Opel Astra - desátá generace na obzoru
Sofistikované technologie za přijatelnou cenu, německá kvalita a preciznost a atraktivní design – všechny tyto atributy, díky kterým se nový Opel Insignia rychle propracoval do pozice nejprodávanějšího sedanu střední třídy v Evropě, si přiváží i zcela nový Opel Astra.
Nová generace Opelu Astra se ve světové premiéře představí na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Do své třídy přináší řadu komfortních a bezpečnostních prvků, které krátce uvedla poprvé do střední třídy Insignia. K dispozici bude nový mechatronický podvozek, adaptivní světlomety AFL poslední generace, kamerový systém, registrující dopravní značky nebo příkladně ergonomická sedadla.
Celkem 4,42 dlouhá Astra nové generace nabízí především díky delšímu rozvoru (+ 71 mm) dostatek prostoru pro nohy, kolena i ramena na předních i zadních sedadlech. Splývavé tvary atraktivní karoserie, které designeři ladili během více než šesti stovek hodin testů ve větrném tunelu, jsou zárukou skvělé aerodynamiky.
Od konvenčních hatchbacků se Astra odlišuje výrazně skloněným a dopředu posunutým čelním sklem a směrem dozadu výrazně spadající křivkou střechy. Astra nové generace svěžím způsobem tlumočí nový designerský jazyk automobilky Opel – sochařské umění v kombinaci s německou precizností.
Obdobné křivky břitu a křídla jsou k vidění i v interiéru nové Astry, takže styling vnitřku vozu harmonizuje s jeho exteriérem. Zvláštní důraz kladli návrháři interiéru na vytvoření spousty odkládacích schránek a prostorů.
Nová Astra, vyvinutá v Rüsselsheimu, vyjíždí na novém podvozku s delším rozvorem a širším rozchodem vpředu i vzadu. Nová zadní náprava zaručuje výbornou stabilitu a jízdní agilitu, aniž by jakkoli trpěl cestovní komfort.
Mechatronický podvozek integruje a propojuje funkce mechanických a elektronických podvozkových systémů. Podobě jako Insignie, také nová Astra bude nabízena s inovativním adaptivním zavěšením FlexRide, které je v této třídě výjimkou. Zavěšení FlexRide dovoluje snadnou volbu třech režimů naladění podvozku – standardního, sportovního a cestovně komfortního. Podvozek se přizpůsobuje i stylu jízdy konkrétního řidiče a rychlosti jízdy do zatáček.
Pro novou Astru je připraveno osm různých motorů, které všechny plní limity emisní normy Euro 5. Všechny, s výjimkou základních, jsou standardně propojeny se šestistupňovými převodovkami. V Astře si odbude debut také nová automatická převodovka s funkcí manuálního řazení Active Select.
Řada přeplňovaných vznětových motorů CDTI zahrnuje čtyři agregáty common-rail objemů 1.3 až 2.0, jejichž výkony sahají od 70 kW/95 k až po 118 kW/160 k. Všechny turbodiesely mají částicové filtry DPF. Součástí bude i úsporná a ekologická verze Astra ecoFLEX.
Výkony čtyř zážehových motorů o objemech 1.4 a 1.6 sahají od 74 kW/100 k až po 132 kW/180 k. Nový „downsized“ motor 1.4 Turbo o výkonu 103 kW/140 k nahradí známý přirozeně plněný čtyřválec 1.8. Nový motor 1.4 Turbo má přitom o 14 procent vyšší točivý moment při nižší spotřebě.
Kořeny tradice automobilky Opel v kompaktním segmentu sahají do roku 1936 k modelu Olympia Kadett. Astra vždy patřila mezi tři nejprodávanější evropské kompakty, přičemž její segment si připisuje asi 27 procent z celkových prodejů automobilového trhu. Prodeje modelů Astra představují asi třetinu celkových prodejů značek Opel/Vauxhall, což v absolutním vyjádření představuje bezmála 500 000 prodaných vozů ročně.
JL, 14.5.2009
Celkem 4,42 dlouhá Astra nové generace nabízí především díky delšímu rozvoru (+ 71 mm) dostatek prostoru pro nohy, kolena i ramena na předních i zadních sedadlech. Splývavé tvary atraktivní karoserie, které designeři ladili během více než šesti stovek hodin testů ve větrném tunelu, jsou zárukou skvělé aerodynamiky.
Od konvenčních hatchbacků se Astra odlišuje výrazně skloněným a dopředu posunutým čelním sklem a směrem dozadu výrazně spadající křivkou střechy. Astra nové generace svěžím způsobem tlumočí nový designerský jazyk automobilky Opel – sochařské umění v kombinaci s německou precizností.
Obdobné křivky břitu a křídla jsou k vidění i v interiéru nové Astry, takže styling vnitřku vozu harmonizuje s jeho exteriérem. Zvláštní důraz kladli návrháři interiéru na vytvoření spousty odkládacích schránek a prostorů.
Nová Astra, vyvinutá v Rüsselsheimu, vyjíždí na novém podvozku s delším rozvorem a širším rozchodem vpředu i vzadu. Nová zadní náprava zaručuje výbornou stabilitu a jízdní agilitu, aniž by jakkoli trpěl cestovní komfort.
Mechatronický podvozek integruje a propojuje funkce mechanických a elektronických podvozkových systémů. Podobě jako Insignie, také nová Astra bude nabízena s inovativním adaptivním zavěšením FlexRide, které je v této třídě výjimkou. Zavěšení FlexRide dovoluje snadnou volbu třech režimů naladění podvozku – standardního, sportovního a cestovně komfortního. Podvozek se přizpůsobuje i stylu jízdy konkrétního řidiče a rychlosti jízdy do zatáček.
Pro novou Astru je připraveno osm různých motorů, které všechny plní limity emisní normy Euro 5. Všechny, s výjimkou základních, jsou standardně propojeny se šestistupňovými převodovkami. V Astře si odbude debut také nová automatická převodovka s funkcí manuálního řazení Active Select.
Řada přeplňovaných vznětových motorů CDTI zahrnuje čtyři agregáty common-rail objemů 1.3 až 2.0, jejichž výkony sahají od 70 kW/95 k až po 118 kW/160 k. Všechny turbodiesely mají částicové filtry DPF. Součástí bude i úsporná a ekologická verze Astra ecoFLEX.
Výkony čtyř zážehových motorů o objemech 1.4 a 1.6 sahají od 74 kW/100 k až po 132 kW/180 k. Nový „downsized“ motor 1.4 Turbo o výkonu 103 kW/140 k nahradí známý přirozeně plněný čtyřválec 1.8. Nový motor 1.4 Turbo má přitom o 14 procent vyšší točivý moment při nižší spotřebě.
Kořeny tradice automobilky Opel v kompaktním segmentu sahají do roku 1936 k modelu Olympia Kadett. Astra vždy patřila mezi tři nejprodávanější evropské kompakty, přičemž její segment si připisuje asi 27 procent z celkových prodejů automobilového trhu. Prodeje modelů Astra představují asi třetinu celkových prodejů značek Opel/Vauxhall, což v absolutním vyjádření představuje bezmála 500 000 prodaných vozů ročně.
JL, 14.5.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










