Opel Astra - dokonalý kompakt
Nová Astra, která vychází z tradice kompaktních modelů, jež Opel založil v roce 1936 modelem Kadett první generace, patří Astra neustále mezi nejprodávanější kompakty v Evropě. Tento segment přitom představuje 27 procent celkového automobilového trhu.
Výrazná silueta připomíná kupé, atraktivní vzhled umocňují promyšlené stylistické detaily. Elegantní proporce, založené na stylu „cab-forward“ (dopředu posunutá kabina, resp. čelní sklo) s výrazně skloněnými A-sloupky karoserie a dozadu klesající linií střechy podporují vzrušující náboj i ve formátu tradičního hatchbacku.
Novinkou je stylistický motiv dvojitého křídla v každém koncovém světle a dynamicky „převrácený“ břitvovitý prolis v bocích, který vizuálně propojuje výrazné zadní okno a C-sloupek karoserie.
Podvozek byl vyvinutý jako mechatronický systém, tedy systém, který dokonale propojuje mechanické funkce a elektronické ovládání. Přední kola jsou zavěšena na vzpěrách McPherson, vzadu konstruktéři jako první na světě zkombinovali vlečená ramena H-nápravy s torzní příčkou s Wattovým přímovodem.
Astra si tak z nově řešené zadní nápravy zachovala všechny výhody nápravy s vlečenými rameny, což jsou kompaktní rozměry, nízká hmotnost a perfektní funkčnost. Po doplnění o Wattův přímovod, který zachycuje příčné síly, přenášené do závěsů při zatáčení, je vůz stabilní a komfortní.
Adaptivní odpružení FlexRide umožňuje řidiči nastavit charakteristiky podvozku aktuálním požadavkům a jízdním podmínkám. Stejně, jako v případě Opelu Insignia, také pro novou Astru bude k dispozici vyspělý elektronický systém FlexRide, který dovoluje tři druhy nastavení: Standardní, Sport a Tour.
Jízdní dynamika získala širším rozchodem vpředu (+56 mm) i vzadu (+70 mm). A protože o 71 mm narostl i rozvor kol, došlo k nárůstu stability, ovládání je jistější a vůz má lepší jízdní vlastnosti.
Nová Astra se představí s kompletní řadou osmi motorů s výkony od 70 kW/95 k do 132 kW/180 k. Motory propojené s manuálními převodovkami, jsou výkonné a mají v průměru o 12 % nižší emise CO2 ve srovnání se současnou generací. Průměrná spotřeba vznětových motorů je 4,6 l/100 km, v případě zážehových 6,1 l/100 km.
Čtyři vznětové motory, od kterých se očekává, že budou tvořit téměř polovinu prodejů, disponují výkony 95 k až 160 k, všechny mají spotřebu pod 5,0 l/100 km.
Řada zážehových motorů zahrnuje přirozeně plněné i turbodmychadlem přeplňované agregáty zdvihového objemu 1.4 a 1.6, jejichž výkony sahají od 74 kW/100 k až po 132 kW/180 k.
Nejdůležitější inovativní prvky
Adaptivní světlomety AFL+ (Advanced Forward Lighting) - nová generace bi-xenonových světlometů, které mění intenzitu světla i nastavení paprsku podle převažujících jízdních podmínek. Světlomety AFL+ fungují v devíti různých režimech.
Kamerový systém Opel Eye rozpoznává dopravní značky a varuje řidiče při nechtěném vyjetí z jízdního pruhu.
Ergonomická sportovní sedadla lze podélně nastavovat v rozsahu 280 mm. Sedadla mají prodloužitelný sedák, nastavování sklonu sedáku, bederní opěrku nastavitelnou ve čtyřech směrech. Jde o jediná sedadla v kompaktní třídě, která získala atest AGR nezávislého sdružení německých ergonomů a ortopedů.
FlexFloor umožňuje jednoduché uložení nejrůznějšího nákladu. Podlaha zavazadlového prostoru je vyjímatelná a lze ji umístit ve třech různých výškách.
FlexFix, inovativní nosič jízdních kol, je vestavěný do zadního nárazníku a nabízí se za příplatek pro hatchback. Po uvolnění páčky v zavazadlovém prostoru se nosič vysune jako zásuvka ze zadního nárazníku.
Zážehové motory
Vznětové motory
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
JL, 24.9.2009
Novinkou je stylistický motiv dvojitého křídla v každém koncovém světle a dynamicky „převrácený“ břitvovitý prolis v bocích, který vizuálně propojuje výrazné zadní okno a C-sloupek karoserie.
Podvozek byl vyvinutý jako mechatronický systém, tedy systém, který dokonale propojuje mechanické funkce a elektronické ovládání. Přední kola jsou zavěšena na vzpěrách McPherson, vzadu konstruktéři jako první na světě zkombinovali vlečená ramena H-nápravy s torzní příčkou s Wattovým přímovodem.
Astra si tak z nově řešené zadní nápravy zachovala všechny výhody nápravy s vlečenými rameny, což jsou kompaktní rozměry, nízká hmotnost a perfektní funkčnost. Po doplnění o Wattův přímovod, který zachycuje příčné síly, přenášené do závěsů při zatáčení, je vůz stabilní a komfortní.
Adaptivní odpružení FlexRide umožňuje řidiči nastavit charakteristiky podvozku aktuálním požadavkům a jízdním podmínkám. Stejně, jako v případě Opelu Insignia, také pro novou Astru bude k dispozici vyspělý elektronický systém FlexRide, který dovoluje tři druhy nastavení: Standardní, Sport a Tour.
Jízdní dynamika získala širším rozchodem vpředu (+56 mm) i vzadu (+70 mm). A protože o 71 mm narostl i rozvor kol, došlo k nárůstu stability, ovládání je jistější a vůz má lepší jízdní vlastnosti.
Nová Astra se představí s kompletní řadou osmi motorů s výkony od 70 kW/95 k do 132 kW/180 k. Motory propojené s manuálními převodovkami, jsou výkonné a mají v průměru o 12 % nižší emise CO2 ve srovnání se současnou generací. Průměrná spotřeba vznětových motorů je 4,6 l/100 km, v případě zážehových 6,1 l/100 km.
Čtyři vznětové motory, od kterých se očekává, že budou tvořit téměř polovinu prodejů, disponují výkony 95 k až 160 k, všechny mají spotřebu pod 5,0 l/100 km.
Řada zážehových motorů zahrnuje přirozeně plněné i turbodmychadlem přeplňované agregáty zdvihového objemu 1.4 a 1.6, jejichž výkony sahají od 74 kW/100 k až po 132 kW/180 k.
Nejdůležitější inovativní prvky
Adaptivní světlomety AFL+ (Advanced Forward Lighting) - nová generace bi-xenonových světlometů, které mění intenzitu světla i nastavení paprsku podle převažujících jízdních podmínek. Světlomety AFL+ fungují v devíti různých režimech.
Kamerový systém Opel Eye rozpoznává dopravní značky a varuje řidiče při nechtěném vyjetí z jízdního pruhu.
Ergonomická sportovní sedadla lze podélně nastavovat v rozsahu 280 mm. Sedadla mají prodloužitelný sedák, nastavování sklonu sedáku, bederní opěrku nastavitelnou ve čtyřech směrech. Jde o jediná sedadla v kompaktní třídě, která získala atest AGR nezávislého sdružení německých ergonomů a ortopedů.
FlexFloor umožňuje jednoduché uložení nejrůznějšího nákladu. Podlaha zavazadlového prostoru je vyjímatelná a lze ji umístit ve třech různých výškách.
FlexFix, inovativní nosič jízdních kol, je vestavěný do zadního nárazníku a nabízí se za příplatek pro hatchback. Po uvolnění páčky v zavazadlovém prostoru se nosič vysune jako zásuvka ze zadního nárazníku.
Zážehové motory
| Typ | 1.4 | 1.6 | 1.4T | 1.6T |
| Objem | 1398 | 1598 | 1298 | 1598 |
| Výkon | 74(100)/6000 | 85(115)/6000 | 103(140)/4900 | 132(180)/5500 |
| Toč.moment | 130/4000 | 155/4000 | 200/1850-4900 | 230/2200-5400 |
| Rychlost | 178 | 188 | 221 | 210 |
| Zrychlení | 14,2 | 11,7 | 8,5 | 9,0 |
| Převodovka | 5MT | 5 MT | 6 MT | 6 AT |
| Spotřeba | 7,2/4,5/5,5 | 8,3/5,1/6,3 | 8,8/5,6/6,8 | 10,3/5,9/7,5 |
Vznětové motory
| Typ | 1.3CDTi | 1.7 CDTi | 1.7 CDTi | 2.0 CDTi |
| Objem | 1248 | 1686 | 1686 | 1956 |
| Výkon | 70(95)/4000 | 81(110)/3800 | 92(125)/4000 | 118(160)/4000 |
| Toč.moment | 190/1750 | 260/1800 | 280/2300 | 350/1750 |
| Rychlost | 170 | 181 | 195 | 215 |
| Převodovka | 6 MT | 6MT | 6 MT | 6MT |
| Spotřeba | 5,1/3,6/4,2 | 5,7/4,1/4,7 | 5,7/4,1/4,7 | 6,4/4,1/4,9 |
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
JL, 24.9.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














