Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Astra Sports Tourer - kompaktní kombi

Ačkoli vůz byl navržen současně s kratším pětidveřovým sourozencem, má kombi vlastní identitu. Od středních sloupků je karoserie nová. Prostorný zavazadlový prostor je hluboký s plochou podlahou a čalouněný, a jeho vnitřní prostor nenarušují podběhy kol.

Astra Sports Tourer je prvním kompaktním kombi mimo prémiový segment, s dálkově sklopnými zadními sedadly FlexFold, zlepšující ergonomii i pohodlí. Jejich sklopením se objem zavazadlového prostoru zvětší z 500 l na 1550 l. Každá část opěradla zadního sedadla, děleného v poměru 60/40, se stlačením knoflíku uvolní a sklopí. Při sklopeném zadním opěradle má nákladní prostor délku 1835 mm – což je o 28 mm více, než u předchozí generace.
Dalším prvkem výbavy z prémiového segmentu je dvojdílný kryt zavazadlového prostoru Easy Access Cover, který se posune nahoru a dopředu jednoduchým pohybem. Při nakládání větších předmětů se zasune do kazety a pokud není potřeba, tak lze celou kazetu vyjmout a uložit pod podlahu zavazadlového prostoru.
Na míru vyrobený skládací ochranný kryt Luggage Compartment Liner chrání koberec na podlaze zavazadlového prostoru, zadní nárazník a sklopené části opěradla zadního sedadla. Při připojení přívěsu prostřednictvím originálního tažného zařízení se aktivuje elektronický stabilizační systém přívěsu TSA, který eliminuje nestabilní pohyby přívěsu.
Přední sedadla mají největší rozsah podélného nastavování v celé třídě. Zákazníci si mohou také vybrat jediná ergonomická sedadla v tomto segmentu, certifikovaná nezávislou asociací ortopedických expertů AGR.
Bezpečnost a komfort zvyšuje třetí generace adaptivních světlometů AFL+, které pracují v devíti různých režimech osvětlení, které se samočinně přepínají podle převažujícího profilu cesty a jízdních podmínek. Kamerový systém Opel Eye upozorňuje řidiče na zákazové značky a značky omezující rychlost a varuje před opuštěním jízdního pruhu.
Vůz si zachovává vyladění podvozku a jízdní dynamiku základního hatchbacku Astra. Zadní náprava profituje z inovativní kombinace vlečených ramen propojených torzně poddajnou příčkou a Wattova přímovodu. Jízdní vlastnosti zvyšují adaptivní tlumiče FlexRide, které průběžně reagují na změny povrchu cesty a stylu jízdy. V plně adaptivním režimu Standard má vůz vyvážené jízdní vlastnosti, režimu Sport je vše uzpůsobeno jízdní dynamice, režim Tour upřednostňuje komfort.
Široká nabídka pohonných jednotek pro model Opel Astra Sports Tourer obsahuje čtyři vznětové motory, pět zážehových agregátů a jeden upravený na LPG. Výkonové rozpětí sahá od 70 kW (95 k) do 132 kW (180 k).
Nabídka vznětových motorů obsahuje turbodiesely CDTI 1.3, 1.7 a 2.0 se systémem přímého vstřikování paliva common-rail, turbodmychadlem s variabilní geometrií VGT a bezúdržbovým filtrem pevných částic (sazí). Technologie Start/Stop bude v příštím roce k dispozici pro verzi 1.3 CDTI o výkonu 70 kW (95 k) a díky tomu dosáhne spotřeby 4,1 l/100 km.
Motor 1.7 CDTI je k dispozici ve dvou výkonových verzích: 81 kW/110 k (točivý moment 260 Nm), resp. 92 kW/125 k (točivý moment 280 Nm). Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu je u obou verzí identická 4,5 l/100 km, stejně, jako emise CO2 119 g/km.
Špičkový turbodiesel 2.0 CDTI/118 kW může být spojen se šestistupňovou manuální i automatickou převodovkou. Díky výkonu 118 kW/160 k a mohutnému točivému momentu 350 Nm už v nízkých otáčkách 1750 ot/min dokáže vůz zrychlit z klidu na 100 km/h pod 10 sekund. Kombinovaná spotřeba vozu s manuální převodovkou činí jen 5,1 l/100 km.
Nabídka zážehových motorů obsahuje čtyřválce o objemu 1.4 a 1.6, každý jak s přirozeným plněním, tak i s přeplňováním turbodmychadlem. Výkonové rozpětí sahá od 74 kW (100 k) až po 132 kW (180 k). Všechny agregáty s výjimkou čtyřválce 1.6 Turbo mají plynulé variabilní časování sacích i výfukových ventilů.
S nastupující generací se představil také nový zážehový motor 1.4 Turbo o výkonu 103 kW/140 k , který nahradil čtyřválec 1.8 litru. Strategie downsizingu přinesla snížení spotřeby paliva asi o 15 % na 6,1 l/100 km, přičemž nový přeplňovaný motor má o 14 % vyšší točivý moment. Motor je k dispozici se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Druhá verze motoru 1.4 Turbo o výkonu 88 kW/120 k debutuje v modelové řadě Astra se šestistupňovou manuální převodovkou. Průměrná spotřeba tohoto modelu činí jen 6,1 l/100 km.

Základní zážehový 1.4 s přirozeným plněním má výkon 74 kW (100 k) a v kombinovaném cyklu spotřebuje 5,9 l/100 km. Vrchol představuje zážehový turbodmychadlem přeplňovaný motor 1.6 o výkonu 132 kW/180 k s maximálním točivým momentem 230 Nm.
Model Astra Sports Tourer byl navržen a zkonstruován v Mezinárodním technickém a designérském centru značky Opel v německém Rüsselsheimu a bude se vyrábět ve Velké Británii v továrně v Ellesmere Port.

Nové kombi Astra Sports Tourer si již mohou objednávat i tuzemští zákazníci – „příplatek“ za kombi verzi oproti pětidveřovému hatchbacku činí jen 32 000 Kč, takže atraktivní kombi lze získat již za 357 900 Kč. Za tuto cenu zákazník získá mimořádně praktický a technicky vyspělý automobil, v jehož výbavě nechybí např. elektronický stabilizační systém ESP, čelní a boční airbagy, klimatizace, autorádio s CD/MP3 přehrávačem, elektricky ovládaná přední okna a zpětná zrcátka a řada dalších hodnotných prvků.


JL, 6.10.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar