Opel Astra OPC Extreme - ze speciálu na silnici
Opel Astra OPC EXTREME je odvozený přímo od pohárové verze Cup a přenáší závodní technologii na silnice. Pokud bude reakce veřejnosti tak pozitivní, jak se očekává, vyrobí Opel malou sérii těchto supersportovních modelů pro běžný silniční provoz.
Pod karbonovou kapotou se ukrývá více než 221 kW (300 k). Turbodmychadlem přeplňovaný zážehový motor s přímým vstřikováním paliva a variabilním časováním ventilů je nejvýkonnějším čtyřválcem Opel. Celohliníkový motor se kombinuje se šestistupňovou manuální převodovkou a samosvorným diferenciálem. Tato pohonná jednotka, která se osvědčila při vytrvalostních závodech, má s modelem OPC EXTREME snadnou práci, protože supersportovní model je o 100 kg lehčí než sériová Astra OPC, což je zásluha komponentů z uhlíkových vláken (karbonu).
Tento materiál, využívaný ve světě F1, přispívá k snížení hmotnosti. Z pevného a ultralehkého materiálu je vyrobeno aerodynamicky optimalizované zadní přítlačné křídlo, difuzor v zadním nárazníku, přední spoiler, kapota motoru, vzpěra mezi hornými úchyty tlumičů pérování, kryt motoru, disky kol i střecha kabiny. Například disky kol z karbonu jsou o 20 kg lehčí než stejné disky z hliníkové slitiny. Tato úspora hmotnosti přispěla ke snížení tzv. neodpružených hmot, což se příznivě projevuje na jízdních vlastnostech. Karbonová střecha kabiny je lehká – má hmotnost jen 2,6 kg proti 9,3 kg, které váží střecha z ocelového plechu. Díky tomu má Astra Extreme snížené těžiště. Přední blatníky jsou vyrobeny z hliníku a každý z nich má hmotnost jen 800 gramů, oproti 2,2 kg v případě blatníků z ocelového plechu.
Snížení hmotnosti klíčových prvků výrazně zlepšuje celkovou ovladatelnost a samozřejmě i výkonovou hmotnost vozu. Vůz dostal brzdy Brembo s ventilovanými kotouči o průměru 370 mm se šestipístkovými třmeny na přední nápravě, převzaté ze závodního speciálu. Vysoce vysokovýkonné pneumatiky rozměru 245/35 R 19 zaručují adhezi závodního vozu. Kromě toho lze nastavovat i pružiny a tlumiče pérování, jako u závodních speciálů.
Nekompromisní charakter odráží i interiér. Zadní sedadla chybějí a v kabině je namontovaná ochranná klec. Řidiče a spolujezdce drží speciální skořepinová sedadla Recaro se šestibodovými bezpečnostními pásy Schroth. Nádherný je i sportovní volant vyztužený uhlíkovými vlákny se semišovým potahem a s jemným žlutým dekorativním prošíváním.
Tento materiál, využívaný ve světě F1, přispívá k snížení hmotnosti. Z pevného a ultralehkého materiálu je vyrobeno aerodynamicky optimalizované zadní přítlačné křídlo, difuzor v zadním nárazníku, přední spoiler, kapota motoru, vzpěra mezi hornými úchyty tlumičů pérování, kryt motoru, disky kol i střecha kabiny. Například disky kol z karbonu jsou o 20 kg lehčí než stejné disky z hliníkové slitiny. Tato úspora hmotnosti přispěla ke snížení tzv. neodpružených hmot, což se příznivě projevuje na jízdních vlastnostech. Karbonová střecha kabiny je lehká – má hmotnost jen 2,6 kg proti 9,3 kg, které váží střecha z ocelového plechu. Díky tomu má Astra Extreme snížené těžiště. Přední blatníky jsou vyrobeny z hliníku a každý z nich má hmotnost jen 800 gramů, oproti 2,2 kg v případě blatníků z ocelového plechu.
Snížení hmotnosti klíčových prvků výrazně zlepšuje celkovou ovladatelnost a samozřejmě i výkonovou hmotnost vozu. Vůz dostal brzdy Brembo s ventilovanými kotouči o průměru 370 mm se šestipístkovými třmeny na přední nápravě, převzaté ze závodního speciálu. Vysoce vysokovýkonné pneumatiky rozměru 245/35 R 19 zaručují adhezi závodního vozu. Kromě toho lze nastavovat i pružiny a tlumiče pérování, jako u závodních speciálů.
Nekompromisní charakter odráží i interiér. Zadní sedadla chybějí a v kabině je namontovaná ochranná klec. Řidiče a spolujezdce drží speciální skořepinová sedadla Recaro se šestibodovými bezpečnostními pásy Schroth. Nádherný je i sportovní volant vyztužený uhlíkovými vlákny se semišovým potahem a s jemným žlutým dekorativním prošíváním.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout