Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Astra - nová generace se představuje

Opel a kompaktní třída – to je příběh úspěchu, který začal už v roce 1936 modelem Kadett. Nyní pokračuje jedenáctou generací novým modelem Opel Astra. Výrobní haly dosud opustilo více než 24 miliónů kompaktních automobilů Kadett a Astra.

Pod kapotou najdete výhradně agregáty z kompletně nového portfolia pohonných jednotek s výkonovým rozpětím od 70 kW (95 k) do 147 kW (200 k).

Základní verze má celohliníkový benzínový čtyřválec 1,4 litru o výkonu 74 kW (100 k). Dále je v nabídce tříválec 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo s výkonem 77 kW (105 k). V kombinaci s pětistupňovou automatizovanou převodovkou Easytronic 3.0 má normovanou spotřebu pouze 4,2 l/100 km v kombinovaném cyklu.

V nové modelové řadě Astra debutuje i nový čtyřválcový motor 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo s výkonem 92 kW (125 k) nebo 110 kW (150 k) a v obou případech poskytuje největší točivý moment 245 Nm. Konstrukčně patří do jedné řady jako menší tříválec a díky celohliníkové konstrukci má nižší hmotnost než předcházející turbodmychadlem přeplňovaný motor stejného objemu. Nejúspornější verze má spotřebu 4,9 l/100 km.

Nejvýkonnější zážehovou pohonnou jednotkou v modelové řadě Astra bude motor 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo s výkonem 147 kW (200 k) a točivým momentem 300 Nm (s funkcí overboost). Zrychlení z 80 na 120 km/h na pátý převodový stupeň s ním trvá pouhých 7,5 vteřiny a nejvyšší rychlost je 235 km/h (předběžné údaje).

Na příznivce vznětových motorů čeká turbodiesel 1.6 CDTI, který je k dispozici ve třech výkonových stupních od 70 kW (95 k) do 100 kW (136 k) - ve všech případech poskytuje nejvyšší točivý moment 320 Nm. Astra 1.6 CDTI s výkonem 81 kW (110 k) spotřebujr jen 3,4 litru nafty na 100 km.

Pro nový model Astra jsou na výběr tři typy převodovek: pěti- a šestistupňová manuální převodovka, automatizovaná pětistupňová manuální převodovka Easytronic 3.0 a šestistupňová automatická převodovka se zvlášť nízkými třecími ztrátami. Automat se dá objednat v kombinaci s motory 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo s výkonem 110 kW (150 k) a 1.6 CDTI s výkonem 100 kW (136 k).

Podle modelu a výbavy je až o 200 kg, v každém případě však minimálně o 120 kg než předchůdce. Rozhodující roli při tom sehrává zcela nová architektura vozidla. Hmotnost samotné karosérie je nižší o 77 kg (více než 20 procent), zatímco konstrukční opatření na podvozku přinesla úsporu dalších 50 kg.

K tomuto výsledku přispělo použití komponentů z ocele ultra vysoké pevnosti, kompaktnější pomocné rámy, stejně jako i snížení hmotnosti prvků přední i zadní nápravy. Kromě toho se konstruktéři rozhodli nepoužít úplný kryt podlahy vozidla k další optimalizaci aerodynamiky a namísto toho aerodynamicky optimalizovali přímo komponenty podvozku a prvky pohonného ústrojí.

S celkovou délkou 4,37 metru je o téměř 50 mm kratší než předchůdce, šířka se zmenšila o 5 mm na 1,81 m (bez vnějších zpětných zrcátek), s výškou 1,48 m je o 2,5 cm nižší než předchůdce. Rozvor se zkrátil o 2 cm, ale vnitřní prostor kabiny vzrostl


Astra nové generace je prvním modelem Opel, který bude k dispozici se systémem Opel OnStar. Osobní servisní asistenční systém je strážný anděl, který je 365 dní v roce jednoduše dostupný stisknutím tlačítka. Jestliže dojde k aktivaci airbagů, Opel OnStar dostane automaticky informaci o poloze vozidla a dispečink vyšle k havarovanému vozidlu záchranné služby. Kromě toho OnStar změní nový Opel Astra na mobilní Wi-Fi hotspot 4G LTE. Současně k němu může být připojeno až 7 mobilních koncových zařízení od smartfonů přes tablety až po laptopy.

Absolutní novinkou je inteligentní osvětlovací systém na bázi světelných diod IntelliLux LED®. Inovativní soustava reflektorů LED matrix nové generace umožňuje jízdu s trvale zapnutými dálkovými světly bez rizika oslnění ostatních účastníků silničního provozu.

Kamera Opel Eye nové generace, která má premiéru v nové modelové řadě Astra, přináší výrazné zlepšení. Systém rozeznávání dopravních značek Traffic Sign Assist nyní pro přesnější pokyny kombinuje obrazy kamery a informace z navigace. Asistenční systém pro udržování jízdního pruhu Lane Departure Warning je doplněný funkcí Lane Keep Assist s automatickou korekcí řízení pro případ, že vozidlo neúmyslně opouští jízdní pruh. Zdokonalené byly i funkce na dodržování bezpečného odstupu od vpředu jedoucího vozidla. Forward Collision Alert nyní upozorňuje řidiče na potenciální nebezpečí i pomocí LED světla odráženého čelním sklem jako doplňkem k akustickému signálu a vyskakovací ikony (pop-up) ve sdruženém přístroji. Jestliže není reakce řidiče na výstrahu dostatečná, systém nyní podpoří brzdění (Integrated Brake Assist) nebo automaticky zabrzdí vozidlo (Autonomous Emergency Braking), čímž pomáhá předcházet kolizím anebo snižovat intenzitu nárazu při nízkých rychlostech (od 8 km/h do 80 km/h). Při rychlosti 40 km/h dokáže systém autonomně zabrzdit vozidlo plnou intenzitou. Další výstražný systém zvyšující bezpečnost Side Blind Spot Alert pomocí ultrazvukových senzorů monitoruje prostor za vozidlem, kam řidič nemůže vidět ve zpětných zrcátkách. Na rozeznané vozidlo upozorňuje řidiče ikonami LED a akustickým signálem.

Správnou rychlost hlídá tempomat s omezovačem rychlosti. Komfort jízdy zvyšuje parkovací asistent Advanced Park Assist.


Opel 20.10.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar