Opel Astra Sports Tourer - první seznámení
V závěru minulého týdne představil Opel ČR novinářům nové kombi Opel Astra Sports Tourer, jehož cena v základní výbavě začíná na zajímavých 319 900 Kč. Zároveň jsme si mohli vyzkoušet některé z nabízených motorizací.
My jsme zvolili přeplňovanou zážehovou verzi 1.4 T se samočinnou převodovkou a vznětovou 1.6 CDTi Biturbo s ručně řazenou převodovkou o šesti stupních. Musíme prozradit, že se nám na silničkách v okolí Berounky a Českého krasu velice zamlouvali oba modely, ale k tomu se ještě dostaneme někdy příště.
Po úspěšném uvedení hatchbacku Astra nové generace před několika měsíci nyní vyjíždí i kombi Sports Tourer. Nejnovější člen rodiny kompaktních kombi navazuje na tradici, které je Opel věrný nepřetržitě už od uvedení prvního modelu Kadett A Caravan v roce 1963.
Opel Astra Sports Tourer má téměř stejné vnější rozměry jako předchozí model - je dlouhý 4702 mm, široký 1871 mm (se sklopenými vnějšími zpětnými zrcátky) a vysoký 1510 mm – přitom ale uvnitř nabízí zřetelně více místa pro pasažéry u zavazadla. Vnitřní výška stropu nad předními sedadly je větší o 26 mm, prostor pro nohy na zadních sedadlech je větší o 28 mm. Navíc díky efektivnímu vnitřnímu uspořádání je maximální objem zavazadlového prostoru až 1630 litrů.
Poprvé v modelu Opel lze dveře zavazadlového prostoru otvírat i zavírat bez fyzického dotyku nebo bez použití dálkového ovladače. V kombinaci se systémem bezklíčového odemykání „Keyless Open“ stačí k otevření dveří jen malé kývnutí nohy pod zadním nárazníkem. A stejným pohybem se dveře zase zavřou.
Kompaktní konstrukce a lehká karoserie pomohly novému kombi shodit až 190 kg hmotnosti. K tomuto působivému výsledku přispělo využití vysoce pevných ocelí, konstrukční modifikace na podvozku a nové výrobní metody. V základní verzi má Astra Sports Tourer pohotovostní hmotnost jen 1188 kg (bez řidiče), což má pozitivní vliv na agilitu, jízdní komfort, spotřebu paliva a provozní náklady.
K uvedeným vlastnostem přispívá i portfolio motorů s výkony od 70 kW (95 k) do 147 kW (200 k). Jejich průměrná spotřeba paliva se pohybuje od 3,4 do 6,2 l/100km.
Novým motorem v nabídce je turbodiesel 1.6 BiTurbo CDTI. Kompaktní čtyřválec o výkonu 118 kW (160 k) dosahuje nejvyššího točivého momentu 350 Nm už od 1500 min-1. Čtyřválcovému motoru s přímým vstřikováním nafty common rail dodává sílu sekvenční dvojstupňové přeplňování dvojicí různě velkých turbodmychadel. Malé turbodmychadlo s variabilní geometrií VGT zaručuje spontánní reakce motoru v nízkých otáčkách bez typické prodlevy. S tímto motorem zrychluje z 80 na 120 km/h na pátý převodový stupeň za 8,1 s. V kombinaci se 6-stupňovou manuální převodovkou, systémem Start/Stop a pneumatikami s nízkým valivým odporem spotřebuje jen 4,1 l nafty na 100 kilometrů v kombinovaném cyklu. S novým špičkovým agregátem jsou nyní pro modelovou řadu Astra k dispozici turbodiesely shodného objemu 1,6 l ve čtyřech výkonových stupních: 70 kW (95 k), 81 kW (110 k), 100 kW (136 k) a 118 kW (160 k).
Na výběr je i pět různých zážehových motorů včetně celohliníkového tříválce 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo a přeplňovaného čtyřválce o objemu 1,4 litru. Nejvýkonnější zážehovou pohonnou jednotkou v kombi Astra Sports Tourer je motor 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo. Turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec o obejmu 1,6 l s přímým vstřikováním benzinu dosahuje výkonu 147 kW (200 k) a točivého momentu 300 Nm (s funkcí Overboost). Astra Sports Tourer s tímto motorem má kombinovanou spotřebu paliva 6,0 l/100 km.
Opel Astra Sports Tourer vytváří nové standardy i v oblasti bezpečnosti, infotainmentu a komfortu. Absolutní novinku v segmentu kompaktních vozů představují inteligentní adaptivní světlomety IntelliLux LED®. Ty umožňují při mimoměstských jízdách mít trvale zapnutá dálková světla, aniž by docházelo k oslňování jiných účastníků provozu. Když kamera zaregistruje světla protijedoucích aut nebo koncová světla vpředu jedoucích vozů, přesně definované segmenty LED diod se deaktivují, ale zbývající oblasti včetně krajnice zůstávají jasně osvětlené.
Kromě toho má řidič k dispozici širokou škálu inovativních asistenčních systémů na bázi kamery Opel Eye nejnovější generace – od zdokonaleného a přesnějšího systému rozeznávání dopravních značek Traffic Sign Assist přes asistenční systém pro udržování jízdního pruhu Lane Keep Assist se systémem aktivní korekcí do řízení až po systém Forward Collision Alert s funkcí Collision Imminent Braking.
Dalším unikátním prvkem v kompaktní třídě je osobní asistenční systém Opel OnStar, který je „andělem strážným“ pro řidiče i posádku. Na výběr jsou i dva nové systémy infotainmentu IntelliLink nové generace. Podporují funkce Apple CarPlay a Android Auto pro dokonalou integraci smartfonů. Především při delších cestách ocení řidiči vysoký komfort předních ergonomických sedadel s certifikátem AGR, která mají nastavitelné boční části opěradel, paměť na celkové nastavení, masážní funkce a ventilaci. Pasažéři na zadních sedadlech se mohou těšit na vyhřívání sedadel vzadu.
Zážehové motory
Vznětové motory
Pozn: Objem - ccm, výkon - kW(k)/min, točivý moment - Nm/min, zrychlení 0-100 km/h (s), rychlost - km/h, spotřeba (město/mimo město/kombin.) - l/100 km
Příklady cen
Opel + JL 26.4.2016
Po úspěšném uvedení hatchbacku Astra nové generace před několika měsíci nyní vyjíždí i kombi Sports Tourer. Nejnovější člen rodiny kompaktních kombi navazuje na tradici, které je Opel věrný nepřetržitě už od uvedení prvního modelu Kadett A Caravan v roce 1963.
Opel Astra Sports Tourer má téměř stejné vnější rozměry jako předchozí model - je dlouhý 4702 mm, široký 1871 mm (se sklopenými vnějšími zpětnými zrcátky) a vysoký 1510 mm – přitom ale uvnitř nabízí zřetelně více místa pro pasažéry u zavazadla. Vnitřní výška stropu nad předními sedadly je větší o 26 mm, prostor pro nohy na zadních sedadlech je větší o 28 mm. Navíc díky efektivnímu vnitřnímu uspořádání je maximální objem zavazadlového prostoru až 1630 litrů.
Poprvé v modelu Opel lze dveře zavazadlového prostoru otvírat i zavírat bez fyzického dotyku nebo bez použití dálkového ovladače. V kombinaci se systémem bezklíčového odemykání „Keyless Open“ stačí k otevření dveří jen malé kývnutí nohy pod zadním nárazníkem. A stejným pohybem se dveře zase zavřou.
Kompaktní konstrukce a lehká karoserie pomohly novému kombi shodit až 190 kg hmotnosti. K tomuto působivému výsledku přispělo využití vysoce pevných ocelí, konstrukční modifikace na podvozku a nové výrobní metody. V základní verzi má Astra Sports Tourer pohotovostní hmotnost jen 1188 kg (bez řidiče), což má pozitivní vliv na agilitu, jízdní komfort, spotřebu paliva a provozní náklady.
K uvedeným vlastnostem přispívá i portfolio motorů s výkony od 70 kW (95 k) do 147 kW (200 k). Jejich průměrná spotřeba paliva se pohybuje od 3,4 do 6,2 l/100km.
Novým motorem v nabídce je turbodiesel 1.6 BiTurbo CDTI. Kompaktní čtyřválec o výkonu 118 kW (160 k) dosahuje nejvyššího točivého momentu 350 Nm už od 1500 min-1. Čtyřválcovému motoru s přímým vstřikováním nafty common rail dodává sílu sekvenční dvojstupňové přeplňování dvojicí různě velkých turbodmychadel. Malé turbodmychadlo s variabilní geometrií VGT zaručuje spontánní reakce motoru v nízkých otáčkách bez typické prodlevy. S tímto motorem zrychluje z 80 na 120 km/h na pátý převodový stupeň za 8,1 s. V kombinaci se 6-stupňovou manuální převodovkou, systémem Start/Stop a pneumatikami s nízkým valivým odporem spotřebuje jen 4,1 l nafty na 100 kilometrů v kombinovaném cyklu. S novým špičkovým agregátem jsou nyní pro modelovou řadu Astra k dispozici turbodiesely shodného objemu 1,6 l ve čtyřech výkonových stupních: 70 kW (95 k), 81 kW (110 k), 100 kW (136 k) a 118 kW (160 k).
Na výběr je i pět různých zážehových motorů včetně celohliníkového tříválce 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo a přeplňovaného čtyřválce o objemu 1,4 litru. Nejvýkonnější zážehovou pohonnou jednotkou v kombi Astra Sports Tourer je motor 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo. Turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec o obejmu 1,6 l s přímým vstřikováním benzinu dosahuje výkonu 147 kW (200 k) a točivého momentu 300 Nm (s funkcí Overboost). Astra Sports Tourer s tímto motorem má kombinovanou spotřebu paliva 6,0 l/100 km.
Opel Astra Sports Tourer vytváří nové standardy i v oblasti bezpečnosti, infotainmentu a komfortu. Absolutní novinku v segmentu kompaktních vozů představují inteligentní adaptivní světlomety IntelliLux LED®. Ty umožňují při mimoměstských jízdách mít trvale zapnutá dálková světla, aniž by docházelo k oslňování jiných účastníků provozu. Když kamera zaregistruje světla protijedoucích aut nebo koncová světla vpředu jedoucích vozů, přesně definované segmenty LED diod se deaktivují, ale zbývající oblasti včetně krajnice zůstávají jasně osvětlené.
Kromě toho má řidič k dispozici širokou škálu inovativních asistenčních systémů na bázi kamery Opel Eye nejnovější generace – od zdokonaleného a přesnějšího systému rozeznávání dopravních značek Traffic Sign Assist přes asistenční systém pro udržování jízdního pruhu Lane Keep Assist se systémem aktivní korekcí do řízení až po systém Forward Collision Alert s funkcí Collision Imminent Braking.
Dalším unikátním prvkem v kompaktní třídě je osobní asistenční systém Opel OnStar, který je „andělem strážným“ pro řidiče i posádku. Na výběr jsou i dva nové systémy infotainmentu IntelliLink nové generace. Podporují funkce Apple CarPlay a Android Auto pro dokonalou integraci smartfonů. Především při delších cestách ocení řidiči vysoký komfort předních ergonomických sedadel s certifikátem AGR, která mají nastavitelné boční části opěradel, paměť na celkové nastavení, masážní funkce a ventilaci. Pasažéři na zadních sedadlech se mohou těšit na vyhřívání sedadel vzadu.
Zážehové motory
Typ | 1.4 | 1.0 T | 1.4 T | 1.4 T | 1.6 T |
Objem | 1399 | 999 | 1399 | 1399 | 1598 |
Výkon | 74(100)/6000 | 77(105)/4500-6000 | 92(125)/4000-5600 | 110(150)/5000-5600 | 147(200)/5500 |
Toč.moment | 130/4300 | 170/1800-4300 | 245/2000-3500 | 245/2000-4000 | 280/1650-5000 |
Zrychlení | 13,9 | 11,7 | 9,6 | 8,7 | 7,7 |
Rychlost | 185 | 195 | 205 | 215 | 235 |
Spotřeba | 7,4/4,3/5,5 | 5,2/3,9/4,3 | 7,2/4,5/5,5 | 7,2/4,5/5,5 | 8,0/4,9/6,0 |
Vznětové motory
Typ | 1.6 CDTi/95 | 1.6 CDTi/110 | 1.6 CDTi/136 | 1.6 CDTi Biturbo |
Objem | 1598 | 1598 | 1598 | 1598 |
Výkon70(95)/3500 | 81(110)/3500 | 100(136)/3500-4000 | 118(160)/4000 | |
Toč.moment | 250/1500-1750 | 300/1750-2000 | 320/2000-2250 | 350/1500-2250 |
Zrychlení | 12,9 | 11,4 | 10,1 | 8,9 |
Rychlost | 185 | 195 | 205 | 220 |
Spotřeba | 4,2/3,3/3,6 | 4,2/3,3/3,6 | 4,5/3,4/3,8 | 5,1/3,6/4,1 |
Pozn: Objem - ccm, výkon - kW(k)/min, točivý moment - Nm/min, zrychlení 0-100 km/h (s), rychlost - km/h, spotřeba (město/mimo město/kombin.) - l/100 km
Příklady cen
1.4 (74kW/100k) | Selection | 319.900 |
1.0 TURBO (77kW/105k) | Selection | 349.900 |
1.6 CDTI (70kW/95k) | Selection | 394.900 |
1.6 CDTI BiTurbo (118kW/160k) | Dynamic | 529.900 |
1.0 TURBO (77kW/105k) | Inovation | 419.900 |
1.4 TURBO (110kW/150k) | Inovation | 519.900 |
1.6 CDTI (81kW/110k) | Inovation | 479.900 |
1.6 CDTI BiTurbo (118kW/160k) | Inovation | 539.900 |
Opel + JL 26.4.2016
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout