Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Astra prošel faceliftem

V únoru příštího roku se u dealerů automobilů Opel objeví nová Astra, pro níž bude charakteristický osvěžený design a nové motory, které budou kompaktnější, výkonnější a ještě hospodárnější než stávající.

Od debutu v březnu roku 2004 s v Evropě prodalo 

přes 1,2 milionů vozů Opel Astra třetí generace a oprávněně figuruje v roli lídra evropských prodejních statistik. Astra nejnovějšího vydání se ve světové premiéře představí na autosalonu v 

Boloni (7. až 17. prosince 2006).

Zájemci mohou volit z jedenácti různých motorů o výkonech od 90 do 240 k, včetně dvou nových zážehových motorů 1.6 a dvou turbodieselů 

1.7 CDTI „common-rail“, které s předstihem plní limity připravovaných emisním norem.

K zážehovému motoru 1.6 TWINPORT (77 kW/105 k) se připojí nový, hmotnostně optimalizovaný čtyřválec 1.6 ECOTEC (85 kW/115 k). Modernizovaná Astra 1.6/115 k spotřebuje s pětistupňovou automatizovanou převodovkou Easytronic v průměru 6,3 l benzinu na 100 km jízdy. Klíčem k lepším výkonovým i ekonomickým parametrům je technologie proměnného časování ventilů pomocí natáčení obou vačkových hřídelů. Systém proměnného časování čtyř ventilů na válec „Cam-Phase“ bere v úvahu otáčky motoru a jeho zatížení, čímž garantuje za všech podmínek optimální spalování a maximální hospodárnost.

Ještě vyšší úsporu paliva vykazuje nový přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.6 o výkonu 132 kW/180 k. Tento agregát, jenž nahrazuje dvoulitrový přeplňovaný motor o výkonu 125 kW/170 k, bude standardně propojený se šestistupňovou převodovkou. V porovnání s předchůdcem má spotřebu o více než 13 procent nižší – v průměru se spokojí se 7,7/100 km.

Nový turbodiesel 1.7 CDTI, nabízený ve výkonových verzích 81 kW/110 k a 92 kW/125 k, bude spojen s manuálními šestistupňovými převodovkami. K jeho charakteristickým rysům patří systém přímého vstřikování nafty do válců „common-rail“, čtyřventilová technologie rozvodu se systémem řízeného rozvíření směsi nebo bezúdržbový částicový filtr. V nabídce bude od jara 2007, kdy nahradí 1.9 CDTI o výkonech 74 kW/100 k a 88 kW/120 k s manuální převodovkou.

Na základě pozitivních reakcí na moderní designer, se návrháři při vývoji modernizované Astry soustředili na detailní zušlechtění jejího stylingu, především v čelních a zadních partiích. Pětidveřová verze a kombi Caravan dostaly masivnější chromované příčné žebro masky chladiče. K výrazným dekorativním prvkům patří charakteristický V-prolis v kapotě motoru, který opticky navazuje na masku chladiče ozdobenou chromem.

O kvalitě vypovídají i minimální technologické spáry mezi karosářskými panely. Čelní mlhovky, integrované do předního nárazníku, svým tvarem navazují na dynamické kontury. K dalším výrazným stylistickým prvkům patří třírozměrné koncové svítilny, chromovaná vnitřní struktura světlometů (kromě verzí Astra Sport, které budou mít světlomety s probarvenou vnitřní strukturu reflektorů). V nabídce se objeví rovněž xenonové světlomety a adaptivní natáčecí světlomety. Astra GTC bude mít masku chladiče ve struktuře včelí plástve, která zvýrazní sportovní charakter třídveřových modelů GTC. Na střeše kombi modelů Astra Caravan se objeví hliníkové ližiny.

V interiéru zaujmou chromované rámečky kolem ovladačů klimatizace a autorádia a také nové dekorativní prvky v přístrojovém štítu a ve dveřních výplních. Modely ve výbavě Cosmo dostanou luxusní interiérový dekor v lesklém pianovém laku.

Nové vydání Astry nabízí spoustu technologických lahůdek, které jsou v tomto segmentu stále ještě neobvyklé. Třídveřová Astra GTC je např. jediným produkčním vozem, jež může být vybaven panoramatickým čelním oknem. Nadprůměrný jízdní komfort i bezpečnost garantuje na přání dodávaný adaptivní interaktivní podvozek IDSPlus se systémem elektronicky řízených tlumičů pérování CDC. Řídicí jednotka interaktivního podvozku IDSPlus neustále sleduje data ze senzorů elektronického stabilizačního systému ESPPlus, protiblokovacího systému brzd ABS a systému adaptivních tlumičů CDC a po jejich vyhodnocení koriguje činnost všech podvozkových systémů tak, aby jízda byla za všech okolností co nejstabilnější a nejkomfortnější.

Nový model může mít vylepšené zařízení pro stabilizaci přívěsu – tento sofistikovaný systém neustále sleduje vzájemné pohyby soupravy tažný vůz – přívěs a pokud zaregistruje nebezpečné rozkývání, účinně stabilizuje jízdu cíleným přibržděním levého nebo pravého předního kola.


JL, 21.11.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar