče na jiný automobil, který se nachází ve slepém úhlu zrcátka.

•Panoramatická couvací kamera s úhlem záběru 180 stupňů sleduje prostor vzadu za vozem.

•Automatický parkovací asistent sám najde vhodnou mezeru pro zaparkování (podélnou i příčnou) a zaparkuje do ní vůz – řidič musí ovládat pouze pedály a řadicí páku.

•Tempomat s omezovačem rychlosti spolu se zařízením pro čtení dopravních značek bdí nad dodržování rychlostních limitů.




Opel 11.10.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar