Opel Astra Sports Tourer - elegantní kupé na trhu
Opel byl jedním z prvních evropských výrobců, který už začátkem 50. let dvacátého století zavedl do výroby model kombi – Rekord Caravan. V roce 1991 se pak objevila první generace Astra Caravan a v témže roce také Opel vstoupil na český trh.
Včera Opel ČR představil nové kombi Astra Sports Tourer s typickými designovými prvky jako větší kombi Insignia Sports Tourer, přičemž klade důraz na vysokou kvalitu a funkčnost.
Přestože je nová generace větší než Octavia Combi ve všech směrech – délka + 13 cm (4419 mm), šířka + 4 cm (1814 mm), výška + 6 cm (1510 mm), rozvor + 10 cm (2685 mm), tak základní objem zavazadlového prostoru je o 100 litrů menší, to znamená 500 l. Ale je hluboký s plochou podlahu a kompletně čalouněný. Zadní sedadla lze sklopit jednoduchým stlačením knoflíku, čímž se objem zavazadlového prostoru zvětší na 1550 l. Každá část opěradla se stlačením knoflíku uvolní a sklopí. Při sklopeném zadním opěradle má nákladní prostor délku 1835 mm – což je o 28 mm více, než u předchozí generace.
Dalším prvkem výbavy z prémiového segmentu je dvojdílný kryt zavazadlového prostoru. Kryt Easy Access Cover se posune nahoru a dopředu jednoduchým pohybem při nakládání nebo vyndávání menších předmětů ze zavazadlového prostoru. Při nakládání větších předmětů se kryt zasune do kazety a pokud jen nepotřebujeme, potom můžeme kazetu vyjmout a uložit pod podlahu zavazadlového prostoru.
Na výběr jsou k dispozici čtyři úrovně výbavy interiéru. Verze Cosmo dostala nový interiér v teplých barvách, využívající hnědou barvu Cocoa v různých odstínech jako alternativu k základní černé barvě.
Přední sedadla mají největší rozsah podélného nastavování v celé třídě. Zákazníci si mohou také vybrat jediná ergonomická sedadla v tomto segmentu, certifikovaná nezávislou asociací ortopedických expertů AGR.
Bezpečnost a komfort zvyšuje třetí generace adaptivních světlometů AFL+, které pracují v devíti různých režimech osvětlení a samočinně se přepínají podle profilu cesty a jízdních podmínek. Kamerový systém Opel Eye upozorňuje řidiče na zákazové značky a omezující rychlost a varuje řidiče i před mimoděčným opuštěním jízdního pruhu.
Vůz si zachovává vyladění podvozku a jízdní dynamiku hatchbacku. Zadní náprava profituje z kombinace vlečených ramen propojených torzně poddajnou příčkou a Wattova přímovodu. Jízdní vlastnosti zvyšují i adaptivní tlumiče FlexRide, v segmentu kompaktních vozů výjimečné. Systém FlexRide průběžně reaguje na změny povrchu cesty a stylu jízdy. V plně adaptivním režimu Standard má vůz vyvážené jízdní vlastnosti, režimu Sport je vše uzpůsobeno jízdní dynamice, režim Tour upřednostňuje komfort.
Široká nabídka pohonných jednotek pro model Opel Astra Sports Tourer obsahuje čtyři vznětové motory, pět zážehových agregátů a jeden motor upravený na LPG. Výkonové rozpětí všech motorů sahá od 70 kW (95 k) do 132 kW (180 k). Nabídka vznětových motorů obsahuje turbodiesely CDTI 1.3, 1.7 a 2.0 se systémem přímého vstřikování paliva common-rail, turbodmychadlem s variabilní geometrií VGT.
Technologie Start/Stop bude k dispozici pro modely 1.3 CDTI o výkonu 70 kW (95 k). Díky tomu vůz dosahuje spotřeby jen 4,1 l/100 km v kombinovaném cyklu.
Nabídka zážehových motorů obsahuje čtyřválce 1.4 a 1.6, každý jak s přirozeným plněním, tak i s přeplňováním turbodmychadlem. S novou generací se představil zážehový motor 1.4 Turbo.
Šestistupňová manuální převodovka se standardně montuje k zážehovým motorům 1.4 Turbo a 1.6 Turbo i k turbodieselům 1.7 CDTI a 2.0 CDTI. Motory 1.4 a 1.6 s přirozeným plněním a turbodiesely 1.3 CDTI se kombinují s pětistupňovou manuální převodovkou. Zážehové motory 1.6 l a 1.4 Turbo o výkonu 103 kW/140 k a 1.6 Turbo a turbodiesel 2.0 CDTI se na přání kombinují s novou šestistupňovou automatickou převodovkou.
Protože celkové provozní náklady jsou stále důležitějším parametrem, snažil se Opel co nejvíce snížit náklady na opravy po nehodách. Spousta nehod a kolizí vzniká v malých rychlostech, následné opravy ale bývají obvykle poměrně náročné a nákladné. Právě proto má nová Astra Sports Tourer nárazníky i přední a zadní část karoserie konstruované tak, aby se snížily náklady na případné opravy.
Vysokou zůstatkovou hodnotu aktuální generace modelu Astra indikují již první údaje o prodejích ojetých hatchbacků. Odborníci předpokládají, že Astra Sports Tourer bude mít podobný úspěch.
Zážehové motory
Vznětové motory
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min. točivý moment – Nm/min, spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Příklady cen
JL, 13.1.2011
Přestože je nová generace větší než Octavia Combi ve všech směrech – délka + 13 cm (4419 mm), šířka + 4 cm (1814 mm), výška + 6 cm (1510 mm), rozvor + 10 cm (2685 mm), tak základní objem zavazadlového prostoru je o 100 litrů menší, to znamená 500 l. Ale je hluboký s plochou podlahu a kompletně čalouněný. Zadní sedadla lze sklopit jednoduchým stlačením knoflíku, čímž se objem zavazadlového prostoru zvětší na 1550 l. Každá část opěradla se stlačením knoflíku uvolní a sklopí. Při sklopeném zadním opěradle má nákladní prostor délku 1835 mm – což je o 28 mm více, než u předchozí generace.
Dalším prvkem výbavy z prémiového segmentu je dvojdílný kryt zavazadlového prostoru. Kryt Easy Access Cover se posune nahoru a dopředu jednoduchým pohybem při nakládání nebo vyndávání menších předmětů ze zavazadlového prostoru. Při nakládání větších předmětů se kryt zasune do kazety a pokud jen nepotřebujeme, potom můžeme kazetu vyjmout a uložit pod podlahu zavazadlového prostoru.
Na výběr jsou k dispozici čtyři úrovně výbavy interiéru. Verze Cosmo dostala nový interiér v teplých barvách, využívající hnědou barvu Cocoa v různých odstínech jako alternativu k základní černé barvě.
Přední sedadla mají největší rozsah podélného nastavování v celé třídě. Zákazníci si mohou také vybrat jediná ergonomická sedadla v tomto segmentu, certifikovaná nezávislou asociací ortopedických expertů AGR.
Bezpečnost a komfort zvyšuje třetí generace adaptivních světlometů AFL+, které pracují v devíti různých režimech osvětlení a samočinně se přepínají podle profilu cesty a jízdních podmínek. Kamerový systém Opel Eye upozorňuje řidiče na zákazové značky a omezující rychlost a varuje řidiče i před mimoděčným opuštěním jízdního pruhu.
Vůz si zachovává vyladění podvozku a jízdní dynamiku hatchbacku. Zadní náprava profituje z kombinace vlečených ramen propojených torzně poddajnou příčkou a Wattova přímovodu. Jízdní vlastnosti zvyšují i adaptivní tlumiče FlexRide, v segmentu kompaktních vozů výjimečné. Systém FlexRide průběžně reaguje na změny povrchu cesty a stylu jízdy. V plně adaptivním režimu Standard má vůz vyvážené jízdní vlastnosti, režimu Sport je vše uzpůsobeno jízdní dynamice, režim Tour upřednostňuje komfort.
Široká nabídka pohonných jednotek pro model Opel Astra Sports Tourer obsahuje čtyři vznětové motory, pět zážehových agregátů a jeden motor upravený na LPG. Výkonové rozpětí všech motorů sahá od 70 kW (95 k) do 132 kW (180 k). Nabídka vznětových motorů obsahuje turbodiesely CDTI 1.3, 1.7 a 2.0 se systémem přímého vstřikování paliva common-rail, turbodmychadlem s variabilní geometrií VGT.
Technologie Start/Stop bude k dispozici pro modely 1.3 CDTI o výkonu 70 kW (95 k). Díky tomu vůz dosahuje spotřeby jen 4,1 l/100 km v kombinovaném cyklu.
Nabídka zážehových motorů obsahuje čtyřválce 1.4 a 1.6, každý jak s přirozeným plněním, tak i s přeplňováním turbodmychadlem. S novou generací se představil zážehový motor 1.4 Turbo.
Šestistupňová manuální převodovka se standardně montuje k zážehovým motorům 1.4 Turbo a 1.6 Turbo i k turbodieselům 1.7 CDTI a 2.0 CDTI. Motory 1.4 a 1.6 s přirozeným plněním a turbodiesely 1.3 CDTI se kombinují s pětistupňovou manuální převodovkou. Zážehové motory 1.6 l a 1.4 Turbo o výkonu 103 kW/140 k a 1.6 Turbo a turbodiesel 2.0 CDTI se na přání kombinují s novou šestistupňovou automatickou převodovkou.
Protože celkové provozní náklady jsou stále důležitějším parametrem, snažil se Opel co nejvíce snížit náklady na opravy po nehodách. Spousta nehod a kolizí vzniká v malých rychlostech, následné opravy ale bývají obvykle poměrně náročné a nákladné. Právě proto má nová Astra Sports Tourer nárazníky i přední a zadní část karoserie konstruované tak, aby se snížily náklady na případné opravy.
Vysokou zůstatkovou hodnotu aktuální generace modelu Astra indikují již první údaje o prodejích ojetých hatchbacků. Odborníci předpokládají, že Astra Sports Tourer bude mít podobný úspěch.
Zážehové motory
| Typ | 1.4 | 1.6 | 1.4 T/120 | 1.4 T/140 | 1.6 T |
| Objem | 1398 | 1598 | 1364 | 1364 | 1598 |
| Výkon | 74(100)/6000 | 85(115)/6000 | 88(120)/4200-6000 | 103(140)/4900-6000 | 132(180)/5500 |
| Toč.moment | 130/4000 | 155/4000 | 200/1850-4200 | 200/1850-4900 | 230/2200-5400 |
| Spotřeba | 7,1/4,6/5,5 | 8,3/5,1/6,3 | 7,9/4,7/5,9 | 7,9/4,7/5,9 | 8,8/5,6/6,8 |
Vznětové motory
| Typ | 1.3CDTI | 1.7 CDTI | 1.7 CDTI | 2.0 CDTi |
| Objem | 1248 | 1686 | 1686 | 1956 |
| Výkon | 70(95)/4000 | 81(110)/3800 | 92(125)/4000 | 118(160)/400é |
| Toč.moment | 190/1750-3250 | 260/1700-2550 | 280/2000-2700 | 350/1750-2500 |
| Spotřeba | 4,9/3,7/4,1 | 5,4/4,0/4,5 | 5,4/4,0/4,5 | 6,2/3,9/4,8 |
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min. točivý moment – Nm/min, spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Příklady cen
| Typ | Výbava | Akční cena |
| 1.4 | Essentia | 357 900 Kč |
| 1.3 CDTI | Essentia | 432 700 Kč |
| 1.4 | Enjoy | 367 900 Kč |
| 1.4 T/120 | Enjoy | 416 000 Kč |
| 2.0 CDTI | 483 000 Kč | |
| 2.0 CDTI | Cosmo | 522 900 Kč |
JL, 13.1.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















