Opel Astra - nové motory, nové ceny
Do roku 2007 „vjíždí“ Opel Astra s modernizovaným designem, novými motory a výhodnějšími cenami. Bestseller Opelu je nyní na tuzemském trhu k dispozici s deseti různými motory o výkonech od 90 k do 240 k.
Třídveřová Astra GTC Essentia začíná na ceně 339 900 Kč, což představuje snížení proti předchozí verzi o 33 000 Kč. Do její výbavy se zážehovým motorem 1.4 Twinsport Ecotec patří mj. ABS, centrální zamykání, elektrické ovládání oken dveří i vyhřívaná zpětná zrcátka, kola 16“. Všechny ostatní motorické verze Astra GTC Essentia lákají cenou o 13 000 Kč nižší, přičemž nabídka se vztahuje nejen na třídveřové modely GTC, ale i pětidveřové hatchbacky a kombi Astra Caravan.
Zážehové motory
1.6/85 kW (115 k), 155 N.m
1.8/103 kW (140 k), 175 N.m
Vznětové motory
1.3 CDTI/66 kW (90 k), 200 N.m
1.7 CDTI/74 kW (100 k), 240 N.m
1.7 CDTI/81 kW (110 k), 260 N.m
1.9 CDTI/88 kW (120 k), 280 N.m
Zajímavý je akční model Astra Elegance, který za výhodou cenu poskytuje hodnotnou výbavu – kromě prvků, standardně dodávaných do modelů Astra Enjoy (jako Essentia + klimatizace, autorádio s CD přehrávačem) má navíc např. litá kola 16“, autorádio s MP3 a ovládáním na volantu nebo mlhovky. Astra Elegance v pětidveřovém provedení nebo kombi Caravan je k dispozici:
Zážehové motory
1.4 Twinsport ECOTEC/66 kW (90 k), 125 N.m
1.6 ECOTEC/85 kW (115 k), 155 N.m
Vznětové motory
1.7 CDTI/74 kW (100 k), 240 N.m
1.7 CDTI/81 kW (110 k), 260 N.m
Cena pětidveřové Astry Elegance začíná na 399 900 Kč, což při započtení ceníkových cen její výbavy představuje zvýhodnění o 113 900 Kč.
V nabídce motorů se nově objevují dva zážehové čtyřválce 1.6 a moderní turbodiesel „common-rail“ 1.7 CDTI.
Zážehový čtyřválec 1.6 ECOTEC o výkonu 85 kW/115 k vyniká v porovnání s předchozím agregátem (77 kW/105 k) pružností a vyváženým chodem. I přes zvýšení výkonu dosahuje nižší spotřeby – v průměru 6,5 l/100 km. Točivý moment 155 Nm je k dispozici v poměrně širokém rozmezí otáček. Umožní zrychlení z klidu na 100 km/h za 11,6 s a největší rychlost 193 km/h. Hlavní technologickou lahůdkou je systém proměnného časování ventilů natáčením vačkových hřídelů „cam-phase“. Díky natáčení vačkového hřídele sacích i výfukových ventilů pracuje motor za každého zatížení a v každé jízdní situaci v optimálním režimu.
Rovnováhou mezi výkonem a hospodárností se chlubí čtyřválec 1.6 Turbo o výkonu 132 kW/180 k a průměrnou spotřebou 7,7 l/100 km. Astra GTC 1.6 Turbo zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,2 s a jede 223 km/h. Točivý moment 230 Nm je k dispozici v rozmezí 1980 až 5500/min. Ve spojení se standardně dodávanou šestistupňovou manuální převodovkou poskytuje dobrou jízdní dynamiku. Sofistikovaným prvkem je elektronicky řízené turbodmychadlo s funkcí krátkodobého zvýšení plnicího tlaku (overboost), umožňuje časově omezené zvýšení točivého momentu až na 266 Nm.
Pestrá je také škála vznětových motorů nové Astry, obohacená o verzi o výkonu 81 kW/110 k, standardně propojenou se šestistupňovou manuální převodovkou. Nabídka moderních turbodieselů, od 1.3 CDTI 66 kW/90 k až po 1.9 CDTI 110 kW/150 k, je v této kategorii ojedinělá. V závislosti na motoru si zákazník může vybírat mezi sportovně odstupňovanou manuální převodovkou, automatizovanou manuální převodovkou Easytronic nebo klasickým „automatem“.
Opel Astra se řadí na samou špičku i svojí bezpečností. V náročných bariérových bezpečnostních testech Euro NCAP získala nejvyšší možné ohodnocení. Celkem 34 bodů řadí Astru mezi nejbezpečnější automobily kompaktní třídy. Výborného výsledku dosáhla také v hodnocení ochrany dětí: pětidveřový model získal 4 hvězdičky a 39 bodů.
Astra je standardně vybavena bezpečnostním systémem Safetec, který obsahuje celou škálu prvků pasivní i aktivní bezpečnosti – optimalizované čelní, boční a průběžné hlavové airbagy po celé délce interiéru. Zadní krajní sedadla jsou standardně vybavena kotevními body systému ISOFIX.
JL, 20.3.2007
Zážehové motory
1.6/85 kW (115 k), 155 N.m
1.8/103 kW (140 k), 175 N.m
Vznětové motory
1.3 CDTI/66 kW (90 k), 200 N.m
1.7 CDTI/74 kW (100 k), 240 N.m
1.7 CDTI/81 kW (110 k), 260 N.m
1.9 CDTI/88 kW (120 k), 280 N.m
Zajímavý je akční model Astra Elegance, který za výhodou cenu poskytuje hodnotnou výbavu – kromě prvků, standardně dodávaných do modelů Astra Enjoy (jako Essentia + klimatizace, autorádio s CD přehrávačem) má navíc např. litá kola 16“, autorádio s MP3 a ovládáním na volantu nebo mlhovky. Astra Elegance v pětidveřovém provedení nebo kombi Caravan je k dispozici:
Zážehové motory
1.4 Twinsport ECOTEC/66 kW (90 k), 125 N.m
1.6 ECOTEC/85 kW (115 k), 155 N.m
Vznětové motory
1.7 CDTI/74 kW (100 k), 240 N.m
1.7 CDTI/81 kW (110 k), 260 N.m
Cena pětidveřové Astry Elegance začíná na 399 900 Kč, což při započtení ceníkových cen její výbavy představuje zvýhodnění o 113 900 Kč.
V nabídce motorů se nově objevují dva zážehové čtyřválce 1.6 a moderní turbodiesel „common-rail“ 1.7 CDTI.
Zážehový čtyřválec 1.6 ECOTEC o výkonu 85 kW/115 k vyniká v porovnání s předchozím agregátem (77 kW/105 k) pružností a vyváženým chodem. I přes zvýšení výkonu dosahuje nižší spotřeby – v průměru 6,5 l/100 km. Točivý moment 155 Nm je k dispozici v poměrně širokém rozmezí otáček. Umožní zrychlení z klidu na 100 km/h za 11,6 s a největší rychlost 193 km/h. Hlavní technologickou lahůdkou je systém proměnného časování ventilů natáčením vačkových hřídelů „cam-phase“. Díky natáčení vačkového hřídele sacích i výfukových ventilů pracuje motor za každého zatížení a v každé jízdní situaci v optimálním režimu.
Rovnováhou mezi výkonem a hospodárností se chlubí čtyřválec 1.6 Turbo o výkonu 132 kW/180 k a průměrnou spotřebou 7,7 l/100 km. Astra GTC 1.6 Turbo zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,2 s a jede 223 km/h. Točivý moment 230 Nm je k dispozici v rozmezí 1980 až 5500/min. Ve spojení se standardně dodávanou šestistupňovou manuální převodovkou poskytuje dobrou jízdní dynamiku. Sofistikovaným prvkem je elektronicky řízené turbodmychadlo s funkcí krátkodobého zvýšení plnicího tlaku (overboost), umožňuje časově omezené zvýšení točivého momentu až na 266 Nm.
Pestrá je také škála vznětových motorů nové Astry, obohacená o verzi o výkonu 81 kW/110 k, standardně propojenou se šestistupňovou manuální převodovkou. Nabídka moderních turbodieselů, od 1.3 CDTI 66 kW/90 k až po 1.9 CDTI 110 kW/150 k, je v této kategorii ojedinělá. V závislosti na motoru si zákazník může vybírat mezi sportovně odstupňovanou manuální převodovkou, automatizovanou manuální převodovkou Easytronic nebo klasickým „automatem“.
Opel Astra se řadí na samou špičku i svojí bezpečností. V náročných bariérových bezpečnostních testech Euro NCAP získala nejvyšší možné ohodnocení. Celkem 34 bodů řadí Astru mezi nejbezpečnější automobily kompaktní třídy. Výborného výsledku dosáhla také v hodnocení ochrany dětí: pětidveřový model získal 4 hvězdičky a 39 bodů.
Astra je standardně vybavena bezpečnostním systémem Safetec, který obsahuje celou škálu prvků pasivní i aktivní bezpečnosti – optimalizované čelní, boční a průběžné hlavové airbagy po celé délce interiéru. Zadní krajní sedadla jsou standardně vybavena kotevními body systému ISOFIX.
JL, 20.3.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout