Opel Astra Sedan rozšíří modelovou řadu
Čtyřdveřovým sedanem rozšiřuje Opel řadu Astra na sedm modelů. Nová verze vychází z kombi Caravan a s delším rozvorem přináší výbornou jízdní dynamiku i vysokou bezpečnost. Cena základního modelu Essentia 1.6/85 kW začíná díky slevě 60 000 Kč už na 399 900 Kč.
Nový sedan má vyvážený vzhled, dynamické linie a na první pohled zůstává Astrou, což je zásluha charakteristických stylistických prvků, jako je např. výrazný V-prolis v kapotě motoru nebo světlomety s chromovanou vnitřní strukturou.
Základem je kombi s rozvorem prodlouženým o 90 mm na 2703 mm, což umožnilo vytvořit nadprůměrné místo pro nohy cestujících vzadu. Vyklenutá linie střechy přechází plynule do zadní kapoty, která v zadní části vytváří integrovaný spoiler optimalizující aerodynamiku.
S rozměry (4,59 x 1,75 x 1,46 m) je plnohodnotným rodinným sedanem s velkým zavazadlovým prostorem o objemu 490 l, po sklopení zadních sedadel až 870 l.
Interiéru dominuje výrazná středová konzole, chromem přizdobené ovládací prvky klimatizace a audiosystému, nové dveřní výplně a nový přístrojový panel. K dispozici jsou čtyři zážehové (1.6/115 k, 1.8/140 k) a vznětové motory (1.3 CDTI/90 k a 1.7 CDTI/100 k). O přenášení výkonu se starají pěti– a šestistupňové manuální převodovky, čtyřstupňová automatická převodovka a automatizovaná manuální převodovka Easytronic.
Zážehový čtyřválec 1.6 dostal moderní časování ventilů prostřednictvím natáčení vačkových hřídelů „Cam-Phase“. Hydraulické akční členy natáčejí vačkové hřídele v závislosti na jízdních podmínkách, sací i výfukové ventily pracují vždy v nejefektivnějším režimu. Průběžné časování ventilů snižuje spotřebu paliva i množství emisí.
Nejvýkonnějším agregátem je zážehový čtyřválec 1.8 se systémem natáčení vačkových hřídelů. Měrný litrový výkon 57 kW/l dělá z motoru jeden z nejvýkonnějších agregátů této objemové třídy. Devadesát procent točivého momentu 175 Nm je k dispozici od 2200 do 6200/min.
Turbodiesel 1.3 je vybavený turbodmychadlem s variabilní geometrií a mezichladičem. V průměru spotřebuje jen 5,1 l nafty na 100 km. Vstřikovací systém využívá pětiotvorové trysky, vstřikovače jsou řízené solenoidovými ventily. Systém přímého vstřikování nafty do válců „common-rail“ pracuje s tlaky až 1600 barů, což je zárukou dokonalé atomizace směsi nafty a vzduchu. Během jednoho pracovního cyklu se uskuteční až pět separátních vstřiků. Pilotní předvstřik během zahřívání motoru po spuštění například snižuje obvyklé tvrdé klepání vznětových motorů.
Zážehové motory
Vznětové motory
U zážehových motorů údaje pro pětistupňovou mechanickou převodovku, u vznětových pro šestistupňovou mechanickou.
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, toč.moment – N.m/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km(s), spotřeba (město/mimo město/kombin.)-l/100 km
Sedan nabízí kvalitní jízdní vlastnosti, dokonalé vedení stopy a bezpečnost, a to díky podvozku IDS. Vpředu jsou kombinované vzpěry McPherson a pomocný rám vyrobený metodou hydrotváření. Vzadu je náprava s torzní příčkou ve speciálním „U“ průřezu. Tato konstrukce kombinuje výhody konvenčních náprav s trojúhelníkovými rameny (malé zástavbové rozměry, nízká hmotnost) s možností optimálního nastavení geometrie pro různé verze a modely. Při výrobě torzní příčky zadní nápravy se využívá patentovaný systém svařování Magnetar, které umožňuje spojení profilů s různou tloušťkou stěny. Aktivní bezpečnost zvyšuje i stabilizační systém ESPPlus , do standardní výbavy patří kotoučové brzdy na všech kolech (vpředu ventilované), ABS, systém adaptivního brždění v zatáčkách CBC, brzdový asistent, elektro-hydraulický posilovač řízení EHPS.
V dlouhém seznamu doplňků najdeme mj. bi-xenonové světlomety, zařízení HSA pro usnadnění rozjezdů do kopce, elektrické vyhřívání „Quickheat“ nebo zadní parkovací asistent.
Sedan se dodává ve výbavě Essentia, Enjoy a Cosmo, přičemž do základní patří např. čelní a boční airbagy, ABS nebo ISOFIX na krajních zadních sedadel. Mezi praktickými prvky lze najít mj. centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zadní sedadlo s opěradlem děleným v poměru 60:40.
Výbava Enjoy nabízí mj. klimatizaci, elektricky vyhřívaná zpětná zrcátka nebo autorádia CD 30 s CD přehrávačem. Špičkový model Cosmo doplňuje výbavu např. o litá kola 16“, dvoutónové dveřní výplně, středovou konzoli v černém klavírním laku, matně chromované dekorativní prvky nebo kůží obšitý volant.
Alternativou ke klimatizaci je k dispozici i automatická elektronická klimatizace ECC se senzorem kvality vzduchu AQS.
Čtyřválcové motory budou významným přínosem na silných a rostoucích trzích střední a východní Evropy. Například v Turecku hledá 67 procent klientů v segmentu kompaktů právě sedany, v Rusku zhruba 65 procent. Opel předpokládá, že přibližně jednu třetinu vyrobených Aster Sedan prodá v Rusku a druhou v Turecku, dalších 10 procent poputuje do Španělska a jihovýchodní Evropy. U nás se Astra Sedan objeví na přelomu října a listopadu 2007.
JL, 18.10.2007
Základem je kombi s rozvorem prodlouženým o 90 mm na 2703 mm, což umožnilo vytvořit nadprůměrné místo pro nohy cestujících vzadu. Vyklenutá linie střechy přechází plynule do zadní kapoty, která v zadní části vytváří integrovaný spoiler optimalizující aerodynamiku.
S rozměry (4,59 x 1,75 x 1,46 m) je plnohodnotným rodinným sedanem s velkým zavazadlovým prostorem o objemu 490 l, po sklopení zadních sedadel až 870 l.
Interiéru dominuje výrazná středová konzole, chromem přizdobené ovládací prvky klimatizace a audiosystému, nové dveřní výplně a nový přístrojový panel. K dispozici jsou čtyři zážehové (1.6/115 k, 1.8/140 k) a vznětové motory (1.3 CDTI/90 k a 1.7 CDTI/100 k). O přenášení výkonu se starají pěti– a šestistupňové manuální převodovky, čtyřstupňová automatická převodovka a automatizovaná manuální převodovka Easytronic.
Zážehový čtyřválec 1.6 dostal moderní časování ventilů prostřednictvím natáčení vačkových hřídelů „Cam-Phase“. Hydraulické akční členy natáčejí vačkové hřídele v závislosti na jízdních podmínkách, sací i výfukové ventily pracují vždy v nejefektivnějším režimu. Průběžné časování ventilů snižuje spotřebu paliva i množství emisí.
Nejvýkonnějším agregátem je zážehový čtyřválec 1.8 se systémem natáčení vačkových hřídelů. Měrný litrový výkon 57 kW/l dělá z motoru jeden z nejvýkonnějších agregátů této objemové třídy. Devadesát procent točivého momentu 175 Nm je k dispozici od 2200 do 6200/min.
Turbodiesel 1.3 je vybavený turbodmychadlem s variabilní geometrií a mezichladičem. V průměru spotřebuje jen 5,1 l nafty na 100 km. Vstřikovací systém využívá pětiotvorové trysky, vstřikovače jsou řízené solenoidovými ventily. Systém přímého vstřikování nafty do válců „common-rail“ pracuje s tlaky až 1600 barů, což je zárukou dokonalé atomizace směsi nafty a vzduchu. Během jednoho pracovního cyklu se uskuteční až pět separátních vstřiků. Pilotní předvstřik během zahřívání motoru po spuštění například snižuje obvyklé tvrdé klepání vznětových motorů.
Zážehové motory
| Typ | 1.6 | 1.8 |
| Objem | 1598 | 1796 |
| Výkon | 85(115)/6000 | 103(140)/6300 |
| Toč.moment | 155/4000 | 175/3800 |
| Rychlost | 191 | 207 |
| Zrychlení | 11,7 | 10,2 |
| Spotřeba | 8,8/5,3/6,6 | 10/5,9/7,4 |
Vznětové motory
| Typ | 1.3CDTi | 1.7CDTi |
| Objem | 1248 | 1686 |
| Výkon | 66(90)/4000 | 74(100)/4400 |
| Toč.moment | 200/1750-2500 | 240/2300 |
| Rychlost | 172 | 180 |
| Zrychlení | 13,7 | 12,3 |
| Spotřeba | 6,5/4,3/5,1 | 6,4/4,2/5,0 |
U zážehových motorů údaje pro pětistupňovou mechanickou převodovku, u vznětových pro šestistupňovou mechanickou.
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, toč.moment – N.m/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km(s), spotřeba (město/mimo město/kombin.)-l/100 km
Sedan nabízí kvalitní jízdní vlastnosti, dokonalé vedení stopy a bezpečnost, a to díky podvozku IDS. Vpředu jsou kombinované vzpěry McPherson a pomocný rám vyrobený metodou hydrotváření. Vzadu je náprava s torzní příčkou ve speciálním „U“ průřezu. Tato konstrukce kombinuje výhody konvenčních náprav s trojúhelníkovými rameny (malé zástavbové rozměry, nízká hmotnost) s možností optimálního nastavení geometrie pro různé verze a modely. Při výrobě torzní příčky zadní nápravy se využívá patentovaný systém svařování Magnetar, které umožňuje spojení profilů s různou tloušťkou stěny. Aktivní bezpečnost zvyšuje i stabilizační systém ESPPlus , do standardní výbavy patří kotoučové brzdy na všech kolech (vpředu ventilované), ABS, systém adaptivního brždění v zatáčkách CBC, brzdový asistent, elektro-hydraulický posilovač řízení EHPS.
V dlouhém seznamu doplňků najdeme mj. bi-xenonové světlomety, zařízení HSA pro usnadnění rozjezdů do kopce, elektrické vyhřívání „Quickheat“ nebo zadní parkovací asistent.
Sedan se dodává ve výbavě Essentia, Enjoy a Cosmo, přičemž do základní patří např. čelní a boční airbagy, ABS nebo ISOFIX na krajních zadních sedadel. Mezi praktickými prvky lze najít mj. centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zadní sedadlo s opěradlem děleným v poměru 60:40.
Výbava Enjoy nabízí mj. klimatizaci, elektricky vyhřívaná zpětná zrcátka nebo autorádia CD 30 s CD přehrávačem. Špičkový model Cosmo doplňuje výbavu např. o litá kola 16“, dvoutónové dveřní výplně, středovou konzoli v černém klavírním laku, matně chromované dekorativní prvky nebo kůží obšitý volant.
Alternativou ke klimatizaci je k dispozici i automatická elektronická klimatizace ECC se senzorem kvality vzduchu AQS.
Čtyřválcové motory budou významným přínosem na silných a rostoucích trzích střední a východní Evropy. Například v Turecku hledá 67 procent klientů v segmentu kompaktů právě sedany, v Rusku zhruba 65 procent. Opel předpokládá, že přibližně jednu třetinu vyrobených Aster Sedan prodá v Rusku a druhou v Turecku, dalších 10 procent poputuje do Španělska a jihovýchodní Evropy. U nás se Astra Sedan objeví na přelomu října a listopadu 2007.
JL, 18.10.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














