Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Astra OPC - nejrychlejší Astra historie

Na ženevském autosalonu poutá zaslouženou pozornost výkonná verze Opel Astra OPC s turbodmychadlem přeplňovaným zážehovým motorem o objemu 2,0 litru s přímým vstřikováním paliva, který dosahuje výkonu 206 kW (280 k) a maximální točivý moment činí 400 Nm.

Tento výkonový potenciál umožňuje kupé Astra OPC dosahovat maximální rychlosti 250 km/h. Dosud nikdy nebyl model Astra tak rychlý. Sací i výfuková soustava je optimalizovaná pro nejvyšší výkon. Vysoce výkonný podvozek je přizpůsoben pohonné jednotce. V duchu dlouholeté tradice OPC byl nový model důkladně testován na závodním okruhu Nürburgring „Nordschleife“.Kromě finálního dolaďování podvozku se zde uskutečňují i vytrvalostní zátěžové testy. Každý model OPC musí absolvovat jízdní test dlouhý 10 000 kilometrů. Namáhání vozidla při tomto testu odpovídá ekvivalentu 180 000 km ujetých v běžném provozu. Tyto extrémní podmínky zaručují potřebnou odolnost a spolehlivost nových komponentů.
Podvozek je speciálně vyladěn pro maximální jízdní dynamiku a optimální ovladatelnost. Výchozí základ poskytuje high-tech přední náprava HiPerStrut modelu Astra GTC. Kromě toho vůz profituje i z plně adaptivního podvozku FlexRide, který umožňuje řidiči přepínat charakteristiku tlumičů pérování, účinek posilovače řízení a reakci elektronického pedálu akcelerátoru. Řidič může tlačítkem zvolit dva režimy –Sport a OPC.
Ale model OPC jde v oblasti podvozku ještě dál. Na přední nápravě má standardně mechanický samosvorný diferenciál, který výrazně zvyšuje stabilitu a zlepšuje ovladatelnost, především při intenzivní akceleraci ze zatáčky - a to i na mokrém povrchu.
Speciálně tvarované nárazníky, aerodynamické nástavce prahů karoserie, velký střešní spoiler a dvě koncovky výfuku lichoběžníkového tvaru dodávají verzi OPC zvláštní sportovní akcent. Na přání se montují disky kol kované z lehké slitiny formátu 20 palců jako ultimativní výraz individuální povahy modelu Astra OPC.
Interiér obsahuje typické prvky OPC jako kožený sportovní volant o průměru 360 mm s věncem zploštělým ve spodní části a sportovní přístrojový panel. Řidič a spolujezdec profitují z nových sportovních předních sedadel. Konstruktéři použili na výrobu skořápky sedadla organický materiál vstřikovaný do formy, který přináší úsporu hmotnosti 45 procent ve srovnání s konvenční. Skořepinu tvoří kompozitový materiál z polyamidu a sklolaminatu. K dispozici je také hydraulicky nastavitelné čalounění okrajových částí sportovních sedadel, které se po stisknutí knoflíku z boku přitisknou k tělu sedící osoby.


JL, 16.3.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar